לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
21st יול 2016 | by: יואב קרן

אין זה סוד שמערכות ניהול התכנים (ה-CMS) האחרות לוטשות את עיניהם למעמדה של וורדפרס כמערכת ה-CMS הידועה והנפוצה ביותר בשימוש. פעם במספר חודשים, יוצאת אחת מהן בידיעה שבידיה כלי/עדכון/חידוש שיקפיץ את מעמדה ויסגור את הפער הגדול בינה לבין הוורדפרס, אולם, עד כה, כל הידיעות האלה התבררו כהערכות מופרזות ומעמדה של וורדפרס נשאר יציב ובלתי מעורער, כפי שהיה לפני כן.

בחודש יוני השנה, התבשרנו כי Wix, אחת היריבות העיקריות והמשמעותיות של וורדפרס, הציגה את ADI (ר"ת ל-Artificial Design Intelligence), אשר על פי פרסומיה של וויקס, אמור כלי אוטומטי זה לאפשר לכם בניית אתר שלם ללא ידע מוקדם, ללא הבנה בבניית אתרים או בכל תחום הנוגע לכך, תוך כמה שלבים פשוטים, שאף אחד מהם איננו מחייב ידע מקצועי.

איך זה עובד?

בתחילתו של תהליך בניית האתר, מתבקשים המשתמשים לענות על חמש שאלות הנוגעות לסוג העסק שלהם. אלה הן השאלות:

• What will the website be used for?
• Do you need any special features or capabilities? (An online store, appointment booking capability or a blog.)
• What is the name of your business?
• Where is the business located?
• What design style do you want?

ADI, על בסיס התשובות לשאלות אלה ועל רקע נתונים של מעל ל-85 מיליון משתמשים ברחבי העולם, בונה עבורם אתר חדש לגמרי, אשר שונה מאתרים אחרים, גם אם הם עוסקים באותו התחום.
חייבים להודות, שכיום, בעידן בו אתר תדמיתי הוא Must to have לכל ארגון או בית עסק, כלי כזה יכול להוות מנוף פופולאריות רציני, במיוחד עבור אנשים פרטיים, פרילנסרים ועסקים קטנים.

נשמע טוב, איפה חותמים?

עד כאן היתרונות, אולם, כמו לכל כלי, ישנם ל-ADI גם חסרונות, עליהם מיהרו תומכי מערכות אחרים להצביע. ראשית, אומרים המתנגדים, אולי עבור בניית אתר בסיסי ADI מעולה, אבל אתר עסקי "אמיתי", איננו יכול להסתפק ב"בסיס" בלבד, ולכן, ADI לא תצליח לפרוץ מעבר לנישת האתרים הפרטיים ולהתרומם ולהגיע אפילו לאזור האתרים לעסקים קטנים. שנית, טוענים המקטרגים, ככל שתהיינה התבניות של ה-ADI יפות ומגוונות, עדיין ניכרת בהן טביעת האצבע השטנצית במקצת של וויקס, ולכן, גם אם ADI תצליח להתגבר על בעיית יצירת אתר שהוא מעבר לאתר בסיסי, עדיין, חיצונית, היא לעולם לא תצליח ליצור אתר שישווה בייחודיותו ובמורכבותו לאתר שאיננו מבוסס על תבניות קבועות ונשען על מקצועיות ויצירתיות. חסרון שלישי שמציינים המתנגדים, הוא כי, ה-ADI עדיין יושבת על מערכת Wix, על כל המשתמע מכך (חוסר הגישה לקוד המקור, התחייבות לתבנית מסוימת וחוסר יכולת לשנות אותה מרגע בניית האתר וכן הלאה), כך שמלכתחילה, היא הרבה פחות מתאימה לארגונים ועסקים מסוימים.

מה הלאה?

האם ADI תצליח לשנות את תדמיתה של וויקס כמערכת המיועדת לבניית אתרים פרטיים או אתרים לעסקים קטנים וחסרי דרישות מיוחדות? יהיה מעניין לעקוב ולגלות.
על כל פנים, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, מעמדה של וורדפרס עדיין מובטח, וכנראה שלא יתערער בקרוב, לפחות בכל הנוגע לעסקים שאינם יכולים (או צריכים) להסתפק באתר בסיסי.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.