לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
1st מרץ 2015 | by: דויד פרידמן

חלק שני: דו"חות ותובנות

במאמר הקודם סקרנו את תכונותיו החיוביות והתועלות שניתן להפיק מגוגל אנליטיקס. במאמר זה, נעסוק מעט יותר לעומק בדו"חות המערכת והתובנות שניתן להפיק מהם.

כזכור, דוחות גוגל אנליטיקס נשענים על שני אלמנטים, מאפיינים (תיאור הנתונים) וערכים (מדידת הנתונים) – Dimensions & Metrics. על מנת להקל, ויזואלית, על המשתמשים, כל אחד מהאלמנטים צבוע בצבע אחר.

הדוחות הסטנדרטיים המובנים במערכת, יכולים לספק לך מידע מעניין כשיעורי המרות וערכן הכספי של המרות (בכרטיסיה דוח סטנדרטי > המרות תנועה > חברתי > המרות), ניטור תנועה שהגיעה מרשתות חברתיות (בכרטיסיה דוח סטנדרטי > מקורות תנועה > חברתי > מקורות) וכן הלאה.
במידה והינך זקוק למידע מיוחד וספציפי, בנוסף לדו"חות סטנדרטיים המוגדרים במערכת, גוגל אנליטיקס מאפשרת לך בניית דו"ח מותאם אישית, אשר יספק לך את הנתונים שמעניינים אותך כדי לשפר את התעבורה לאתר.

כיצד תבנה דו"ח מותאם אישית?

  1. התחבר לחשבון הגוגל אנליטיקס שלך. במידה ועדיין אין ברשותך אחד כזה – תוכל לפתוח ולהגדירו כאן – https://www.google.com/analytics/web. צעד הכרחי הוא הטמעת הקוד המתקבל לאחר פתיחת החשבון באתר שלך, לכן, מומלץ לפעול בדיוק על פי ההנחיות בפתיחת החשבון.
  2. בחלקו העליון של הדף, לחץ על התאמה אישית.
  3. כדי ליצור דו"ח חדש, בחלק העליון של הטבלה, לחץ על +דוח מותאם אישית חדש – עליך לציין מאפיין אחד וערך אחד, כמינימום ההכרחי. במידה ואפשרות זו אינה מופיעה, עבור ל'סקירה כללית של דוחות מותאמים אישית', על ידי אפשרויות הניווט הצידי.
  4. הזן לדו"ח כותרת.
  5. בחר את סוג תצוגת הדו"ח הרצויה לך: סייר, טבלה שטוחה, או הצגה על גבי מפה. כברירת מחדל, לכל דו"ח ישנה כרטיסיה אחת, אולם, על מנת להשתמש בסוגי תצוגה שונים לאותו הדו"ח, תוכל להוסיף כרטיסיות על ידי לחיצה על +הוסף כרטיסייה לדוח.
  6. הגדר ערכים ומאפיינים על פי סוג הדו"ח והנתונים הרצויים לך (למשל, המאפיין מקור / אמצעי הגעה לאתר והערך משך ביקור ממוצע).
  7. על מנת לפלח נתונים ספציפיים ולדייק בתוצאות, ניתן להוסיף מסנן (על ידי לחיצה על +הוסף מסנן).
  8. באפשרותך להגדיר את הדו"ח כך שיופיע בכל התצוגות המפורטות אשר יש לך גישה אליהן, או להשתמש ברשימה הנפתחת כדי לבחור תצוגות מפורטות ספציפיות.
  9. לחץ על 'שמור'.
  10. במידה ואתה בעל הרשאת עריכה בגוגל אנליטיקס, באפשרותך לשתף כל נכס ספציפית מהתפריט שלו, או נכסים מרובים ביחד (לחיצה על 'מנהל מערכת' בחלקו העליון של דף כלשהו -> בחר חשבון, נכס ותצוגה מפורטת על ידי התפריטים הנפתחים שבכל עמודה ולחץ 'שתף', בחר סוג שיתוף – שיתוף של קישור לתבנית או שיתוף בגלריית הפתרונות ולחץ שוב על שתף).

לסיכום, השימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר לך גישה למערכת כלים חינמית וקלה להפעלה, אשר מספקת לך נתונים סטטיסטיים על התעבורה באתר שלך, מקורה, זמן שהיה של הגולש, התהליך אותו הוא עובר מרגע כניסתו ועד לקניה (או יציאה). זהו מידע בעל ערך, אשר, בהפקת התובנות והמסקנות הנכונות, יכול לייעל את כל מערכת השיווק והמכירות שלך. תוכל להכירו היכרות נוספת, מעמיקה יותר באתר התמיכה של גוגל

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.