לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
24th ספט 2015 | by: דויד פרידמן

נראה כי גוגל עומדת להיות עסוקה מאד בשנה הקרובה. במהלך היממה שלאחר ההכרזה על הקמת חברת האם Alphabet ורישום האתר בכתובת Abc.xyz, נרשמו למעלה מ-6,000 שמות מתחם בווריאציה זו או אחרת על כתובת האתר הייחודית. מה גורם לאלפים בעולם כולו לרכב על הגל ואיך נערכים כראוי להשקה מחדש?

גונבים טראפיק מן ההפקר

על אף העובדה כי מדובר בשם דומיין קליט וגנרי, לא ניתן להתעלם מהסיבה האחרת, הברורה למדי, של אלו שמיהרו לתפוס את שמות הדומיין הדומים והמטעים – יצירת כתובת אתר מבלבלת שכזו יוצרת תעבורה לאתר ומזכה אותו בפופולאריות "מן ההפקר" על ידי כניסתם של גולשים תמימים אשר טעו בהקלדת הכתובת או טעו לחשוב שהמדובר הוא באתר הקשור לחברת אלפבית.
אחת הדרכים הנפוצות ביותר המביאה גולשים לאתר, היא הקלדת כתובת האתר ישירות בשורת הכתובת בדפדפן. אין זה פלא שגולש שמתכוון להגיע לאחד מהאתרים של גוגל, עלול להגיע לאחד משמות הדומיין המתחזים כמו: Abcgoogle.xyz, 1google.xyz, Abc-google.xyz, Alphabet-google.xyz או Alphabetgoogle.xyz.

אולם, לא רק הסיומת .Xyz סבלה מהצפת הפלגיאטים כל סיומות האינטרנט החדשות, "זכו" לדומיינים חדשים, המחקים את המילים Abc, Google או Alphabet.
למשל, Alphabet.black, Googlealphabet.company, Googlex.ren, ועוד.
על פי namestat.org, נמצאו 282 שמות מתחם חדשים המכילים את הצירופים Goog, Abc או Alpha ב-118 סיומות אינטרנט, כשבראש, מובילה .xyz

"עדנה מחודשת" ל- Com ו-.Net

גם סיומות ה-.Com ול-.Net הישנות, הקלאסיות והנדושות חוו עדנה פתאומית בעקבות ההכרזה – על פי tldinvestors.com, במהלך אותה היממה, נרשמו למעלה מ-260 שמות מתחם, העושים שימוש או אינטרפרטציה חופשית על המילים Abc, Google או Alphabet. שם, בגלל הרוויה (זוכרים? מדובר בסיומות אינטרנט ותיקות ו"צפופות" במיוחד, המאלצות את הבוחרים בהן להשתמש ביצירתיות ובתווים מיוחדים, כמקפים ונקודות) הכתובות היו מסובכות יותר או ארוכות במיוחד
(לדוגמא Aalphabetsearchengineoptimization.com או Alphabetreputationmanagement.com).

תופעה נסלחת או פגיעה במותג?

"גניבת" שמות דומיין או חטיפתם (לצורך מכירתם בשלב מאוחר יותר לארגון/מותג המקורי, אותו הם מחקים) הינן תופעות עגומות וכואבות, אשר מוכרות לכל מי שמיתג ושיווק את עצמו כהלכה ברשת האינטרנט ומחוצה לה. הליך רישום פשוט של שם דומיין, כפי שכבר ראינו, איננו פתרון אפקטיבי ואיננו מקנה לבעל האתר את השקט הנפשי, שהוא אמור היה להקנות לו. תוך כדי כך, הוא מעמיד אותו בפני דילמה מסובכת: מצד אחד – תביעה היא הליך ארוך, מסובך (ואף יקר), מצד שני – הרי לא יעלה על הדעת, שאתר המתחזה לאתרך הממותג, ימשיך להתקיים בלא הפרעה ברשת, ינתב אליו גולשים תועים (וטועים) וייהנה מן ההפקר. גם אם תהיו מוכנים (נניח) למחול על העלבון, מדובר בנגיסה רצינית ברווחים שלכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

מעבר במסרק צפוף (ז"א כתובת אתר אחת אחרי השנייה) וקניה של דומיין-דומיין היא אפשרות תקפה, רק במקרה ויש לך את כל הזמן שבעולם.
BrandShield מקבוצת דומיין דה נט, יוצרת הגנה פרו-אקטיבית, על ידי רישום שמות הדומיין הרצויים לכם (בהם אתם מתכוונים להשתמש לצורך הקמת אתר), ושאר הכתובות הדומות נבדקות ומנוטרות, תוך כדי בחינת הסיכון שהן עלולות להוות לארגון או למותג שלכם. כך, ניתן לדעת בזמן אמת, מי מנסה לחקות אתכם ולרכב על גל ההצלחה שיצרתם במו ידיכם.

לסיכום, סביר להניח שאת השנים הקרובות יבלו עורכי הדין של אלפבית בהליכים מסובכים ויקרים מול כל אחד מרוכשי הדומיינים המחקים, תהליכים שמטרתם להוכיח שמאחורי הקנייה הסתתרה כוונת זדון. בינתיים – האתרים יהיו באוויר ויגרמו לה נזקים. עבור גוגל, עם Alphabet ואתר Abc.xyz, כבר מאוחר מידי. ומה עם האתר שלכם, האם הוא מוגן כהלכה?

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.