לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
15th ינו 2022 | by: דויד פרידמן

כאשר מדובר באחסון האתר שלך שוב ושוב עולה השאלה: שרת אחסון Linux או Windows, היכן עדיף?
כאמירה בסיסית, נתחיל ונציין כי כיום, שני סוגי השרתים מספקים ביצועים טובים, וכי שתי הפלטפורמות טובות, בשלות ויציבות. אולם, בין שתי פלטפורמות נפוצות אלה קיימים מספר הבדלים מהותיים.

ריכזנו עבורך את השאלות החשובות שמענה עליהן יכול לסייע לך להחליט על סוג שרת האחסון המתאים לאתר שלך:

האם מדובר באתר חדש או באתר קיים, אשר כעת מועבר לשרת חדש?

כאשר מדובר באתר קיים, אשר בנוי בשפות התכנות ASP או .NET, ומסדי הנתונים שלו הוא MS-Access או Microsoft SQL, אין ברירה, וכנראה שתצטרך להמשיך ולהשתמש בשרת Windows. במידה והאתר כתוב ב-PHP ומשתמש בשרת מסדי נתונים MySQL, תוכל להשתמש גם בשרתי אחסון Linux וגם בשרתי Windows. רוב האתרים שכתובים ב-Perl, Python ו-Java יעבדו על שני סוגי השרתים ללא בעיות מיוחדות, אבל, יש לוודא זאת מראש עם חברת האחסון או עם החברה המתפעלת את אתרך, במידה ויש כזו. במידה ומדובר באתר חדש, יש לברר עם החברה הבונה אותו, באיזו שפת תכנות היא מתכוונת להשתמש.

מי מנהל את האתר?

אתה או מנהל מקצועי? לחלק גדול ממנהלי האתרים ישנה העדפה בולטת לשרתי אחסון Linux, בהם יש להם התמחות ושליטה מלאה. אולם, לתפעול עצמי של אתר, כאשר איננו נעשה על ידי איש מקצוע או חברה המתמחה בתחום, מומלץ לבחור בשרת Windows, אשר מציע ממשק ידידותי יותר.

איזה שרת יותר יציב?

ככלל, עד לפני מספר שנים, נחשבו שרתי אחסון Linux ליציבים יותר משרתי Windows. אולם, בשנים האחרונות, מיקרוסופט סגרה את פער היציבות, וכיום, תפקודי שני סוגי השרתים נחשבים לקרובים למדי ברמתם. למרות זאת, עדיין, במקרים רבים של תקלה נדרש Boot, שבמהלכו כל האתרים היושבים על השרת אינם זמינים לגולשים, כדי לפתור את אותה. כאשר מדובר באתר הנדרש לזמינות רציפה, זו עלולה להוות בעיה.

עלויות שרת Windows לעומת Linux

Linux היא מערכת הפעלה מבוססת קוד פתוח ולכן השימוש בה אינו כרוך בתשלום, וההתקנה והתמיכה שלה מוצעות בעלויות נמוכות, יחסית ל- Windows. בנוסף, ככל שהאתר גדול יותר ומצריך משאבים רבים יותר, כך עלויות האחסון שלו גדלות. כאשר מדובר בשרת Windows יש להתחשב במחיר רישיונות מיקרוסופט, של מערכת ההפעלה ושל ה-SQL.

איזה סוג אתר יש לך ומה רמת הפגיעות שלו?

באופן פרדוקסלי למדי, הפופולאריות הרבה של Windows הופכת אותו באופן טבעי ליעד אידיאלי להאקרים ולפורצים. נגזרת נוספת שיש לפגיעות הזו, היא עלותם, הגבוהה יחסית, של אמצעי האבטחה מבית מיקרוסופט, בהם אתה חייב לנקוט, במידה ויש לך אתר מושך-אש או אתר המחייב פתיחת פורטים (FTP, SSH או RDP), הממוקם על שרת Windows.

לסיכום:

להחלטה בין אחסון Linux לאחסון Windows יש השלכות שונות ומגוונות. על פניו, אחסון אתרים לינוקס עדיף עבור מרבית בעלי האתרים, אולם זה לא בהכרח נכון בכל המקרים.
הצעד הנכון ביותר עבורך, הוא להתייעץ עם חברת אחסון אתרים מנוסה, בעלת שרתים משני הסוגים. כך תוכל להיות בטוח, כי העצה הינה אובייקטיבית ואינה מוטית לצד זה או אחר, בגלל שיקולים שאינם השיקולים הנכונים עבורך.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.