לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th יול 2016 | by: דויד פרידמן

ישראל היא מדינת הסטארט-אפים, אך מסתבר שרק אחוז מועט בוחר לרכוש דומיין בסיומת co.il. מה הם הטרנדים הנוכחיים ברכישת דומיינים לחברות סטארט-אפ, ומה צריך כל יזם לדעת על קניית דומיין עבור החברה החדשה שלו?

גם כשמדובר בעסקים שאינם טכנולוגיים, הצורך בנוכחות רשת כבר בשלב הקמת הארגון הוא ברור. עבור סטארט-אפים, ששמם טרם הפך לשם מותג השגור בפי קהל היעד, לרכישת דומיין קליט וקולע יש חשיבות עליונה בהצלחת העסק. הדבר נכון פי כמה כשמדובר במוצר דיגיטלי כמו אפליקציה או שירות מקוון.

טרנדים ברכישת דומיינים בקרב יזמים

באתר DNGeek ערכו רשימה של 109 סטארט-אפים שזכו למימון לאחרונה, וכתובות הרשת שלהם. אפשר ללמוד לא מעט מהרשימה הזו על הטרנדים הנוכחיים ברכישת שמות דומיין בקרב סטארט-אפים. מהנתונים ברשימה עולה שהנטייה היא עדיין לפנות לסיומת הוותיקה com. עם 78 אחוזים מהחברות החדשות שבחרו בסיומת זו לכתובתן. על-פי הנתונים, 8.2 אחוזים מהסטארט-אפים שזכו למימון לאחרונה בחרו להשיק עם כתובת בסיומת מקומית (ccTLD) – סטארט-אפים מקומיים שפונים לקהל מקומי או גאים במיוחד במוצאם הגיאוגרפי. ברשימה יש אפילו סטארט-אפ ישראלי אחד שבחר בכתובת בסיומת co.il.

עם זאת, ניתן לראות גם מגמה גוברת של שימוש בסיומות חדשות (gTLD) בהשקת מוצרים מקוונים, לא פעם עם שמות קצרים וקליטים. 4.5 אחוזים מהחברות בחרו בסיומת io. וכשלושה אחוזים בחרו בסיומת חדשה כמו chat. ו-xyz.

יקר או יצירתי?

את הסטארט-אפים הקיימים ניתן לסווג באופן כללי לשתי קטגוריות. בראשונה הממומנים והמצליחים, בעלי התקציבים להשקעה בדומיין "פרמיום". בשנייה מיזמים חדשים עם מימון דל ותקציב נמוך להשקעה בכתובת אתר. הנוסחה היא פשוטה – ככל שהתקציב גבוה יותר, הכתובת שניתן לרכוש קצרה יותר וקליטה יותר. בהיעדר תקציב – יש לבחור שם שיהיה קליט, אבל לא דומיין שנמצא בבעלות צד ג' ולכן עולה הרבה יותר.

מה הפיתרון? ובכן, הסיומות החדשות מספקות עבור סטארט-אפים המון מקום ליצירתיות בבחירת שם שאינו רק קליט וקצר, אלא גם קשור לתחום בו עוסקת החברה או קהל היעד שלה. כך הושקו לאחרונה מספר שירותי צ'אט חדשים בכתובות כמו public.chat ו-common.chat.

דומיין חדש או יד-שניה?

אם שם המוצר או החברה שחשבתם עליו כבר נרכש בסיומת com. (כמו רוב השמות הקליטים בני מילה אחת או שתיים), תוכלו לבחור אם לנסות לרכוש אותו מבעליו הנוכחיים, או שמא עדיף פשוט לבחור בשם אחר או לנסות לרשום את השם בסיומת שמתאימה לתחום העיסוק של הסטארט-אפ. מן הסתם ההחלטה תלויה בתקציב והזמן הנתונים לרשותכם.

במקרה והחלטתם לנסות ולרכוש דומיין בבעלות, מומלץ שתעשו זאת באמצעות חברה שמתחמחה בכך. בין הסיבות הרבות לעשות זאת בעזרת תיווך מקצועי הוא הצורך בבדיקת רקע היסטורית על שימוש בכתובת הדומיין. אם מדובר בכתובת שפעלה בשנים האחרונות להפצת נוזקות או תכנים מסוכנים, לא תרצו לשכן בה את אתרכם, כי לא מן הנמנע שהכתובת חסומה במסנני תוכן וחומות אש.

לא רק האורך קובע

הכללים הבאים נכונים בבחירת כל דומיין, אבל קריטיים במיוחד עבור סטארט-אפים שמחפשים למתג את עצמם ברשת בעלות מינימאלית ואפקט מקסימאלי.

אנשים לא אוהבים להקליד הרבה, והנ"ל נכון במיוחד בעידן הסלולר עם המסכים הקטנים שהקלדה עליהם היא עדיין רחוקה מנוחה. אז אין ברירה אלא לכוון לכמה שפחות תווים בכתובת הדומיין, והמקסימום הוא בדרך כלל שלוש מילים קצרות לכל היותר. עם זאת, חשוב שהכתובת תכלול גם רמז לתחום העיסוק של הסטארט-אפ. למשל, מיזם טכנולוגי יכול לבחור בסיומת io. או tech. במקום הדוט.קום המסורתי, ולמצוא שם כתובת קצרה וקליטה יותר שזמינה לרכישה במחיר נמוך.

חישבו על הקהל שלכם כשאתם בוחרים את הסיומת והשם עצמו. האם אפשר וכדאי להשתמש במספרים בכתובת? כיצד יתייחסו לקוחות במדינות שונות לסיומת מקומית באתר הראשי של הסטארט-אפ? אל תהססו לרכוש יותר מכתובת אחת עבור חלקים שונים באתר, כמו למשל כתובת בסיומת או אף בשפה המקומית עבור אתר לקהל מקומי.

הכתובת על הקיר

יזמים רבים נוטים לדחות את רכישת הכתובת לרגע האחרון, וגם לא תמיד משקיעים מספיק מחשבה בבחירת כתובת הדומיין לאתר שלהם. ההמלצה שלנו היא להקדיש זמן לסיעור מוחין ולבחור את השם המתאים ביותר עבור הסטארט-אפ. תתפלאו, זה לא תמיד שם החברה. אז גם אם שם הסטארט-אפ שלכם תפוס בסיומת com. – אל יאוש. הטיפים מעלה יעזרו לכם לבחור דומיין מושלם למיזם החדשני שלכם.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.