לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th יול 2018 | by: דויד פרידמן

לרוב לאחר שבוחרים דומיין לאתר האינטרנט, יש צורך לבחור חברת אחסון אצלה יאוחסנו הקבצים של האתר והשרתים שלה למעשה ישרתו את הגולשים שנכנסים לאתר. מבחר חברות האחסון בארץ ובעולם הוא כמעט בלתי נתפס ולצרכן הפשוט לא תמיד ברור איזה חברת אחסון היא הטובה ביותר ומהם הפרמטרים השונים אשר קובעים בסופו של דבר את טיב האחסון.

במדריך זה נשפוך מעט אור על הדברים ונעשה סדר בכל המושגים החשובים:

המיקום הגיאוגרפי של חברת האחסון – ככל שהמיקום הגיאוגרפי של שרתי האחסון קרוב יותר למקום הגיאוגרפי של קהל היעד העיקרי של האתר (למשל, ישראל לאתרים ישראלים), כך האתר יגיב מהר יותר בעבורם וחווית הגלישה תהיה טובה יותר. בנוסף לכך, מנועי החיפוש מודדים אף הם את מהירות התגובה של השרת ועלולים לדרג גבוה אתרים מקומיים שעולים מהר לעומת אתרים בינלאומיים שעולים לאט.

נפח האחסון ונפח התעבורה – נפח האחסון הוא הנפח במגה בייטים המוקצה לקובצי האתר ואילו נפח התעבורה הוא נפח הנתונים שיכולים לעבור מן האתר אל הגולשים במהלך חודש אחד (נספר לרוב במאות מגה בייטים או ג'יגה בייטים).

החדשות הטובות הן שהיום בניגוד לעבר, גם חבילות אחסון זולות יחסית מספיקות לרוב האתרים בשוק שלא מאחסנים תמונות כבדות במיוחד או מספקים קבצים גדולים להורדה, להוציא אתרים המשרתים הרבה מאוד גולשים ולעיתים נזקקים לנפח תעבורה גדול יותר.

מספר האתרים שניתן לאחסן על החבילה – ישנן חברות אחסון המאפשרות לאחסן רק אתר אחד (דומיין אחד) על כל חבילת אחסון ולעומתן יש חברות המאפשרות לאחסן מספר דומיינים. בהקשר הזה יש חברות שמציעות כתובת IP מעט שונה לכל אתר. חבילות אלו מתאימות בעיקר לחברות קידום שרוצות לאחסן מספר אתרים של לקוחות תחת חבילה אחת ולקשר בין האתרים השונים בלי לעורר את החשד של גוגל…

תמיכה טכנית וגיבוי – האם חברת האחסון מציעה תמיכה טכנית רק בדואר האלקטרוני או גם בטלפון ? האם יש טכנאי חרום (כונן) גם בשעות בהן אין מענה קולי רגיל ? הדבר חשוב במיוחד עבור אתרים המשרתים גולשים מכל רחבי העולם ולא יכולים להרשות לעצמם לא להיות זמינים במהלך כל שעות היממה.

יש לציין שבחברות האחסון האמריקאיות מקובל שתמיכה טכנית בטלפון דורשת לעיתים תשלום נוסף.

מעבר לתמיכה טכנית, חשוב לוודא שחברת האחסון מספקת גיבוי אוטומטי על בסיס יומי, כך שאם מבצעים שינוי כלשהו באתר, תמיד אפשר להוריד גיבוי מיום קודם ולהשתמש בו.

מערכת ההפעלה על השרת – בשוק ישנן כיום שתי מערכות הפעלה מרכזיות לשרתים : לינוקס וחלונות. לינוקס מתאימה לרוב האתרים בשוק העושים שימוש בטכנולוגיית PHP או מערכות ניהול תוכן המבוססות עליה (וורדפרס, ג'ומלה וכו'). לעומת זאת, אתרים שמשתמשים בטכנולוגיה של מיקרוסופט, ASP.net  לרוב ירוצו בצורה הטובה ביותר על שרתי Windows.

מספר מסדי נתונים – מרבית האתרים היום זקוקים למסד נתונים אחד לפחות, אך חלק מחברות האחסון מציעות חבילות זולות מאוד ללא תמיכה במסדי נתונים. לפיכך, חבילות אלו מתאימות לרוב לבניית עמודי נחיתה סטאטיים בלבד ולא לאתרים מרובי עמודים.

ממשק שליטה באתר – ממשק שליטה באתר לרוב מאפשר לבצע פעולות מעבר לשליחת קבצים אל השרת דרך חשבון FTP : למשל, הגדרות תיבות דואר אלקטרוני, הגדרת סאב דומיינים, הוספת ספריות מוגנות, הגדרת עמודי שגיאה (404) מותאמים אישית וכך הלאה. רוב החברות משתמשות בממשקים מוכרים כמו למשל Plesk או Direct Admin  שקל יחסית ללמוד אותם בגלל התפוצה הנרחבת שלהם.

כיצד לבחור חברת אחסון מתאימה עבורכם?

גם לאחר שהסברנו אודות כל המושגים החשובים, בהחלט ייתכן כי כדי למצוא את החבילה המתאימה ביותר עבורכם תצטרכו להתייעץ עם החברה שבנתה עבורכם את האתר לגבי הפרטים הטכניים המומלצים לאתר. כמו כן, היום יש תחרות גדולה מאוד בין חברות אחסון האתרים השונות ולכן הבדלי המחירים ביניהם אינם כה גדולים כפי שהיו בעבר.

עם זאת, רצוי להימנע מחברות המציעות מחירים זולים במיוחד מכיוון שהחברות הללו נוטות לאחסן הרבה מאוד  אתרים על כל שרת, דבר שבסופו של דבר פוגע בביצועים ובזמינות של האתר (ברוב החברות האיכותיות, האתר זמין 99.99% מן הזמן).

אם אתם לא בטוחים לגבי חברה מסוימת, בקשו לראות רשימה של אתרים המאוחסנים אצלה ובדקו את הביצועים שלהם : האם האתרים עולים במהירות ? האם אפשר לגלוש אליהם ללא תקלות בשעות שונות במהלך היממה ? רוב החברות ישמחו לספק לכם את המידע.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.