לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
1st יול 2019 | by: דויד פרידמן

נתחיל בשאלה שעשויה בקריאה ראשונה להיראות לא רלוונטית, אבל מיד היא תתברר כשאלה חשובה.
מה היא הסיבה שבנית את האתר שלך? אם התשובה שלך היא "כי לכולם יש", אתה יכול לדלג לכתבה הבאה. במידה והתשובה היא "כי אני רוצה למכור/ לחשוף מוצר או שירות לגולשים/ לקוחות" – סביר להניח שהמונחים "טפסים" ו"יחס המרה" כבר מצויים בלקסיקון שלך, וזה הזמן שלך ללמוד כיצד ליצור ביניהם שילוב מנצח.

האמת הלא מרה על המרה

חלק לא מבוטל מהתכנים באתר שלך אמורים להיות מיועדים להוליך את הגולש ליעד אחד: לבצע את מה שאתה מצפה ממנו שיעשה או במילים אחרות – הנעה לפעולה. פעולה יכולה להיות: יצירת קשר, מילוי סקר, קבלת משוב, הצטרפות לרשימת תפוצה, רכישה וכן הלאה.
לכן, לטפסים באתר ויותר מזה, לתכנון נכון של הטפסים באתר – יש חשיבות מכרעת.
הטפסים נמצאים ב"קצהו" הצר של משפך יחס ההמרה של האתר, הם השלב האחרון בדרך להשגת המטרה של האתר שלך ולכן, אם תדעו לתכנן אותם נכון תוכלו לשפר משמעותית את תוצאות האתר.
נשמע מורכב? ישנם מספר טיפים שהיישום שלהם פשוט והתוצאות לא מאחרות להגיע.

הטופס שתופס

  • טופס שמבקש פרטים בסיסיים – ישנם פרטים שמילוי שלהם מהווה "מחסום" נפשי לחלק גדול מהגולשים, למשל, מספר טלפון. לכן, אם אין הכרח – מומלץ לוותר על בקשה שלהם בטופס עצמו. בשדות החובה נכללים שם פרטי ושם משפחה וכתובת מייל.
  • טופס קצר ומתומצת – הגולש לרוב חסר סבלנות וקצר רוח וכאשר מדובר בטופס ארוך שדורש יותר מדי פרטים, הגולש עלול לוותר על המילוי שלו. אף גולש לא ימלא טופס ארוך בעל עשרות שאלות, אלא אם כן הדבר ישתלם לו.
  • חלוקת טופס ארוך – במידה והנסיבות מכתיבות טופס ארוך, מומלץ לחלק אותו למספר דפים, ולמקם בר התקדמות (או כל מד התקדמות אחר) בכל אחד מהעמודים, על מנת לספק אלמנט ויזואלי לגולש.
  • הראה לי ואראה לך – גולשים חשים בטחון רב יותר למלא פרטים בטופס כאשר פרטי הקשר של הארגון המפעיל את האתר מפורטים וגלויים, ומופיעים גם מעל (או ליד) הטופס עצמו. לכן, גם אם האתר כולו מלווה ב-Footer המכיל את פרטי הקשר, יש לציין אותם במיקום בולט בעמוד הטופס.
  • שימוש ב- CAPTCHA– קוד הזיהוי הוויזואלי יגן על האתר שלך מפני מילוי הטפסים על ידי תוכנות אוטומטיות (ובעקבות כך, קריסת תיבת המייל שלך מספאם לא רצוי).
  • שימוש באלמנטים מקצרי תהליכים – למשל, תיבות סימון במקום תיבות טקסט (בכל מקום בו הדבר אפשרי, כמובן) יוצר חסכון בזמן לגולש.
  • אישור שליחה או דף תודה – אין דבר המתסכל גולש כמילוי טופס, שיגורו לחלל האינטרנט ו…נאדה… לכן, יש להקפיד על חיווי שמראה לגולש שפנייתו ופרטיו התקבלו. עמוד כזה חשוב גם לך, כיוון שהוא מאפשר מדידה של כמות הטפסים שהתקבלו באמצעות הטמעת קוד.
  • שמירה על פרטיות – הגולשים כיום מוצפים בספאם מכל עבר. יש להבטיח (במקום בולט בטופס) לגולש כי לא יעשה שום שימוש בפרטים שהוא ממלא בטופס, מעבר למטרתו המוצהרת של הטופס ושהפרטים אף לא יועברו לגורם שלישי לכל מטרה שהיא.
  • אבטחה – כאשר מדובר בטופס הכולל פרטים "רגישים", יש לנקוט בכל אמצעי האבטחה האפשריים, ואף לציין זאת במקום בולט בעמוד הטופס.
  • מעקב – יש להקפיד לבצע מעקב שוטף אחרי יחס ההמרה באתר ולשפר את הטופס בהתאם לממצאים.

לסיכום, כבעלים של אתר, הטופס הוא ידידך הטוב ביותר. הוא מהווה את ממשק האינטראקציה שלך עם הגולשים באתר, ופותח לך אינספור אפשרויות בהן תוכל לקבל מידע ונתונים על הגולשים באתר שלך לצרכים (חוקיים!) שונים. עיצוב נכון שלו, בהתאם לטיפים, ישפר ויעלה את יחס ההמרה שלך.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.