לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th מאי 2015 | by: דויד פרידמן

ב-21.05.2015 עשתה גוגל צעד נוסף בשורה ארוכה של צעדים ועדכוני אלגוריתם שמטרתם המוצהרת היא להיטיב עם המשתמש ובמקרה זה – לכוון את אתרי האינטרנט לכיוון מגמת המובייל.
גוגל הודיעה למעשה כי אתר שלא יתאים לגלישה מתוך הסלולר – עלול להיעלם מתוצאות החיפוש הסלולרי.

עדכון זה, כמו גם קודמים לפניו, התקבל ברגשות מעורבים: המקטרגים רמזו כי מהלך זה איננו נובע מדאגה כנה לחוויית הגולש או מתוך חדשנות גרידא, אלא מונע מתוך רצון להפגין את היכולת שלה להכתיב את התנאים ("רק כי היא יכולה"). התומכים, מצידם, דווקא בירכו על הצעד, בצטטם את המחקרים הטוענים כי כיום, יותר ויותר גולשים מגיעים לאתרים מתוך גלישה במכשירים ניידים על חשבון גלישה ממכשירים נייחים ולכן, ראוי להסדיר קו אחיד לנראות האתרים בסלולר.

כך או כך, העדכון יצא לדרך והחל מה- 21.05.2015, עסקים שחשוב להם להיות מקודמים היטב בתוצאות החיפוש בסלולר, צריכים להפוך את האתרים שלהם לרספונסיבים, כלומר – האתרים צריכים להתאים את עצמם בצורה אוטומטית לגודל המסך בו הם מוצגים ולהציע חוויית גלישה מותאמת לגולש בהם לפי גודל המסך שלו.
אפשרות אחרת, שמהווה פשרה סבירה אך מומלצת פחות, היא לייצר גרסה סלולרית לעמודים החשובים באתר, אליהם מקודמות מילות המפתח המרכזות

 

איך להחליט האם לבנות אתר חדש או לשדרג את הישן?

מתחילים בבדיקה פשוטה בכלי לבדיקת רספונסיביות של האתר שגוגל שמספקת דרך וובמסטר טולס.
ישנם מספר גורמים מנחים בבחירה, הנה שלושה מהבולטים שבהם:

  • "אופי" האתר – באתרי תדמית, אתרי מסחר מקוון ודומים, ישנה חשיבות עצומה לחוויית המשתמש הגולש, לכן, אותם יש לבנות מחדש, מכיוון שאתר שהוא "מותאם" בלבד (ולא בנוי כרספונסיבי מלכתחילה) לא יענה על הצורך.
  • "גיל" האתר – במידה ואתרך בן מעל ל-3 שנים, זה הזמן לשקול לבנות אותו מחדש, מאחר ובחלוף שלוש שנים, אתר נחשב פחות עדכני ורלוונטי.
  • תקציב – הנקודה הכאובה. עלות בניית אתר חדש ורספונסיבי עשויה להיות מינימלית כאשר משתמשים בפלטפורמות החינמיות המותאמות. היא גם יכולה להיות יקרה, כאשר משתמשים בפתרונות אחרים.

 

כללים מנחים:

  • אם אתה יודע בבירור כי אתרך אינו מותאם למובייל, תוכל להיעזר במדריך זה, מבית גוגל, אשר ינחה אותך לאורך כל ההתאמה.
  • אתרי תדמית ואתרים קטנים עד בינוניים – יוכלו להבנות מחדש בצורה רספונסיבית, ולהיעזר בתבניות בפלטפורמות הפיתוח עליהן הם בנויים כיום (וורדפרס, למשל), בלבד שיקפידו על בחירת תבנית המצוינת במפורש כרספונסיבית.
  • בפני בעלי אתרי מסחר ואתרים גדולים בהם ישנה תעבורת גולשים שוטפת ומסיבית – עומדת האפשרות שלא להפוך אותם לאתרים רספונסיביים, אלא ליצור שלוש גרסאות שונות של האתר, אשר כל אחת מהן מותאמת במיוחד לגודל מסך שונה (מכשירי טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים ניידים ונייחים). אפשרות זו יקרה יותר, אולם דורשת פחות השקעה מקצועית.
  • במידה ואתרך ישן ובלתי קריא לחלוטין ע"י מנוע החיפוש של גוגל – זה הזמן לשקול בניה מחדש שלו, והפעם, מלכתחילה, בצורה רספונסיבית.
דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.