לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
13th אוג 2015 | by: דויד פרידמן

חלק א': מי נגד מי? למה? ואיך זה יכול לעזור לך?

בתוך גל הרשתות החברתיות המציף אותנו בשני העשורים האחרונים (טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק, גוגל פלוס וכד'), בולטת בשונותה רשת לינקדאין. למעשה, הבה נהיה בוטים במקצת: לכנות את לינקדאין "רשת חברתית", תחת מטריה זהה לאחרות, דומה לניסיון לכנות ראיון עבודה "מפגש חברתי".

אין בינה לבין האחרות כמעט ואף קו דמיון ולא בכדי: כבר לפני יותר מעשור, כאשר הוקמה, רשת לינקדאין מיתגה את עצמה כרשת חברתית-עסקית (בדגש חזק מאד על העסקית) שנועדה לקשר בין קולגות, עובדים, מחפשי עבודה, מעסיקים פוטנציאליים, אנשי מקצוע וכד'.
המידע המשותף בה כולל תחומי עניין מקצועיים, דיונים רציניים, שיתופי פעולה וכד'.
בקיצור, אם מחפשים בריחה מהיום יום לסרטוני דובי פנדה מתעטשים, חתלתולים חמודים או תינוקות צוחקים – לינקדאין איננה המקום לכך.

 

socia- media

 

מה כן ניתן למצוא בלינקדאין?

החיסרון שלה הוא גם היתרון שלה: לינקדאין מהווה זירה עסקית משמעותית וידועה, בה אין צורך לעשות Hide למאות תמונות משעשעות, כדי למצוא אפשרות לשת"פ, עובד מהימן, או קשרים לחברה בחו"ל. הרשת מאפשרת יצירת פרופיל עסקי אישי, דף עסקי לארגון (או לבית העסק) או יצירה והצטרפות לקבוצות (סגורות או פתוחות) המתמקדות בנושאים ספציפיים ומסוימים. קבוצות אלה מהוות דרך להכיר אנשי מקצוע נוספים בתחומך, לנהל דיונים, ליצור שיתופי פעולה עסקיים ומיזמים או לחפש עובדים/משרה בתחום מסוים.

 

איך מחליטים אם לינקדאין היא הפלטפורמה העסקית המתאימה לכם?

  • שלב ראשון – האם זה מתאים לך?

    השאלה הנשאלת, היא האם יש לך בכלל צורך בלינקדאין, מאחר ולינקדאין איננה מיועדת או פונה לכל אחד. לדוגמא, קהל היעד של מעצב/ת שמלות כלה, לרוב, לא יימצא בלינקדאין (אלא בפייסבוק דווקא) ולכן במקרה כזה – אין צורך להיכנס לשם.
    אבל, עבור מעצב/ת שמלות כלה שמתכנן/ת צמיחה (שיתופי פעולה, חיפוש משקיעים מחו"ל וכד') – לינקדאין מהווה פלטפורמה נוחה.

  • שלב השני – מה המטרה שלך?

    ממקדים את המטרה. גם כאן, ישנן מספר אפשרויות:

    • מיתוג אישי עסקי – בדף הפרופיל האישי יש לך אפשרות לפרט את כל הנסיון שצברת במהלך השנים, הרזומה, התארים וכן הלאה. צבירת "חברים" בעלי תחומי עניין משותפים (או דומים) תביא לך חברים נוספים, אשר יחשפו לתכנים שלך. השתתפות פעילה בקבוצות ממוקדות איכותיות אף היא מקנה לך נקודות זכות רבות.
    • מיתוג ארגוני – בנוסף לתדמית שיוצר הדף העסקי שלך, הוא מאפשר לך ליצור קבוצת דיון המכילה העובדים, לקוחות קיימים, לקוחות עתידיים וכד'.
  • שלב השלישי – איך עושים את זה?

    מחליטים אם מדובר בשיווק מסיבי (כאשר מדובר בקמפיין להחדרת מוצר/שירות שקהל היעד שלו הוא מקבלי החלטות בארגונים גדולים, למשל) או בבניית מיתוג ארגוני/אישי חינמי. במידה ומדובר בשיווק מסיבי בתשלום, אם אינך מקצוען לינקדאין, מומלץ לפנות לחברות המתמחות בכך, מכיוון ומדובר, כאמור, ברשת עסקית בין לאומית, אשר חוקי המשחק שונים בה לגמרי מאשר ברשתות אחרות.

לסיכום, רשת לינקדאין מכילה את כל ה"כרישים" העסקיים (מעל 60% מהמשתתפים בה בדרגת ניהול בכירה מיותר מ-200 מדינות בעולם), כך שהשתתפות בה עשויה להיות קפיצת מדרגה רצינית מבחינה שיווקית ותדמיתית. אם אנשי עסקים ומומחים מקצועיים הם קהל היעד שלך – הרשת הזו תפורה עליך.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.