לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
16th דצמ 2021 | by: דויד פרידמן

דברים רבים השתנו במפת האינטרנט העולמית בשנים האחרונות. חלקם, נוגעים ומשפיעים ישירות על אתרים ושרתי אחסון (כפריחתן של סיומות האינטרנט החדשות, למשל) ואילו אחרים עקיפים יותר והשפעתם, לכאורה, ישירה פחות (כמעבר המסיבי לגלישה מהמובייל או שירותי מחשוב הענן). אולם, כפי שאנחנו כבר יודעים, בטכנולוגיה המודרנית והשפעתה הנרחבת על חיינו, שום התפתחות איננה פועלת בחלל הריק והכל משפיע ומושפע מהכול.

שרתי אחסון האתרים, אף הם, מושפעים מהמגמות השולטות, ולכן, הן מיישרות קו עם הצרכים והדרישות שנוצרו כתוצאה מהן. הנה מספר תופעות שצברו ותמשכנה לצבור תאוצה בשנה הקרובה:

  • המגמה הירוקה – המודעות הסביבתית בארץ ובעולם גורמת להגירה ובחירה בחוות שרתים מודעות ונכונות-סביבתית יותר. אנרגיה ממוחזרת ואנרגיה ירוקה הם חלק מהביטויים החדשים שנכנסו ללקסיקון של שירותי האחסון, הפונים אל בעלי האתרים.
  • מודעות לאבטחה – השנים האחרונות היוו, במיוחד עבור בעלי אתרים ישראלים, אתגר אבטחתי ממדרגה ראשונה. בנוסף להאקרים מרחבי העולם, אשר רואים בפריצה לאתרים מזדמנים "אתגר", אתרים ישראליים הפכו ליעד לתקיפות ממוקדות וזדוניות. עובדה זו העלתה את רף האבטחה הנדרש מאתרים ישראלים ומשרתי אחסון ישראלים.
  • מודעות לצורך בגיבויים שוטפים בתדירות גבוהה – כמו בתחום האבטחה, גם כאן, הצורך נולד כתוצאה ממציאות מסוימת. מציאות אשר לא נוצרה על ידי בעלי האתרים, אולם הם נאלצים להתמודד עם תוצאותיה. יצירתם של גיבויים ברמות עדכון שונות והיכולת לשחזר את המידע האבוד (במידה ורמות האבטחה הגבוהות, בכ"ז, לא הספיקו על מנת למנוע פגיעה באתר) הינם תוצאה של אותם איומים.
  • ממשקים ניהול נגישים יותר – בד בבד עם הפיכתם של האתרים משוכללים יותר ודורשים התמחות מקצועית בבנייתם, יותר בעלי אתרים רוצים להיות מעורבים בניהול אתרם, לאחר שהאחרון כבר הוקם ונמצא באוויר. לכן, כיום, רוב שרתי האחסון כוללים ממשק ניהול קל ואינטואיטיבי יותר, יחסית לממשקי העבר.
  • יכולת להתמודד עם סוגים שונים של אתרים – בעבר, שרתי האחסון היו מוגבלים, יחסית, ביכולותיהם והיו, לעיתים, מאלצים את בעלי האתר למצוא שרת אחסון אחר, במידה והוא שינה את סוג האתר שלו (למשל, מאתר תדמית לחנות וירטואלית). כיום, כמעט כל חבילות האחסון הנפוצות כוללות מערכות כלים המאפשרות פיתוח האתר ושינוי ייעודו, ללא זעזועים מיותרים.
  • סיומות האינטרנט החדשות – בשנתיים האחרונות הפכו הסיומות החדשות את הרשת לכפר גלובלי גדול וצבעוני, כשהן מטשטשות את שייכותם של בעלי האתר למדינה מסוימת. לפי התחזיות, הצבעוניות והרב-גוניות שהן מעניקות לרשת, תמשכנה ואף תגברנה, בשנת 2016.

לסיכום:
השנים האחרונות היטיבו מאד עם בעלי האתרים: הטכנולוגיות המתפתחות אמנם מציבות בפניהם אתגרים מסוגי חדשים, שאיתם לא התמודדו עד כה, אולם, יחד עם אתגרים אלה, הן אף מספקות להם גם את הכלים להתמודדות איתם, דרך שרתי אחסון האתרים. נראה כי גם השנה, אותן מגמות שעיצבו את פני הרשת, תמשכנה להשפיע בדרכים ישירות ועקיפות על האתרים ובעליהם ותבאנה לשרתים מאובטחים יותר, ידידותיים יותר ובעיקר מותאמים יותר לצרכים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.