לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
31st יול 2016 | by: דויד פרידמן

אופטימיזציה של מיקום בתוצאות חיפוש, Search Engine Optimization, אינה כלי חדש לשיווק באינטרנט. ליתר דיוק, מדובר באחד הכלים הוותיקים ביותר שהופיעו עוד בשנות ה-90 של המאה שעברה, עם לידתם של מנועי החיפוש.

כיום מלאכת ה-SEO קשה מאי-פעם. מנוע החיפוש היחיד ש"קובע" הוא גוגל, שם התוצאות האורגניות מסתתרות במורד דף תוצאות החיפוש, במיוחד במכשירים סלולריים. המשמעות של זה היא שלהגיע למקום הראשון כבר לא אומר להופיע מיד על המסך שמול המשתמש. גוגל משנה באופן אקראי את אלגוריתם החיפוש שלה וטכניקות שעבדו בעבר כבר לא מספקות תוצאות.

פרט למתן משקל רב מדי לניסיון עבר (תוך התעלמות מחידושים ושינויים באסטרגיות SEM בשוק), יש עוד כמה טעויות שמנהלי אתרים ומנהלי שיווק דיגיטלי נוטים לעשות בניסיון למטב את מיקום האתר שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל. הנה חמש מהנפוצות שבהן.

התייחסות ל-SEO כפעילות צדדית

עסקים ואתרים רבים, בפרט כאלה שהבנתם בטכנולוגיה מוגבלת, נוטים להעביר את הטיפול ב-SEO לחברה שמתעסקת בכך. הם משלמים סכום חודשי עבור השירות, אך ברוב המקרים לא באמת מקבלים תמונה ברורה של הביצועים וההשפעה של השקעה זו על השורה התחתונה בסוף היום.

אסטרטגיית SEO צריכה להיבנות לצד אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של העסק שכוללת את הפעילות במדיה חברתית, תוכן מקודם באמצעות פרסום וכמובן תכנית תוכן עבור האתר. כזו שתעניין לא רק את הקהל, אלא גם תעמוד בסטדנרטים המשתנים של גוגל לאתרים ששווה להציג בקידמת הבמה.

חוסר סנכרון בין ביטויים לתוכן

אחד החלקים המוכרים באסטרטגיית SEO הוא שלב התחקיר, בו מאפיינים את מילות החיפוש הרלוונטיות ובוחרים אילו מהן יש לכלול באתר ובמאמצי ה-SEO במטרה להביא תנועה אורגנית. הבעיה נוצרת כאשר קיים פער בין מילות המפתח המופיעות בתגיות הדף לבין התוכן שלו. מצב כזה יוצר אצל המנוע של גוגל בלבול, מה שגורם לו לדחוף מטה את האתר במורד תוצאות החיפוש האורגניות.

לדוגמה, אתר קוסמטיקה שמעלה קטגוריה חדשה של תיקים למוצרי איפור בלי להוסיף את התגים המתאימים בדפי המוצרים, צפוי לראות תנועה אורגנית מעטה למוצרים אלה.

אסטרטגיית קישורים אורגניים

הוויכוח בין אנשי SEO על מידת השפעתם של קישורים לאתר ודפים בו ימשיך כל עוד מנוע החיפוש של גוגל קיים. אך כולם מסכימים – עדיין יש לקישורים אלה משקל על מיקום הדפים בתוצאות חיפוש (SERP – Search Engine Result Placement). חלק מהתיאוריות לגבי האלגוריתם המסתורי של גוגל גורסות שקישורים ממומנים או כאלה ב"חוות קישורים" דווקא מזיקים למעמד האתר בעיניי מנוע החיפוש. קישורים מאתרים בעלי מוניטין בעיניי גוגל, מאידך, ישפרו גם את המוניטין הווירטואלי של האתר שלכם ואת מיקומו בתוצאות החיפוש.

אבל כיצד עושים זאת? חלק מאסרטגיית התוכן וה-SEO שלכם צריכה להיות הפצת התוכן במקומות רלוונטיים. פורומים מקוונים, תגובות רלוונטיות בבלוגים פופולריים וכדומה דורשים את תשומת לבכם. בין היתר, עליכם לפתח ולזקק את הפנייה שלכם לפרסומים רלוונטיים ובלוגים שעלולים להתעניין בפרסום התוכן שלכם או קישור אליו.

תוכן משוכפל

אם כבר אנו דנים בפרסום תכנים שקיימים כבר ברשת, חשוב לזכור שגם על השאלה או העתקה של תוכן גוגל "מענישה" בחומרה במיקום בתוצאות החיפוש. יש להקפיד על פרסום תוכן מקורי באתר אך לא רק זאת. גוגל מענישה גם על כפילות תכנים בתוך האתר עצמו. כך שאם, לדוגמה, דף ה"שירותים" וה-"מוצרים" באתרכם כולל את אותו הטקסט – צפו להופיע נמוך יותר בתוצאות החיפוש.

תוכן שיווקי (מדי)

כאנשי שיווק, הטבע שלנו הוא לשווק ולעודד מכירות. האינסטינקט הזה שלנו יכול לפגוע קשות במאמצי SEO כי גוגל מתעדפת תוכן בעל ערך לקוראים. או לכל הפחות, תוכן שהאלגוריתם שלה מגדיר ככזה.  כאמור, חשוב לשלב את אסטרטגיית ה-SEO באסטרטגיית התוכן של האתר. לשם כך, חשוב לזכור שאחוז לא מבוטל מהתוכן באתר צריך להיות בעל ערך למשתמשים, ולא רק אוסף מושגי חיפוש, מקושט במילות קישור.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.