לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
14th יול 2016 | by: Shimrit Pinto

"התוכן הוא המלך" – כך חוזרים ואומרים לנו בוני האתרים, מקדמיהם וגם, כמובן, כותבי התכנים. אולם, לא מדובר בהצהרה בעלמא, שכן אלוגריתם מנוע החיפוש גוגל הופכים משוכללים מעדכון אחד לשני, ותומכים במידה רבה בהצהרה זו.

אם כן, כיום, בניגוד לעבר, אנשים (ומנועי חיפוש) אינם מסתפקים באתר ש"נראה" טוב ויזואלית, אלא מעניק להם ערך מוסף כלשהו ומעורר בהם רצון לחבור אליכם כלקוחות.

הנה חמישה ה"לא תעשה" הנפוצים, אשר בהם נכשלים בעלי אתרים רבים שכותבים את תכניהם בעצמם:

  • תכנים העוסקים בנושאים שהכותבים אינם שולטים בהם – תכנים בפוסטים ברשתות החברתיות, באתר שלכם או בכל מקום בו התוכן מקושר אליכם בדרך ישירה (כמאמר "שלכם") או עקיפה (באמצעות קרדיט בשיתופי פעולה וכד'), מהווים נדבך בהערכתו המקצועית של הלקוח הפוטנציאלי שלכם ובחיזוק התחושה של לקוחות קיימים. יצירת רושם מקצועי הינה חיונית לאמון שלקוחות רוכשים לכם, לכן, הקפידו לפרסם תכנים שמהווים את החוזקות שלכם.
  • הכותרות מחמיצות את הקוראים – כותרות עלולות להיות ארוכות מידי או משעממות עד כדי כך שהלקוח מאבד בהן עניין ולא מגיע לקריאת התוכן עצמו. בחרו כותרות מתומצתות (לא יותר מ-10 מילים), קליטות ומעניינות ככל האפשר. תוכלו לפנות בשאלה לגולש "איך הרוויח ישראל ישראלי מיליון ₪ ביומיים?" או בהבטחה ללמד אותם משהו חדש "5 דרכים ללמד נמלים רגילות לגמרי לרקוד טנגו". רק קחו בחשבון שהתוכן עצמו צריך לקיים את ההבטחה המפוצצת שמבטיחה הכותרת.
  • התכנים מועתקים בחלקם (או בשלמותם) ואינם מקוריים – גם אם נתעלם לרגע מהיבט החוקי של העתקת תכנים (חוק זכויות היוצרים חל גם על תכנים שמקורם ברשת, במידה והדבר לא היה ברור), נטמון את הראש בחול ונניח שמרבית הגולשים לא יזהו תוכן מועתק, מנוע החיפוש של גוגל ממקם תכנים מועתקים בדירוג נמוך. לכן, השקיעו בתוכן מקורי ואיכותי משל עצמכם ואל תחפשו קיצור דרך בהעתקות.
  • התכנים אינם מדברים אל הקהל ב"שפה" המתאימה לו – כאן, יש טווח טעות רחב מאד: מתכנים שיוצרים רושם אצל הגולש כי הכותב אותם מזלזל בהבנתו ועד תכנים הכתובים בשפה טכנית רהוטה (אשר איננה, בהכרח, מובנת לכלל הגולשים). כאשר אתם יודעים מי קהל היעד שלכם תוכלו להתאים לו את רמת ההסבר, הירידה לפרטים והשפה בה אתם משתמשים. למשל, מאמר המסביר כיצד לבחור דומיין, ייכתב בצורה שונה לגמרי כאשר הוא פונה לאדם הרגיל מן הישוב מאשר כשהוא פונה למקימי אתרים. שגיאות כתיב, שגיאות דקדוק ושיבושי לשון לא יתקבלו בעין יפה באף אחת מרמות הפניה.
  • התוכן עוסק בחברה שמאחורי האתר ולא בבעיה של הגולש – במרבית המקרים, מגיעים לקוחות לתכנים שלכם כאשר הם מחפשים פתרון לבעיה המציקה להם ותוך כדי חיפוש במנוע החיפוש. במקרים אלה, אל דפי ה"אודות" וה"צוות" הם יגיעו בשלב מאוחר יותר, כאשר הם יזדקקו לאישור להחלטתם לבחור בכם. הקפידו לרכז את הפתרונות בסקציה מיוחדת (בלוג, מאמרים, מאמרים מקצועיים וכן הלאה), כשמרכז הכובד בכל טקסט כזה הוא הבעיה המטרידה את הגולש. תוכלו להוסיף פסקה מסכמת אשר מפנה את הלקוח אליכם לייעוץ על דרכי פתרון הבעיה, אולם פסקה כזו חייבת להיות מעודנת ולא שיווקית באופן אגרסיבי מידי.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.