לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th אוק 2021 | by: דויד פרידמן

מאחר ומעבר לדומיין חדש יכול לפגוע באופן משמעותי בתנועה אליו, במידה והמעבר לא מנוהל בצורה נכונה, ניתן לומר שהעברת אתר הינה חלק מהותי בקידום אתרים. זהו נושא כאוב, הכרוך בהרבה עבודה, אולם, לפעמים פשוט אין ברירה, ובעקבות אילוצים כאלה ואחרים תאלץ להתמודד איתו, תוך כדי תכנון מדויק ומדוקדק, עד לפרט האחרון, כדי לגרום למינימום נזק בדירוגים.

פעולות לביצוע לפני המעבר:

  • פתיחת חשבון לדומיין החדש בשרת האחסון (אם ההעברה לא כרוכה גם בהחלפת שרת) והתקנת מערכת ניהול התוכן.
  • במידה ומערכת ניהול התוכן אינה משתנה, כדאי לוודא שמבנה ה-URL בדומיין החדש יהיה זהה לקודמו. במידה ומערכת ניהול התוכן הינה שונה ובאתר הישן מבנה ה-URL הורכב מתווים מיוחדים, זה הזמן לנצל את ההזדמנות ולהחליף לכתובות "ידידותיות" יותר.
  • יש לוודא שבקובץ robots.txt (או בתגיות-העל של האתר הישן) אין פקודות המונעות ממנועי החיפוש לאנדקס את האתר (זהו הזמן גם לחסום בפני מנועי החיפוש את הגישה לתיקיות שלא תרצה שיתאנדקסו).

המעבר עצמו:

  • מעבר בהדרגתיות: להעביר את התוכן של תיקייה אחת או של סאב-דומיין, אח"כ לעשות הפניית 301 (כדי להפנות בקביעות את דפי האתר הישן לאתר החדש וליידע את מנועי החיפוש כי האתר עבר לכתובת קבועה חדשה), ולבדוק אם דפי האתר החדש מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. במידה וכן, אפשר להמשיך ולהעביר את כל האתר. העברה אידיאלית הינה כשדף אתר ישן מפנה למקביל לו בדומיין החדש, או לפחות לדף הקרוב אליו ביותר.
  • עדכון קישורים – אחרי העברת האתר יש לוודא שהקישורים הנכנסים (הן הפנימיים והן החיצוניים) מובילים לכתובות המקבילות החדשות. קישורים נכנסים ניתן לאתר באמצעות גוגל סרץ' קונסול (תנועה>קישורים לאתר שלך). קישורים פנימיים יש לעדכן לכתובת החדשה. בקשר לקישורים החיצוניים: מומלץ לפנות אל האתרים המספקים את מספר הכניסות הרב ביותר ולבקש מהם שיחליפו את הקישורים בקישורים עדכניים.

לאחר המעבר:

  • השתמש בכלי שינוי כתובת בגוגל סרץ' קונסול (תצורה>שינוי כתובת) כדי ליידע את מנוע החיפוש בהעברה. כמו כן, מומלץ לרשום את מפת האתר בפורמט XML של האתר החדש בכלי מנהלי האתרים של מנועי החיפוש הגדולים ולעדכן את מפת האתר הישנה מחדש, כדי לעזור למנועי החיפוש לעדכן את המעבר.

מהלכים שיש להימנע מהם:

  • הפניית כל התעבורה לעמוד הבית – טעות חמורה משום שכך מפסידים הרבה מאד כוח שמתבטא בקישורים חיצוניים ופנימיים שמפנים לעמודים אלו (הפניה 301 מעבירה את הכוח שלהם לעמוד הבית בלבד ומפחיתה מערכם, מה שעשוי לפגוע בדירוגים שלהם). בנוסף לאלמנט ה-SEO, הפניית גולש שקיווה להגיע לעמוד מסוים באתר הישן, אל עמוד הבית החדש עשויה לפגוע משמעותית בתדמית האתר ובאמינותו.
  • הגדרת הפניות בשיא העונה (בעבור אתרים שתלויים בעונות) – באתרים בהם רוב הטראפיק מתקבל בזמן האירוע שלשמו הם קיימים (אתר העוסק באולימפיאדה, או במונדיאל, למשל), לא מומלץ לבצע את המעבר בתקופה בה מתרחש האירוע, בגלל הסיכון בפגיעה בדירוגים.
  • מחיקת האתר הישן לגמרי – למרות שכבר פנית לבעלי אתרים שמקשרים לאתרך וביקשת שישנו את הקישורים, עדיין קיים סיכוי שיהיה טראפיק לאתר הישן.

לסיכום, בגדול, ניתן לומר שמעבר מוגדר כ"מוצלח" במצב בו המצב שלפני המעבר והמצב שלאחריו נשארים זהים לגמרי, על מנת שלא לפגוע בחוויית המשתמש.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.