לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
19th פבר 2015 | by: דויד פרידמן

אם אתה מפעיל אתר ותיק (שגילו עולה על שנתיים) ואתה מקפיד להיות עם האצבע על הדופק ועוקב אחרי מקורות הגולשים המגיעים אליו, בוודאי שמת לב, כי בשנים האחרונות מתחזק מעמדו של מנוע החיפוש כמקור עיקרי לתנועת גולשים. הנה עובדה שתאשש את התחושה שלך: על פי Interconnected World: Shopping and Personal Finance – 44% מכלל הקונים הפוטנציאליים הפרטיים ברשת מתחילים את תהליך הקניה שלהם דרך חיפוש במנועי חיפוש.

אם אינך יכול להרשות לעצמך לפספס את אותם 44% – זה הזמן להתוודע לאסטרטגיית שיווק שתופסת תאוצה כיום: ה–  Inbound Marketingשיווק במשיכה.

עד לפני מספר שנים, מרכז הכובד של השיווק התרכז בשטחי פרסום קנויים במדיות שמחוץ לאתר ולארגון (Outbound Marketing – השיווק בדחיפה). כיום, הוסט מרכז הכובד ועבר לשיווק תוכני, הממוקם בתוך אתרים, דפים ובלוגים המופעלים על ידי הארגון (או מפעיל האתר) עצמו.

הסטטיסטיקה לא משקרת: עתיד השיווק נמצא בתוכן

על פי Responsive Inbound Marketing:

  • 3 מקורות הלידים המובילים למכירות הם: רשתות חברתיות, SEO (אתרים המותאמים לקידום במנועי חיפוש) ושיווק במייל.
  • עלותו של שיווק תוכני איכותי זול בממוצע ב-62% מעלותו של השיווק המסורתי (השיווק בדחיפה), ולמרות זאת, הוא מניב לידים בכמות של פי שלושה ממנו.
  • 78% מלקוחות ה-B2B מתחילים את תהליך הקניה שלהם במחקר במנוע חיפוש ברשת.
  • בלוג הוא דרך קידום מצוינת – 82% ממפעילי הבלוגים מדווחים על ROI חיובי ומהיר.

Inbound marketing  מוצלח בא לידי ביטוי בשתי שכבות:

  • מחוץ לאתר – הפגנת נראות ברשתות חברתיות וקבוצות רלוונטיות, יצירת תכנים משלימים (מצגות, סרטוני וידיאו ב-YouTube), שיתופי פעולה עם אתרים דומים או משלימים (לדוגמא מאמרי-אורח) או כל אלמנט אחר, שיגרום לפוגש בה להתעניין ולרצות ללמוד יותר עליך ועל העסק שלך.
  • באתר עצמו – אתר מוכוון SEO, תגיות "נכונות" שיווקית, אשר יקדמו את האתר במנועי החיפוש, יצירת תוכן איכותי ומעניין לאתר, בלוג ארגוני הממוקם בתוך האתר, קישור מתוך האתר לדפי הארגון ברשתות החברתיות, ניוזלטרים תקופתיים מעניינים וכל יוזמה אחרת, אשר יוצרת את התדמית הרצויה בעיני הגולש המבקר בפעם הראשונה ומעודדת אותו לשוב ולבקר.

עד כאן הרקע והעובדות, אבל איך מוציאים זאת לפועל?

4 שאלות שמחייבות תשובות טובות

  • מי? – פילוח מדויק של קהל היעד אליו אתה פונה, יהווה עבורך את הבסיס הנכון לבניית השלבים הבאים.
  • איך? – מחקר מילות מפתח הרלוונטיות עבור תחום העיסוק שלך ומתאימות לפניה לקהל היעד.
  • איפה? – בחירת הפלטפורמות לפרסום התכנים לפי אפיון קהל היעד. למשל, רשת חברתית כמו פייסבוק מכילה אפשרות פניה לקהלים מסוימים, בעוד לינקדאין – פונה לאחרים.
  • מה? – יצירת תכנים איכותיים המתאימים לקהל היעד ולפלטפורמות בהם הם מתפרסמים. זה הוא אחד הפחים הנפוצים בו נופלים מפעילים – הצפת הגולש בתכנים שיווקיים, או, לחילופין, בתכנים שאינם מעניקים לו ערך מוסף כלשהו, הגורמים לו "לברוח" ולא לשוב לבקר באתר או בדף הפייסבוק.

לסיכום, כיום, כאשר התוכן הוא המלך ו-Inbound Marketingהיא אסטרטגיית השיווק המתאימה לצרכים, לתנאים ולטכנולוגיה (ולכן היא גם זו המועדפת), קל מתמיד לעורר מודעות למוצרים או לשירותים שהעסק שלך מציע. שימוש נכון באמצעים אלה יבנה עבורך את התדמית הרצויה ולכן, גם ימנף את היקף המכירות.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.