לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
31st מאי 2016 | by: דויד פרידמן

אין ספק לדומיין של אתר עסקי יש השפעה אדירה על כוחו ברשת ופופולריות המותג. כשמדובר בעסקים מקוונים כמו חנויות רשת, ההשפעה גדולה עוד יותר. זו היא הסיבה ששמות דומיין "פרמיום" נמכרים לא פעם בסכומי עתק – רוכשי הדומיינים הללו יודעים היטב שההשקעה שלהם בדומיין קצר, אטרקטיבי ורלוונטי תחזור אליהם כפליים. במקרים רבים, מדובר בהרבה יותר. אתר NamePros שעוסק בסחר בדומיינים פרסם לאחרונה רשימה של חמישה עסקים ששמות הדומיין שרכשו שינו עבורם פחות או יותר את הכל. לטובה, כמובן.

Nut.com

עסק האגוזים המשפחתי של ג'ף ברוורמן, שהוקם ב-1929 בניו-ג'רזי בארצות הברית, לא השתנה הרבה עד שברוורמן השכיל להתחיל למכור מוצרים ברשת ב-1999. הדומיין שרצה, nuts.com היה תפוס, אז הוא התפשר על NutsOnline.com. האתר החל להכניס כ-1.5 מיליון דולרים בשנה ממכירות של 3,000 מוצרים שונים בלבד. רק אחרי שש שנים הצליח ברוורמן לרכוש את nuts.com ב-700,000 דולרים. לדבריו, מדובר באחת ההשקעות הטובות שעשה. המהלך המיתוגי הזה איפשר לחברה לצמוח ולהפוך לאתר פופולרי למוצרי בריאות, עם מחזור מכירות של 35 מיליון דולרים בשנה, ומגוון מוצרים אדיר. כיום, רק כמחצית ממכירות האתר הן של אגוזים.

Candy.com

הדומיין המתקתק הזה נמכר ב-2009 ב-3 מיליון דולרים לחברה במסצ'וסטס שהחליטה ליצור נוכחות גלובלית עם המושג הכי מאפיין לתעשיה. עוד טרם הקמת האתר, קיבלה הכתובת יותר מ-1,000 כניסות ביום. אחד מבעלי הדומיין אמר עוד ב-2009 שבתוך עשור, החברה תביט לאחור ותראה את הרכישה כמציאה אמתית. היום הדומיין ממשיך להיות בבעלות החברה, ולא נראה שיש לה כוונות למכור אותו.

37.com

לדומיינים מספריים של שתי ספרות אין כמעט היצע. בשוק היום תמיד יהיה ביקוש עבור שמות דומיין כאלה, וכמעט תמיד יבואו אלה עם תווית מחיר של שבע ספרות בדולרים. ב-2004 רכשה חברת 37Wan את הדומיין 37.com עבור 2.1 מיליון דולרים במסגרת מיתוג מחדש כ-37Games. לטענת החברה, השידרוג היה קריטי בהפיכת 37Games למותג בינלאומי.

Mi.com

יצרנית הסלולר Xiaomi (שיו-מי) החליטה (ובצדק) להשקיע בדומיין Mi.com לא פחות מ-3.6 מיליון דולרים. כצפוי, הרכישה היתה חלק ממיתוג החברה עבור המערב, שם התקשרו הלקוחות לבטא או לזכור את שם היצרן. כיום, מדובר ביצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם. מוצרי החברה, שמוצגים ב-Mi.com, האתר הבינלאומי של המותג, כוללים כולם את האותיות Mi. אין ספק שלמהלך הזה היתה השפעה אדירה על קצב הצמיחה של היצרן בשוק הסלולר התחרותי.

Teamwork.com

ב-2014 חברת Teamwork PM שידרה מהדומיין Teamworkpm.net ל-Teamwork.com . החברה שילמה 675,000 דולרים על הכתובת, והחלה במיתוג מחדש סביב השינוי. לדברי החברה, הדומיין מספק אמינות למותג ומחזק את מאמצי השיווק של החברה. אחרי שהושלם חידוש המיתוג, החברה הגיעה להשגים מרשימים. כיום, יותר מ-370,000 ארגונים משתמשים בשירותי החברה, ולשירות יש 1.5 מיליון משתמשים פעילים.

סוף עידן הדוט.קום

בהיעדר היצע של דומיינים זולים בסיומת הפופולרית com. , פונים היום יותר ויותר עסקים לרכישת הדומיינים הקליטים בסיומות החדשות, שמספקות גם יתרונות נוספים על פני הדוט-קום הקלאסי. בין היתר, מציעות הסיומות החדשות אפשרות לרכוש סיומות מקצועיות כמו law. או cars. וגם סיומות עבור שירותי רשת כמו cam. או web. בניגוד לזמנים עברו בהם היו עסקים ומותגים מוגבלים לסיומות הכלליות (כמו com. ו- net.) ולסיומות מקומיות (co.il.). כיום יש מקום רב יותר ליצירתיות בסיומת שתאפשר בחירה של שם דומיין שיגדיל את פופולריות האתר והמותג, וכתוצאה מכך, מן הסתם, גם רווחי העסק.

הכתובת com. או co.il. שרציתם תפוסה? זה הזמן לתפוס את הכתובת בסיומת המתאימה למותג שלכם, לפני שמישהו אחר תופס אותה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.