לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
24th נוב 2016 | by: Shimrit Pinto

וורדפרס נחשבת ל-CMS המובילה בעולם. זה לא מפתיע שעם כ-76.7 מיליון בלוגים ואתרים המנוהלים דרכה (שמהווים כ-24.5% מהאתרים בעולם – נכון לסוף שנת 2015), וורדפרס מקפידה להתחדש ולהתגמש ולהמציא את עצמה מחדש בכל יום. כמות הפלאג-אינז שהיא מעמידה לרשות המשתמשים בה, אלפי התבניות בחינם ובתשלום, ובעיקר, התחושה של קהילה תומכת, הם אלה שהביאו אותה להתפתח מ"מערכת נחמדה ויעילה להעלאת בלוגים", ש"הקלה על חייהם של הבלוגרים" ו"הפכה את פתיחת בלוג וכתיבת פוסטים לנחלת הכלל ולא רק לכאלה שהבינו ב"טכנולוגיה"" (כפי שנכתב עליה בשנת 2003) לכלי היעיל והמועיל שהיא מהווה כיום.

וורדפרס – טיפים למשתמש שאיננו מקצועי

אבל, ככל מערכת המציגה אינספור תכונות ואפשרויות, גם כאן, קל מאד ליפול בפחים מסוימים, אשר יגרמו לכם לא רק שלא לנצל את מלוא היכולות של המערכת, אלא אף לפגוע בביצועי האתר שלכם ובתנועת הגולשים אליו. הנה מספר כללי עשה ואל תעשה פשוטים:
• לפני כל פעולה משמעותית באתר – גבו וצרו קבצי "ביטוח" – עדכון תבניות, עדכון גרסה, עדכון תוספים, כל אחת מהפעולות היא פעולה רצויה ומבורכת, אבל, לעיתים, היא גם עלולה להשתבש ולהותיר אתכם במצב בו אתם קירחים מכאן ומכאן. לכן, לפני כל פעולה, גבו את הקבצים הרלוונטיים (אשר לרוב נמצאים בתיקיית wp-content) על ידי הורדתם למחשב באמצעות גישת FTP.
• בידקו את מהירות האתר שלכם – אחת לתקופה, בידקו את האתר שלכם באתרים שמספקים אנליזות לאתר (כ-GTmetrix, Pingdom ודומים). הבדיקה יכולה לספק לכם תובנות משמעותיות ולהצביע על נקודות מסוימות בהן זקוק האתר לשיפור.
• עדכנו את גרסת הוורדפרס – נכון, תמיד מומלץ לעדכן את המערכת שלכם לגרסתה העדכנית ביותר, אבל, גם כאן (כבמקרים אחרים של עדכוני תוכנה ומערכות הפעלה), מומלץ להמתין מעט ולקרוא ביקורות של כאלה שעשו זאת לפניכם. כאשר אתם מחליטים לעדכן, תמיד גבו את הקיים!
• טפלו בפלאג-אינז שלכם – הכמות העצומה של הפלאג-אינז שמציעה מערכת וורדפרס מאד מפתה, לכן, עלולים להיווצר מצבים בהם התקנתם שלושה או ארבעה פלאג-אינז שעושים בדיוק את אותו הדבר. צרו לעצמכם הרגל שבשגרה, אחת לפרק זמן מסוים הקדישו את הזמן הנחוץ וערכו סבב ניקוי פלאג-אינז ועדכונם. במהלך סבב זה בדקו אם יש לכם פלאג-אינז מכובים שאינכם זקוקים להם והיפטרו גם מהם. כמובן שבהתקנת פלאג-אין חדש, וודאו כי הוא תואם לגרסת הוורדפרס ואיננו מיושן.
• הקטינו את משקל התמונות הקיימות באתר – תמונות גדולות או כבדות נחשבות לאחת הסיבות הנפוצות לכך שאתר וורדפרס מקרטע ואיננו עולה בצורה חלקה. הקטינו תמונות קיימות לגודלן הרצוי – דרך אפשרית: הורדת תיקיית uploads למחשב, יצירת העתק של התיקיה (לצורך גיבוי המצב הקיים, במקרה שמשהו משתבש), הקטנת התמונות והעלאת התיקיה בחזרה תוך כדי דריסת הקיים. מכאן והלאה, את התמונות החדשות כבר העלו כשהן קלות יותר (לא מעל ל-40KB).

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.