לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
13th אוק 2014 | by: דויד פרידמן

זוכרים את הפרבי המיתולוגי? ואת הפליאה שחשנו כאשר שמנו פרבי אחד מול השני והם "תיקשרו" ביניהם? זו היא בערך, במילים פשוטות, תמציתו של הDotcom- על רגל אחת: היכולת הטכנולוגית של חפצים דוממים לתקשר בינם לבין עצמם ואתנו.

זו הייתה קפיצה קצרה לעבר, עכשיו, הבה ונראה איך זה יכול להשפיע עליך בעתיד:

נסיעה במכונית בדרך הביתה, לאחר יום עמוס ומייגע. פתאום, עולה במוחך המחשבה, ששכחת להדליק את דוד המים בבוקר, והדבר האחרון שהיום הארוך הזה זקוק לו, הוא פינאלה של מקלחת קרה. כניסה מהירה לדפדפן ייעודי, והופ… הדוד דולק (ועל הדרך, ניתן גם להדליק את מיזוג האוויר ולכוון אותו לטמפרטורה הרצויה לך, את המיקרוגל שיחמם את ארוחת הערב ואת המקרר שימזוג לך משקה קר עם קרח).

נשמע עתידני למדי, נכון?

 

ה"עתיד" כבר כאן

כבר כיום ניתן להבחין בניצנים של התקדמות לכיוון:
לפני כשנה מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הפיל בטעות את האתר של חברת iGrill, כאשר פרסם סטטוס מתלהב ממנגל חכם שיודע לא רק לצלות את הבשר, אלא אף כולל חיבור אלחוטי, שבאמצעותו ניתן לשלוח התראות לטלפון כשהבשר מוכן וגם להעלות עדכונים לפייסבוק.
צוקרברג התלהב, ואתר iGrill קרס לשעתיים בשל עומס הגולשים שרצו לבדוק במה מדובר.
דוגמאות נוספות, שאיננה מתחום המזון, אלא מתחום הבריאות דווקא: טלפונים חכמים בעלי יכולות רפואיות (למשל זה של חברת LifeWatch הישראלית-שוויצרית) אשר יכולים להתחבר לסטיקים חד-פעמיים לבדיקת גלוקוז. רצועת דופק מיוחדת מבית פולאר, מאפשרת קריאת דופק על סמארטפונים באמצעות Bluetooth, ועוד.

 

ל-DotCom יש הרבה יתרונות

  •  נוחות, נוחות, ושוב נוחות – כמה קל להישען אחורה, ללחוץ על כפתור, ו… זהו, בעצם… מכאן, הכל מתבצע בדיוק כפי שהגדרת מראש. בלי לחשוב יותר מידי, בלי להתאמץ לזכור אם הדלקת את הדוד או לא.
  • האצה בהתפתחות תשתיות התקשורת – שינויים כאלה ביכולותיהם של המכשירים והתקדמות טכנולוגית מהירה דורשים התפתחות מואצת של תשתיות התקשורת ופס שהולך ומתרחב.
  • התקדמות חברתית-תרבותית – אשר חושפת את המשתמשים למכשירים נוספים, וחוזר חלילה. הפס המתרחב מאפשר למפתחי היישומים לעקוב אחר תופעות חברתיות, להדביק את קצב התפתחותן ולספק להן מענה טכנולוגי, וחוזר חלילה.

ל-Dotcom עלולים להיות גם חסרונות

  • למוצרי חשמל יש מחזורי חיים השונים לחלוטין ממוצרי תקשורת – קניית תנור אפיה איננה פעולה שגרתית כהחלפת סמארטפון, והסיכוי הגדול הוא שאף אחד לא יעדכן בצורה שוטפת את התוכנה המפעילה את התנור שלו. לכן, חייבים ליצור מערכת הפעלה בסיסית, היעילה לאורך זמן, כאשר המערכת מתעתדת להפעיל בית חכם ו"לנהל" לך את החיים.
  • תלות אנושית בטכנולוגיה – כבר כיום אנחנו הופכים לחסרי ישע למדי, כאשר מכשיר הטלפון החכם שלנו מתקלקל או האינטרנט קורס. כאשר כל חייך ינוהלו על ידי מכשירים מהסוג הזה, לפחות בשלבים הראשונים של התפתחות הטכנולוגיה (עד להתייצבותה ולהפיכתה לאמינה), הסיטואציה הזו של "אוקיי, הסמארטפון שלי קרס, איך אני נכנס עכשיו הביתה?" תצוץ פעמים רבות למדי.
  • חבלה מכוונת – השתלטות של גורמים עויינים וחבלה במקורות (מידע, משאבים), הם הסיוט של כל בונה אתרים/מנהל IT/מומחה אבטחה/ראש ממשלה. כאשר כל חייך מנוהלים באמצעות תקשורת מהסוג הזה, גם אתה הופך להיות שותף לחרדות.

לסיכום:

ה- DotComכבר כאן.
לאן יגיעו השימושים וההתפתחויות שלו בעתיד? רק מגידי העתידות יוכלו לומר. הדבר היחיד עליו יש הסכמה בין כל מומחי הטכנולוגיה, הוא שהוא עתיד להביא איתו שינויים רבים וטובים, ולא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בתחומים התרבותיים והכלכליים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.