לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
19th ינו 2022 | by: דויד פרידמן

מתוצאות מחקר של NTT Europe Online מתברר כי למיקומו הגיאוגרפי של שרת האחסון, יש השפעה של עד כ-30% מהתנועה הפוטנציאלית של הגולשים לאתר מסוים. לכן, אם בבעלותך אתר אשר פונה ברובו לקהל ישראלי, מן הסתם, עבורך, כדאיות אחסון אתרים בישראל – עולה עבורך בצורה משמעותית.

ההעדפה לשרת אחסון כחול-לבן, המתוחזק על ידי חברה ישראלית, מעוגנת, מלבד בפטריוטיות, במספר גורמים עיקריים פרקטיים נוספים:

  • מהירות ונגישות רבה יותר לגולשים לוקאליים – שרת אמין ואיכותי, הממוקם גיאוגרפית "קרוב" לגולש, מעניק לו גישה מהירה וחלקה יותר, מאשר שרת אחסון הממוקם רחוק יותר. יתרון זה בולט במיוחד באתרים בעלי נפח גבוה, או באתרים המתוכננים לשמש תעבורת גולשים רבים, אשר אמורים להיות, מלכתחילה, איטיים יותר.
  • העדפה במנועי החיפוש – בנוסף להעדפה בחיפושים דרך google.co.il, הגישה החלקה והתגובה המהירה, הנובעות ממיקומו הקרוב של השרת, הינן פרמטר חשוב בדירוגו של האתר במנועי החיפוש (אשר האלגוריתמים שלהם מדמים גלישה "אנושית"), לכן, מבחינה זו, לשרת ישראלי, יש יתרון כפול על פני שרת שאיננו כזה.
  • "השכנים" בשרת – "שכניך" בשרת האחסון עלולים להשפיע על האתר שלך בשתי דרכים עיקריות:
  1. אחד האלמנטים הנבדקים בזמן דירוג במנועי החיפוש הינם השכנים בשרת. כאשר מדובר בשרתים בחו"ל, ישנה סבירות רבה יותר לקבל שכנים בעלי מוניטין גרוע בתחומים האסורים בחוק בארץ (כאתרי פורנו והימורים, למשל).
  2. אתרים בעלי מוניטין גרוע עלולים להפוך את השרת ליעד לפריצה על ידי האקרים, מה שעלול להשבית לא רק את האתר בעל המוניטין הגרוע, אלא אף את זה שלך.
  • תמיכה ושירות לקוחות בשפתך – יצירת קשר במייל או בצ'אט לצורך תמיכה, כאשר אתרך מאוחסן ע"י חברה שאיננה ישראלית, תדרוש ממך שליטה באנגלית ושימוש במונחים טכניים בשפה זו. אם אינך דובר אנגלית שוטפת, קל יהיה לך יותר להסביר לתומך טכני, הדובר בשפת האם שלך מהי הבעיה המטרידה אותך, מאשר לנסות לפרט זאת לדובר אנגלית. בנוסף, חלק גדול מחברות האחסון בחו"ל מעסיקות במיקור חוץ תומכים ששפת אימם איננה בהכרח אנגלית, דבר העלול לסבך את ההסבר שבעתיים עבורך.
  • שעון ישראלי מול שעון חו"ל – גם כאן לחברת אחסון אתרים בישראל נקודות זכות, מאחר ושעות העבודה של חברת האחסון וצוות התמיכה תואמות לשעות העבודה שלך, ולכן התמיכה זמינה ונגישה לך יותר, מבמקרה בו תאלץ לחכות לשעות עבודה של צוות תמיכה אמריקאי, למשל.
  • שירותים לוקליים מיוחדים – חבילות אחסון רבות מציעות גם חיבור לשירותי סליקה של כרטיסי אשראי על ידי חברות ישראליות. שירות זה, יכול לשמש אתרים רבים (כאתרי קניות מקוונים) אבל, לרוב, אפשרות השימוש בשירות זה מותנית באירוח האתר בשרתי אחסון אתרים בישראל.

אם כך, ברור כי אחסון אתר על שרת מקומי, המלווה בחברת שירות אחסון אתרים בישראל ותיקה ואמינה, איננו רק אקט פטריוטי, אלא צעד הגיוני ומתבקש מאליו.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.