לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
25th פבר 2019 | by: אלון גילת

למהירות האתר שלכם יש השפעה אדירה לא רק על חוויית המשתמש והסבירות לביצוע רכישה, אלא גם על האופן בו מנוע החיפוש של גוגל מתייחס לאתר. אז איך בודקים את מהירות האתר שלכם ואיך הופכים אותו למהיר יותר? אספנו עבורכם מקבץ טיפים וכלים שימושיים.

איטיות האתר שלך עולה לך כסף. כמה כסף? ובכן, על-פי מחקר של קבוצת אברדין, כל שניה של עיכוב גורמת לירידה של 7 אחוזים בהמרות. בנוסף, כל שניה שהמשתמש בוהה במסך ריק תגרום לירידה של 11 אחוזים במספר הדפים הנצפים ו-16 אחוזים של ירידה בשביעות רצון הגולשים. אז איך גורמים לאתר שלכם להיות הכי מהיר שאפשר? אספנו עבורך את כל הכלים. ראשית כל, יש למדוד את מהירות האתר ולקבוע את הסיבות לאיטיות. יש מספר כלים חינמיים מומלצים לצורך כך.

כלים למדידת מהירות האתר

Google PageSpeed Insights בתוך כלי מנהלי האתרים של גוגל, מתחבא הכלי הכי שימושי לקביעת מהירות האתר על פי גוגל. שם תוכלו למצוא בנוסף למדדים גם את השגיאות והתהליכים שגרמו לאיטיות בעליית הדף.

Google Analytics ואם כבר הזכרנו כלים של גוגל, גם בפלטפורמת האנליטיקס יש דוח שמוקדש למהירות האתר. היתרון של דוח זה הוא היכולת להביט במהירות האתר על פני טווח זמן, ולא רק ברגע נתון.

PingDom האתר הזה בודק בזמן אמת את תגובת האתר, ומדווח על פלאגאינים או סקריפטים שמאטים את עליית הדפים.

WebPageTest היתרון הגדול של הכלי הקטן הזה הוא היכולת לבדוק תגובתיות אתר בהשוואה בין פלטפורמות, מכשירים וגיאוגרפיות שונות. שימושי במיוחד אם האתר שלכם מכוון לקהל מקומי בלבד. עכשיו משאספנו את המידע הדרוש ואנחנו יודעים מה מאט אותנו, אפשר לעבור לטיפים שיעזרו לשפר את המצב.

טיפים לעליה מהירה של האתר

בדקו את שירות האירוח – ראשית כל, די ברור שהדבר הראשון שיש לבחון הוא איכות השירות המארח, רוחב הפס ומהירות החיבור שלו לרשת. חשוב לבדוק גם אם נפח התנועה ומערכת ניהול התוכן שלכם לא תפחו מעבר למגבלות חבילת האירוח שלכם. זה אולי סימן חיובי, אבל זה אומר שהגיע הזמן לשדרג.

זרזו את הוורדפרס – כתבנו פה בעבר על תוספים וטיפים לוורדפרס שעוזרים לקצר את זמן התגובה של המערכת. חשוב להזכיר שבאופן כללי, כמה שפחות תוספים – כך סביר יותר שהמערכת תפעל מהר יותר. אז חשוב לבדוק איזה תוספים תורמים ואילו גורעים. ויש את הכלים מעלה בשביל לעשות זאת מדי פעם.

נקו את מה שלא צריך – אמנם עוד לא פסח, אבל אף פעם לא מוקדם מדי לנקות את השרת. גבו הכל, ואז מחקו כל מה שלא צריך. גירסאות ישנות, בסיסי נתונים שאינם בשימוש, טיוטות, תמונות שמעולם לא פורסמו וכל אלה – אחרי שמגבים, אפשר פשוט למחוק.

הקטינו את התמונות – אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לזירוז האתר היא כיווץ תמונות. רבים לא יודעים זאת, אבל תוכנות לעיבוד תמונות כמו פוטושופ אינן מאוד יעילות בכיווץ הקבצים לתצוגה מקוונת. שווה לכם להשקיע קצת זמן ולכווץ את התמונות הגדולות שמופיעות הרבה (תמונות רקע, מצגת בדף הראשי). לא חסרים כלים להשתמש בהם.

Tiny PNG – עבור קבצי PNG

JPEGmini – עבור קבצי JPEG

Smush.it – כלי שימושי מאוד שיכווץ עבורכם את כל התמונות באתר וגם ישלח אותן במייל מכווצות בצורה מסודרת.

EWWW Image Optimizer – תוסף הוורדפרס הזה הוא בעל שם מגעיל, אבל יאפשר לכם לכווץ את התמונות היישר מהממשק של מערכת ניהול התוכן.

למתקדמים בלבד

אם בא לכם להתעסק בקוד של האתר, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות. חשוב, כמובן, לגבות לפני שעושים שינויים משמעותיים.

כווצו את ה-CSS – קובץ ה-CSS של האתר שלכם עשוי לכלול תוכן מיותר שמנפח אותו בגודלו. מאחר ומדובר באחד הקבצים שיורדים ראשונים למכשיר של הלקוח, חשוב שהקובץ יהיה רזה ככל הניתן. אם אינכם יודעים לעשות זאת ידנית, תוכלו להשתמש בכלים כמו CSSCompressor או AutoOptimize עבור וורדפרס.

הפעילו את אפשרות המטמון המקומי בשרת – עבור מבקרים תכופים באתרכם, שמירה מקומית של הקבצים הקבועים (כמו ה-CSS ותמונת הלוגו) תזרז את עליית האתר עבורם.

צמצמו את מספר הבקשות מהשרת – אמנם קבצים גדולים יותר לוקח זמן רב יותר להוריד, אבל גם בקשות מרובות לקבצים קטנים מאטות את הגלישה (והשרת). לכן, כדאי לחפש דרכים למזער את מספר הבקשות. לדוגמה, מיזוג קבצי CSS ושימוש ב-sprites להצגה של קטעים בתמונות (כמו לוגואים קטנים, שעדיף להעלות כתמונה מפוצלת אחת ב-CSS מאשר מספר תמונות קטנות). מזערו את מספר ההפניות האוטומטיות בתוך האתר (re-directs). כל בקשת הפניה היא בקשה לשרת. שלוקחת זמן ומשאבים.

העבירו את הסקריפטים לסוף – אם אתם משתמשים בשפות סקריפט באתר שלכם, כדאי להוריד את מה שאפשר לתחתית הקובץ ולא להשאירו ב-head שעולה לפני שמוצג תוכן כלשהו. עדיף שהגולש ייראה אתר שחלקים ממנו לא פעילים מאשר שיחכה עוד כמה שניות שיעלה אתר פונקציונאלי במלואו. כווצו הכל – שימוש בכיווץ מידע ברמת השרת יכול לחסוך לכם רוחב פס ולזרז את חוויית הגלישה של משתמשים. שווה לנסות.

התקינו את התוסף של גוגל – אם יש לכם גישה לשרת בו מאורח האתר שלכם, אולי תרצו להתקין את המודול של גוגל למהירות אתרים – PageSpeed Module.

הסברים מעמיקים יותר, עוד טיפים וכלים למתקדמים תוכלו למצוא בגירסה המורחבת של מאמר זה באנגלית באתר AdNgin.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.