לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th נוב 2017 | by: אלון גילת

בכל פעם שנדמה לנו שהגענו אל המנוחה והנחלה, גוגל שומטת את השטיח מתחת לרגלינו, משנה משהו באלגוריתם שלה או מודיעה על חוקי משחק חדשים, וכולנו, ששבויים במרוץ ה-SEO, מתחילים לרוץ כמו עכברים במבוך החדש שהיא ייצרה לנו. לפעמים, השינויים האלה נעשים לטובתנו, אולם, במרבית המקרים, מדובר בהרמת רף קיים או בהמצאת רף חדש, מה שדורש מאיתנו השקעת זמן ומאמץ, כדי להתאים את האתר לתכתיבים החדשים שלה. ברור שהמטרה הסופית ברורה לכולנו – גוגל הצהירה על כוונתה להפוך את הרשת לנגישה, איכותית ואמינה יותר לכל הגולשים בה, אבל, אין זה אומר שהמלאכה הסיזיפית של העלאת האתר (בכל פעם מחדש) לתוצאות הדירוג הראשונות, היא משהו שהיינו מתנדבים לעשות, לולא היה מדובר בחשיפה לגולשים שמקבל האתר שלנו, כאשר הוא נמצא בעמוד הראשון.

Mobile First – ההיגיון שמאחורי השיגעון

אם דיברנו על רשת נגישה לכל אחד, מכל מקום ומכל מכשיר, הנתונים לצידה של גוגל – נכון לאוגוסט 2017, עולה מספרם של הגולשים ברשת דרך המכשירים הניידים השונים, על מספרם של אלה הגולשים ברשת דרך הדסקטופ. ברור לגמרי, שעם נתון סנסציוני כזה, עיני העם נשואות אל גוגל בציפיה שתעשה איתו משהו. ואכן, גוגל כמו גוגל, התגובה לא איחרה לבוא. אמנם, כבר לפני שנה הודיעה גוגל על כוונתה לתת עדיפות לאתרים המותאמים למובייל, אבל, בפועל, בחודש שעבר, הודה גארי איליס מגוגל, כי Mobile-First Index יצא לדרכו, וחלק מהאתרים כבר אונדקסו בדרך זו.

מה, בעצם, אומר Mobile-First Index?

Mobile First פירושו, כי רוב האתרים הנמצאים כיום ברשת ייסרקו באמצעות זחלן ייעודי למובייל, אשר יבחן, ראשית את גרסת האתר המותאמת והמיועדת למכשירים הניידים, ורק, במידה וזו תהיה קיימת ויימצא בה תוכן משמעותי, תבחן על ידי גוגל גם גרסת המחשב הנייח (Desktop) של האתר. אם זה מצלצל לכם מוכר, זה בגלל שעדכון האלגוריתם של גוגל שבוצע באפריל 2015 וזכה לכינוי Mobilegeddon, כבר הכין אותנו לזה, ונתן עדיפות לאתרים המיועדים למכשירים הניידים (טלפונים, טאבלטים וכד'). אי אפשר לומר שגוגל לא פיזרה מספיק רמזים ואזהרות בנוגע לכוונתה לבצע את הצעד הזה… 🙂

מה זה אומר לגבינו?

עבור רובנו? כלום.
מי שכן אמור לחשוש, הם אותם מתי-מעט שעדיין לא העלו גרסה מיועד למובייל של אתרם העסקי, או שהעלו גרסה כזו, אבל עשו זאת כלאחר יד וכדי לצאת ידי חובתם, ולא מלאו את האתר בתוכן, או שזלזלו באחד מהכללים אותם מכתיבה גוגל למפתחי האתרים. הם אלה עלולים להינזק. אמנם, גוגל איננה מפרטת מה יקרה לאתרים כאלה (האם יוטל עליהם עונש, או שהיא תסתפק רק בהתעלמות אלגנטית מאתר הנייד המרושל וגם מאתר הדסטקופ), אבל, עצה קטנה מאיתנו – אתם ממש לא רוצים לגלות עד כמה גוגל מסוגלת להיות לא נחמדה אל מי שאיננו מיישר קו עם המדיניות המוצהרת שלה. כך שכדאי שתשנסו מותניים, ותעשו זאת מהר, לפני שה- Mobile-First מגיע גם אליכם.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.