לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th נוב 2014 | by: דויד פרידמן

נכון שהאינסטינקט הראשון הוא לשאול: "למה אני בכלל צריך להגן על שם הדומיין שלי?
הרי מאז הקפיצה הגדולה בהתפתחות מנועי החיפוש, הגישה הישירה הנפוצה לאתר היא דרך מנוע החיפוש ולא בהקלדה בשורת הכתובת שבדפדפן? ומי בכלל יחמוד את שם הדומיין שלי?"

עובדה מס' 1 – האם אתה הבעלים של הדומיין שלך?

גם אתה, כרבים אחרים, יוצא מתוך ההנחה ששם הדומיין שלך שייך לך, ולא כך הוא. מאז שנת 1999, בעל אתר, איננו נחשב ל"בעלים" של שם הדומיין אלא לבעל זכות שימוש בלבד בשם, ואף זאת, לתקופה מוגבלת, שנקבעה וסוכמה מראש. מפתיע, נכון?

עובדה מס' 2 – האם באמת אפשר להרוויח הון עתק משם דומיין מבוקש?

מכיר את החלום של כל יזם מתחיל לרכוש כמה שיותר שמות דומיינים אשר מקושרים לשמות או לסימני המיתוג של חברות מפורסמות, ולאחר מכן למכור אותם לאותן החברות, בתמורה לסכומים כספיים גבוהים, מתוך ההנחה שהרוכש הראשון של שם המתחם הוא בעל זכות השימוש בו? ובכן, כאשר שם המתחם זהה/ דומה באופן מטעה לסימן או שם מסחרי, שם תאגיד רשום או שמה הרשום של ישות משפטית, לרוכש ישנו סיכוי טוב יותר להיות מוזמן לבוררות (במידה ואותו גוף יחליט שהוא מעוניין בשם המתחם) מאשר להרוויח את ההון המיוחל (והנה, גם החלום להרוויח מיליונים משם מתחם מפורסם, מתנפץ לו).

עובדה מס' 3 – האם שותפות יכולה להחזיק בשם דומיין?

הידעת כי כבעל זכות שימוש בשם מתחם יכול להירשם רק גוף אחד (אדם, חברה או עמותה רשומה), ולכן, שותפות אינה יכולה להחזיק בשם מתחם? לדוגמא, מקרה בו אדם (או חברה) מעוניינים להיכנס לשותפות ולרכוש מחצית מפעילותו של עסק שמקור ההכנסה שלו הוא פרסום של צדדים שלישיים, העברת לידים וכדומה. איך השותף החדש, אשר רוכש חלק מהעסק/ הפעילות יכול להגן על זכויותיו בשמות המתחם והאתרים מפני צדדים שלישיים?
דווקא לסוגיה זו, הפתרון מגיע מכיוון בלתי צפוי, מרשם המשכונות. הליך רישום המשכון הוא קצר, פשוט וזול יחסית: יש למלא "הודעת משכון" (אשר ניתן להורידה מאתר האינטרנט של רשם המשכונות), שני הצדדים צריכים לחתום על ההודעה, לשלם אגרה ולהגיש את ההודעה לרישום ברשם המשכונות. במקרה והחוזה נערך בין חברות, יש לבצע את הרישום ברשם החברות, כך שהמשכון יופיע בנסח החברה. חשוב לציין, כי גם רישום מסוג זה איננו מהווה הגנה הרמטית מפני תביעות צד שלישי, אולם עם רישום המשכון על שמות המתחם נוצרת לרושם המשכון עדיפות על פני צדדים אחרים, במקרה של תביעת זכויות. דרך נוספת אפשרית, בה אתה עלול לאבד את שם הדומיין שלך, היא הדרך הטכנית והבלתי חוקית, בניגוד לשלוש הקודמות. היא עלולה לקרות בעקבות חטיפת דומיין, זיוף, התקפות Pharming או ריגול תעשייתי. מפני חטיפה מהסוג הזה, כדאי להתגונן ע"י שירותי NameLock ו-NameWatch – שירותי אבטחה ייחודיים של BrandShield, המיועדים לניטור שמות דומיין ומניעת שינויים לא מורשים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.