לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
19th אפר 2021 | by: אלון גילת

אם בבעלותכם אתר והתעניינתם מעט בדרכים בהם תוכלו לשפר אותו, אתם בוודאי כבר יודעים, כי לזמן הטעינה של אתר ישנה חשיבות מכרעת באספקטים השונים: ביצירת חווית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר, בסיכוי שגולש ישוב לבקר בו ואף בדירוגו של האתר במנועי החיפוש. עם זאת, בעלי אתרים רבים עדיין מוצאים את עצמם מתמודדים מול אתרים איטיים, שאינם עולים בקלות ושאינם עונים על הדרישות. במקרים רבים, יתכן ששימוש ב-CDN יכול לספק את הפתרון המתאים עבורם.

מהו CDN?

ישנן דרכים רבות להאיץ את עלייתו של אתר, ובחלקן אף עסקנו בעבר בהרחבה. אחת מהדרכים היעילות הנוספות העומדות לרשותכם לצורך כך, הם שרתי CDN – Content Delivery Network. על מנת להסביר מהו CDN, נלך שלב אחד אחורה ונסביר, על קצה המזלג, כיצד פועלת (טכנית) הגלישה לאתר. כאשר גולש נכנס לאתר, הדפדפן שלו שולח בקשת HTTP אל שרת אחסון עליו יושב האתר. השרת מחזיר HTTP Response, עם הפלט שנוצר וזה מה שאנחנו רואים בדפדפן שלנו.

עד כאן, מדובר בגולש אחד מול שרת אחסון אחד, והכל בסדר, אבל מה קורה כשמדובר באתר עם תכנים כבדים יחסית (למשל, סרטי וידיאו), שאליו נכנסים גולשים רבים מכל רחבי העולם? במקרה כזה, על מנת למקסם את ביצועי האתר, עומדות בפני בעל האתר שתי אפשרויות:

הראשונה היא להשקיע במשאבי חומרה ובפס רחב כדי להתמודד עם עומס הבקשות ולספק חווית גלישה וצפייה מהנות לגולשים. הדרך השנייה היא שימוש ב-CDN, רשת שרתים הפרושה ברחבי העולם, אשר בה קיימים עותקי Cache של תכני האתר.

כאשר גולש נכנס לאתר, המערכת מזהה את מיקומו הגיאוגרפי ומפנה את הבקשה אל השרת הקרוב ביותר אליו. שרת זה מגיב ומספק לגולש את עותק ה- Cacheכ-HTTP Response, מהר יותר, לו היה זה מתקבל משרת האחסון המקורי.

מהם יתרונות ה-CDN?

חסכון במשאבים – הורדת כמות הפניות המגיעות לשרת האחסון המקורי וחלוקתה בין שרתי CDN, מאפשרת לבעלי אתר לחסוך במשאבי הרשת אשר היו צריכים להקצות, לו היה מדובר בשרת בודד מקורי אחד.

גמישות – ל-CDN ישנן רמות עדכון שונות, אשר מתאימות לכל סוג אתר ולכל סוג תעבורה, שהרי נתוניו של אתר תדמית קטן, שונות בתכלית השינוי מאתר של פורטל גדול או מאתר אשר משדר תכנים בשידור חי. כך, למשל, CDN סטטי יתאים לאתרים בעלי תוכן שאינו משתנה לעיתים תכופות, בעוד CDN דינמי, יספק Pre-Caching בתדירות גבוהה (אחת למספר דקות, או אפילו שניות) לאתרים הנזקקים לכך.

מעגל אבטחה נוסף – CDN מגן על האתר מפני התקפות DDoS, אשר כידוע, מבוצעות על ידי שליחת בקשות רבות במקביל לשרת, על מנת להביא לקריסתו. רשת ה-CDN חוצצת בין השרת המקורי לבין בקשות אלה ומגנה עליו.

גלובליות – אם יש לכם דומיין ישראלי, אשר יושב על שרת אחסון ישראלי ואליו נכנסים גולשים מכל רחבי העולם, רשת CDN מבטיחה לכם כי גולש בברזיל, למשל, יקבל בדיוק את אותה מהירות תגובה מהאתר, כמו גולש ישראלי שנכנס לשרת האחסון הישראלי.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.