לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
7th פבר 2017 | by: דויד פרידמן

הוא התגנב לחיינו לקראת סוף שנת 2008, עם גרסת 0.2.149, והסקפטיים צקצקו בלשונם "עוד דפדפן שמתיימר להביס את ה-IE הקלאסי של מיקרוסופט… נראה כמה זמן הוא ישרוד!". אבל, בגוגל, כמו בגוגל, לא משחקים משחקים, ועד מהרה, הפך הדפדפן הצעיר לדפדפן הנפוץ ביותר בשימוש בעולם. על פי נתוני סקר StatCounter מדצמבר 2016, 51.06% מהגולשים באביזרים השונים משתמשים בו. על מנת לסבר את האוזן, הדפדפן הבא אחריו מבחינת נפח השימוש הוא ספארי בפער עצום למדי עם 14.02% מהגולשים. ל-IE, אגב, על פי נתונים אלה, רק 4.44%.

מהו סוד ההצלחה של גוגל כרום?

מאמרים רבים ניסו לפרק את ההצלחה הרבה של דפדפן גוגל כרום לגורמים, ולהסביר, כיצד, דווקא הוא, הצליח להביס דפדפנים אחרים וותיקים ממנו (כמו הפיירפוקס של מוזילה, למשל). מומחים תלו את ההצלחה בהיותו דפדפן חינמי ואינטואיטיבי, אחרים, שייכו אותה לתוספים הרבים שמתלבשים על הדפדפן ומקלים את חייהם של הגולשים וחלק, גם טענו, כי ההתממשקות הטבעית שלו עם יישומי גוגל נפוצים אחרים (כמו Gmail ו-Google Drive), היא הסיבה לפופולריות שלו.
כל הסיבות הללו שרירות וקיימות, אולם, לגוגל כרום ישנו ייחוד נוסף, שכנראה חסר למתחריו – אותה שאיפה של גוגל לנסות, להתקדם, לכבוש תחומים חדשים ולא מוכרים, הוחלה גם עליו וזוהי הדרך בה הדפדפן מעודד את הגולשים שלו ולמפתחי התוספים החיצוניים (שאינם עובדי גוגל, כמובן) להתקדם ולהתנסות בגרסאות בטא של יישומים. אבל, (וכאן מגיע אבל גדול!), על מנת כדי שגולשים תמימים וחסרי ידע טכני לא יגיעו אליהן אפילו בטעות, גוגל דאגה להטמין אותן היטב ורחוק מהישג סמן העכבר שלנו.

מחזיקים חזק במקלדת? אנחנו ממריאים

גם אם אתם שייכים לאלה שרק לא מזמן גילו את האפשרויות הנסתרות יותר בגוגל כרום (אלו שבגרסאות העבר כונו "Under the Hood" וכיום ניתן להגיע אליהן בכניסה להגדרות, ולחיצה על הצג הגדרות מתקדמות… שבתחתית העמוד), אל תרגישו רע, כי את שתי האפשרויות החדשות שנכיר לכם הפעם, אפילו רוב המשתמשים הוותיקים והכבדים, לא בהכרח מכירים.
האפשרות הראשונה (הטריוויאלית מבין השתיים), היא גרסת בטא של הדפדפן, המכילה תכונות ניסיוניות ופיצ'רים שאינם מצויים בדפדפן גוגל כרום המותקן אצלכם כיום. הדפדפן מאפשר למשתמשים בו לנסות את הכלים החדשים, כאשר הם עדיין בשלבי פיתוחם, ופידבקים ומשובים יתקבלו בשמחה על ידי גוגל ומפתחיה. ניתן להוריד את גוגל כרום בערוץ הבטא של גוגל בכתובת  https://www.google.com/chrome/browser/beta.html.
האפשרות השנייה, האקסטרימית יותר, מכונה Flags (בכתובת chrome://flags) ומיועדת לאלה שאוהבים להתנסות בדברים חדשים, ועדיף, שזה יהיה לפני כולם. מדובר בסוג של ארגז חול למפתחים, ובו נמצאים תכונות ותוספים שעדיין לא נוסו וההשלכות שלהם אינם ידועות. אבל בואו ניתן לאזהרה שבראש הדף לומר זאת במקומנו:
זהירות, ניסויים אלה עלולים לנשוך!
תכונות ניסיוניות אלה עשויות להשתנות, להפסיק לעבוד או להיעלם בכל עת. איננו מביעים כל אחריות לגבי ההשלכות של הפעלה של אחד מניסויים אלה, וייתכן אף שהדפדפן שלך יתלקח באופן ספונטני. צחוק בצד, הדפדפן עלול למחוק את כל הנתונים שלך, או שהאבטחה והפרטיות שלך ייפגעו בדרכים לא צפויות. כל ניסוי שתאפשר יהפוך לפעיל עבור כל המשתמשים בדפדפן זה. המשך בזהירות.

ועל כך, נוסיף אזהרה קטנה משלנו:
ישנם בעמוד זה פיצ'רים שונים אשר מתייחסים לאפשרויות שונות ומגוונות בדפדפן. אם אינכם בטוחים שאתם יודעים מה אתם עושים, השתדלו לגעת ולשחק רק עם התכונות שאתם יודעים מה הן. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם מנסים לפתור בעיות מסוג שלא נתקלתם בהן עד כה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.