לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
4th דצמ 2014 | by: דויד פרידמן

למרות התחזית מנבאת הרעות של מנהלים בכירים בסימנטק, GoDaddy, טרנד מיקרו וחברות נוספות והחשש כי ב-ICANN מתקדמים בקצב מהיר מדי, מבלי להותיר מספיק זמן להיערך, כאשר החשש העיקרי הוא מפני השתלטות של גורמים עבריינים על סיומות במטרה לבצע התקפות שונות כנגד שרתים של חברות (תוך כדי התחזות לסיומות "לגיטימיות" של ארגונים, כ- .Mail או .Corp), הסיומות החדשות נוחלות הצלחה של ממש – מתוצאות מחקר של DNA – Domain Name Association, עולה כי במהלך החודשים שחלפו מאז פתיחת האפשרויות החדשות ועד ליום כתיבת המאמר, יותר מ-3,400,000 (כן, קראת נכון, שלושה מיליון וארבע מאות אלף!) דומיינים עם סיומת חדשה נרכשו, כאשר הסיומת המובילה היא XYZ.

 

האם הסיומות החדשות משפיעות על בחירת הגולשים?

במחקר, שכלל גולשי אינטרנט מ-7 מדינות (אוסטרליה, סין, הודו, רוסיה, תורכיה, בריטניה וארה"ב), הוצגו בפני הנבדקים תרחישי חיפוש שונים, כשבכל אחד מהתרחישים ניתנו לנבדק 3 סיומות אפשריות שונות (COM, סיומת מקומית – בהתאם למדינה שבה הנבדק נמצא, וסיומת מהסיומות החדשות).

 

התוצאות היו הפתעה של ממש: בתקופת קיומן הקצרה (מ-06.2014 ועד ל-10.2014, זמן עריכת המחקר), הן הצליחו למצב את עצמן מעל לסיומת ה-COM ולסיומת המקומית. למשל, אתר בעל הסיומת “.International” הביס ברוב מוחץ אתרים בעלי שם זהה, שסיומתם COM או מקומית.
אתרים נוספים בעלי סיומות שכיכבו במחקר, הם האתרים בעלי סיומת ובה שם עיר (“.Melbourne”).

תוצאה נוספת שעלתה במחקר: לשאלה כיצד אתה מגיע לאתר, ענו 41% כי הם מקלידים את שם האתר במנוע החיפוש, לעומת 32% אשר מקלידים את כתובת האתר ישירות בשורת הכתובת של דפדפן האינטרנט, מה שמצביע על חשיבותה של שם אתר זכיר וממותג.

מעבר לתוצאות כמותיות אלה או אחרות, מדובר בשינוי מהותי של התפישה המתייחסת לשם דומיין ולהשפעתו על הגולש. עד כה, אנשים לא "קראו" את הסיומות, פשוט מכיוון שלא היה "מה" לקרוא בהן, הסיומות היו שבלוניות וחזרו על עצמן. אבל, מסתבר, שכשהסיומות החדשות הופיעו, למרות שהנבדקים לא היו מודעים לנושא כניסתן לרשת, הן בכל זאת השפיעו על בחירתם.

 

מידע זה, הוא הנתון העיקרי שיכול להעניק לך ערך מוסף בקניית דומיין בעל סיומת חדשה. בנוסף לרוח החדשנות הכללית שסיומות אלה יוצרות אצל הגולש, יש בהן תועלת של ממש ביצירת הרושם הרצוי לך. למשל, הסיומות “.Trusted”, “.Safe" או ".Secure” מקנות לאתרך רושם משרה בטחון, מאובטח, בעוד הסיומת “.International” מקנה לו רושם אוניברסלי, “.Organic” – מקנה לו רושם של אתר "ירוק" וכן הלאה.

כעת, כאשר יש בידיך המתכון המדויק לבחירת הסיומת החדשה שתקנה לאתרך את הרושם אותו אתה רוצה ליצור, כל שנותר לך לעשות, הוא לקנות דומיין ולהריץ אותו לראש העמוד הראשון בתוצאות החיפוש. בהצלחה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.