לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th יונ 2016 | by: דויד פרידמן

אם אתם משווקים את מוצריכם לקהל בינלאומי ברשת, לבחירת הפלטפורמה חשיבות מכרעת בהצלחת עסקי המסחר האלקטרוני שלכם. האינטרנט מציעה מגוון פתרונות כמו אמזון, איביי, אטסי ואחרות לצד האפשרות (הברורה מעליה) לפתוח חנות משלכם באתר שלכם. מה הם השיקולים בבחירת פלטפורמת מסחר מקוון ואיזו אופציה (או אופציות!) כדאי לכם לבחור עבור המוצר (או המוצרים) שלכם?

הקמה של חנות באתר שלכם יכולה להיות עסק לא זול. במקרים רבים, כלל אין צורך בחנות יעודית עבור היצע המוצרים שלכם. במקרים אלו, עדיף לבחור פלטפורמה מקוונת שתהווה את המסיס לחנות שלכם במטרה למזער את עלויות התכנון, ההקמה והתחזוקה של חנות מסחר אלקטרוני. זה נכון במיוחד עבור עסקים קטנים שמעוניינים להציע את מוצריהם ללקוחות מעבר לים בלי להקים אופרציית מכירות באתר החברה (אם בכלל יש אחד).

עלויות ההקמה והמסחר הרשומות מטה אינן כוללות עלויות סליקה או המרת מט"ח.

אמזון – Amazon

ענקית המסחר אמזון אולי התחילה כחנות ספרים, אבל כיום אפשר למצוא שם פחות או יותר הכל. בשנה שעברה, הציגה אמזון אפשרות עבור יוצרים ואמנים לשווק את מוצריהם ברשת הקניות הפופולרית, וגם עסקים קטנים יכולים לקדם את עצמם בפני מיליוני הלקוחות של אמזון.

מי קהל היעד? 250 מיליוני משתמשים ברחבי העולם, בעיקר בצפון אמריקה ואירופה.

כמה זה עולה? הקמת החנות לא תעלה לכם (נכון להיום), אבל אמזון יגבו מכם 12 אחוזים מכל מכירה. באוגוסט 2016 צפויה העמלה לעלות ל-15 אחוזים.

לאילו מוצרים מתאימה הפלטפורמה? מוצרים ייחודיים בעבודת יד, שמשך הכנתם עבור הלקוח טרם המשלוח אינו עולה על 30 יום.

איביי – eBay

בעוד אמזון מציעה מוצרים חדשים ממשווקים מורשים לצד יצירות של אמנים, באיביי אפשר למכור בערך הכל ולכולם. יש לכך יתרונות, אבל גם חסרונות בעיקר בדמות תחרות רבה מצד יצרנים (וזייפנים) במזרח אסיה.

מי קהל היעד? 168 מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

כמה זה עולה? משתנה בהתאם לסוג המכירות ונפחן. מידע נוסף אפשר לקרוא באתר איביי. העמלה היא 10 אחוזים מסכום החשבון (כלומר, כולל עלויות שילוח,התאמה אישית וכדומה) כשהגג הוא 750 דולרים עמלה לעיסקה (גדולה במיוחד).

לאילו מוצרים מתאימה הפלטפורמה? כל מוצר שהוא כמעט. חדש, מחודש, משומש, יצירה ייחודית או פריט אספנות משוק הפשפשים – פה תמצאו מקום להכל.

אטסי – Etsy

הרבה לפני שאמזון הציעה ליוצרים עצמאים ועסקים קטנים לשווק את מרכולתם בפלטפורמת המסחר הענקית שלה, האתר אטסי פירגן ליוצרים באשר עם עמלות אטרקטיביות יותר ואפשרות להקים חנות מותאמת אישית ומגניבה.

מי קהל היעד? חובבי פיצ'קעאס, מוצרים מותאמים אישית ומזכרות.

כמה זה עולה? 20 סנט אמריקאי על כל פריט שתעלו לחנות (שהקמתה חינם) ועוד 3.5 אחוזים מכל עיסקה.

לאילו מוצרים מתאימה הפלטורמה? מוצרים בייצור עצמי, מוצרים ייחודיים בעבודת יד וכדומה.

דומיין לחנות

לא משנה באיזו פלטפורמה תבחרו, תרצו שהכתובת באמצעותה יגיעו משתמשים לחנות המקוונת שלכם תהיה קצרה וקליטה. אנחנו ממליצים לרכוש כתובת יעודית עבור החנות בסיומת store. ולבצע forwarding של הדומיין לכתובת החנות באשר תהה. זה חשוב במיוחד אם אתם בוחרים בפלטפורמת מכירות גלובלית, בה מבנה כתובת החנות אינו קליט במיוחד. כתובת יעודית וזכירה לחנות הרשת שלכם תעזור לכם לשדר מקצועיות, גם אם מדובר רק בכתובת שמעבירה את הקונה לאתר של איביי או אטסי.

BlogeStoreBanner

 

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.