לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
10th אפר 2022 | by: דויד פרידמן

אתרי וורדפרס נחשבים לאתרים הקלים והנוחים ביותר לתפעול, כך שזה לא מפתיע כי מיליוני בעלי אתרים ברחבי העולם עושים שימוש ב-CMS הנוחה והמוצלחת הזאת. עם זאת, גם המכונית המהירה ביותר בעולם עלולה לקרטע, כאשר היא איננה מטופלת כהלכה.

מה ז"א "טיפול כהלכה" באתר?

כאשר מדובר במכונית, אנחנו מכניסים אותה למוסך, המוסכניק בודק את המכונית בקפידה, פותח את מכסה המנוע, מחליף את כל הדרוש החלפה (צמיגים שחוקים, למשל) והמכונית נוסעת משם כמו חדשה. גם בעת טיפול באתר הגישה דומה למדי, אנחנו מטפלים בכל מה שמאט את העלייה והתנועה שלו – ה"נסיעה" שלו. את הרוב, תוכלו לעשות בעצמכם, גם אם אין לכם ידע רב בבניית אתרים.

חשוב לציין, שלפני כל פעולה, ניקיון או הפעלת תוסף תפעולי באתר, רצוי לגבות את מסד הנתונים של האתר שלכם. לא תרצו לגלות ש"ניקיתם" אותו יותר מדי, ועכשיו, הוא פשוט לא עולה…

ניגש לניקיון?

מה מנקים מאתר וורדפרס?

תוספים מיותרים – נכון, אנחנו יודעים שאחד הכייפים הענקיים בוורדפרס הוא אלפי התוספים, ואנחנו גם יודעים שאתם מרגישים כמו ילד בחנות ממתקים, כי יש את התוסף הזה שעושה X, ואת התוסף ההוא שעושה X+ ו… אין לזה סוף… אתם מורידים תוסף אחד ועוד תוסף ועוד תוסף ומרוב תוספים האתר שלכם לא כ"כ זז. אם אתם מתפעלים בעצמכם את אתרכם, אתם בוודאי יודעים באיזה תוספים עשיתם שימוש לאחרונה. הכלל הוא – תוסף שלא השתמשתם בו בחודשיים האחרונים, כנראה שאינכם זקוקים לו.

תבניות כבדות – חלק מתבניות אתרי הוורדפרס כבדות יותר מאחרות. כאשר מדובר באתר חדש וריק, אין לכך משמעות, אולם כשמדובר באתר כבד ממילא, כל הכבדה נוספת מיותרת. לכן, גשו לדף הבית של מעצבי התבנית, ושם, תחת סקציית התמיכה, חפשו את הדרכים להאיץ אותן, את רשימת הקונפיגורציות והקבצים שאינם הכרחיים וכד'.

תמונות כבדות וגדולות – תמונה שווה יותר מאלף מילים? אין ספק, אבל תמונות כבדות נחשבות לאחד הגורמים הנפוצים להאטת הטעינה של אתרים ודפים. כך שרצוי לשמור כי גודלה של התמונה יהיה הגודל האמיתי לו אנחנו זקוקים ומשקל תמונה לא יהיה גדול מידי. ניתן לקבוע מראש את גודלן של התמונות שוורדפרס תייצר על השרת על ידי כניסה ללוח בקרה->הגדרות->מדיה.

סרטונים – אם תמונות מכבידות על עליית האתר, אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה משקל מוסיפים לו סרטונים. כך שהדרך הטובה ביותר היא להעלות את הסרטון לשרת חיצוני ו"לקרוא" לו בעת הצורך כדי לשלבו בדפים או בפוסטים.

רוקנו את פח האשפה – ברירת המחדל של זמן ריקון הפח היא 30 יום. כאשר אתם עושים ניקיון יסודי, רוקנו גם את הפח ואת מה שהצטבר בו.

לסיכום:
אם אתם רוצים שהאתר שלכם ימשיך להיות ה"פרארי" הנוצצת שחלמתם עליה, תחזוקה שוטפת מתאימה היא הדרך הנכונה לכך 🙂

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.