לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th מאי 2020 | by: דויד פרידמן

הידעת שגם לדומיין ישנו אורך חיים מוגדר, כמו לבני אדם ולבעלי חיים? מרגע רישום הדומיין והפיכתו לפעיל ועד הרגע שהוא נמחק לגמרי, הוא עובר מספר שלבים ותהליכים, שכל אחד מהם מוגדר ותחום.
הנה הם השלבים בחייו של דומיין:

  • דומיין פנוי (Available Domain) – כשמו כן הוא – הוא פנוי ופתוח לקניה לכל אחד בקהל הרחב. ניתן להגיע אליו בדרך של חיפוש דומיין פנוי או מעקב מתמשך לאחר דומיין נחשק.
  • דומיין פעיל – דומיין רשום (Active Domain) – לאחר איתור דומיין, ביצעת רישום שלו אצל רשם דומיין מוסמך. בשלב זה, מוגדר הדומיין שלך כדומיין פעיל (או "דומיין רשום"). הוא יישאר כזה, לכל אורך התקופה המוגדרת שסוכמה מראש בעת רישום הדומיין.

    כאשר מדובר בדומיין ישראלי (בסיומת .il) – תקופה זו היא שנה או שנתיים, בדומיין בינ"ל – בין שנה אחת לעשר שנים. במצב זה, כאשר הדומיין שלך פעיל, יש לו סטטוס-משנה נוסף שיש לשים אליו לב, נעול או לא נעול. הגדרה זו מיועדת להגן עליך מביצוע חטיפת דומיינים בידי רשמי דומיינים השונים.

  • דומיין פג תוקף (Expired Domain) – דומיין נחשב לדומיין רשום לאורך כל התקופה המוגדרת שנקבעה בעת רישום הדומיין. אי חידוש דומיין בתאריך הסיום של התקופה מכניס אותו להגדרת דומיין פג תוקף, שלאורך 45 ימים (בדומיין בינ"ל ו-30 ימים בדומיין בסיומת ישראלית) מתאריך סיום תוקפו, עלול להימחק על יד רשם הדומיינים שבאמצעותו בוצע הרישום. לאורך תקופה זו, בעלי הדומיין הרשומים (או, מוטב לומר "שוכרי הדומיין", מאחר וה"בעלות" על דומיין הינה זמנית) יכולים לחדש את הרישום שלו.
  • תקופת המחילה (Redemption Grace Period) – בדומיינים בינ"ל, במהלך תקופת המחילה רשם הדומיינים עדיין איננו "משחרר" את הדומיין לקניה של שוכרים חדשים ומחזיק בו למשך 30 ימים נוספים. במהלך פרק זמן זה, עדיין יש לשוכר הזדמנות לבצע חידוש דומיין, אולם, עלות חידוש של דומיין בתקופת המחילה גבוהה במידה ניכרת, ואף יכולה להגיע לעד פי 10 מהמחיר ה"רגיל". תקופת המחילה עבור דומיינים בסיומת ישראלית הינה עד ל-45 יום מתאריך התפוגה (15 ימים לאחר סיומו של סטטוס פג תוקף).
  • המתנה לפני מחיקה (Pending Deletion) – תקופה בת חמישה ימים, אשר בתומה יהפוך הדומיין לדומיין פנוי שוב וכל מי שיבצע איתור דומיין יוכל לרכוש אותו. גם כאן, מתחלקת התקופה לדומיינים בינ"ל ולדומיינים ישראליים: בדומיינים בינ"ל – רשם הדומיינים לא יאפשר חידוש דומיין. לעומת זאת, בדומיינים בסיומת ישראלית – עדיין קיימת האופציה לבצע חידוש דומיין, עד לסיומה של התקופה.

לסיכום, האחריות לאורך כל חיי הדומיין שלך, מוטלת עליך בלבד. רשמי הדומיינים המוסמכים (והאחראים) נוהגים לעדכן את לקוחותיהם במייל לקראת סיום תקופת הרישום, אך מומלץ שלא להסתמך על כך, ולהקדים ולחדש את הבעלות עליו.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.