לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
25th פבר 2022 | by: יואב קרן

אנחנו אוהבים לקבל דברים בחינם, זו עובדה ידועה. אין כמו ההרגשה לקבל בחינם משהו שמישהו אחר משלם עליו ביוקר (או משלם עליו בכלל). התחושה המשמחת של הנצחון, לעיתים, עלולה להתחלף עד מהרה במפלה, כאשר אתם מגלים שאותו מוצר שקיבלתם בחינם, עולה לכם כסף רב, בסופו של יום.

שרת אחסון חינמי, יש חיה כזו?

כן, יש חיה כזו, והיא מסוכנת לאתר העסקי שלכם!
אחד התחומים בהן ניתן לראות את התופעה בצורה מוגברת ומרוכזת הוא תחום אחסון אתרים. לפני מספר עשורים, כאשר פרץ לתודעה הציבורית הצורך באתר, מחפשי המציאות בתחום המחשוב נהרו לשרתי אחסון אתרים חינמיים אשר הבטיחו להם שמיים וארץ. נפח אחסון גדול, תעבורה זורמת וכן הלאה. מה שלא ידעו אותם "חכמים" חסכנים הוא, שמלבד החוסר בתמיכה טכנית (שאותה יתכן שאינם צריכים) אותו שרת אחסון חינמי בעצם איננו מתחייב לכלום: לא לאבטחה האתר שלהם, לא לקיום גיבוי בצורה שוטפת, לא למהירות עליית האתר או לזמינותו, ואפילו לא לכך שמחר, כאשר יקומו בבוקר, האתר אכן יעמוד על מקומו, כפי שהשאירו אותו אתמול.

וכיום?
מאז חלפו הרבה פאקטים ברשת, וחלק מבעלי האתרים כבר הבינו את חשיבותו של שרת אחסון אמין ויציב ושל חברה המעניקה תמיכה ושירות בזמנים שהיא נדרשת לכך, אולם, עדיין ניתן למצוא שרתי אחסון חינמיים המציעים נפחי אחסון שונים. אמנם, זמינותם של שרתי האחסון החינמיים עלתה עם השנים (מאחר ומדובר בשרתים מתקדמים יותר), אבל, גורם עקרוני אחד לא השתנה – חוסר היכולת שלך, כבעלים של אתר, לסמוך ולהתבסס על נתונים קיימים.

למי שרת אחסון חינמי איננו מתאים?

לבעלי אתרים עסקיים – אתר עסקי מהווה את חלון הראווה של בית העסק, החברה או הארגון. אתר עסקי כושל משפיע על הדרך בה נתפש העסק בעיני הגולשים אליו, לכן, אתר מקרטע ולא זמין – יצביע על עסק מזלזל.
לבעלי אתרים מקודמים – רכיבים חשובים בדירוגו של האתר במנועי החיפוש הם זמינותו ומהירות הטעינה שלו. כאשר אתר שלכם ממוקם בשרת אחסון חינמי, אין לכם את האפשרות להתבסס על שני נתונים אלה באופן מתמשך.
לבעלי אתרים הכוללים מאגר פרטים רגישים של לקוחותיהם – אחד הכשלים הגדולים של רוב שרתי האחסון החינמיים היא האבטחה. לא תרצו לאחסן פרטי לקוחות שלכם (כמו ת.ז., מספר כרטיס אשראי או אפילו כתובת מייל) בשרת שרמת האבטחה שלו איננה מוגדרת.
לנזקקים לתמיכה טכנית – רוב האתרים החינמיים אינם מספקים כזו, ובמקרים בהם היא מוצעת, היא לרוב איננה בעברית, בשעות שאינן נוחות לנו, הישראלים, ואיננה כוללת סיוע אישי, אלא הפניה למאגרי מידע (במידה והם קיימים).

בשורה התחתונה:
ישנם תחומים רבים בעסקים בהם ניתן לחסוך ולקצץ בעלויות, שרת אחסון האתר שלכם איננו תחום כזה. במרבית המקרים, שרת אחסון חינמי עלול לפגוע באתר העסקי שלכם, בתדמיתו וביכולת שלו לייצג אתכם כהלכה.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.