לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
11th אוג 2014 | by: דויד פרידמן

מערכות לניהול תוכן הפכו היום לעולם בפני עצמו כשכל מערכת מתגאה בתכונות יותר ויותר משוכללות ובעיקר מצמצמת פערים אל מול המתחרות שלה.

לכן, אם בעבר היה קל להתאים לכל אתר מערכת לניהול תוכן המתאימה ביותר בעבורו, היום התשובה לשאלה אינה תמיד כה טריוויאלית ולפעמיים אפשר לבנות אתר מסוים בכמה דרכים.

שלושת המערכות לניהול תוכן הפופולאריות ביותר בשוק הישראלי הן ג'ומלה, וורדפרס ו – Wix שהיא המערכת היחידה שהיא מסחרית נטו, ובשלוש הללו נתמקד במאמר זה.

WordPress

ביחד עם ג'ומלה, וורדפרס היא אחת המערכות לניהול תוכן הוותיקות ביותר בשוק שהתחילה בתוך מערכת לבלוגים (והיא עדיין מצוינת למטרה זו), ועם השנים הפכה למערכת מלאה שניתן לנהל באמצעותה גם אתרים מורכבים ביותר, זאת הודות לתמיכה הנרחבת שלה בתבניות, תפריטים מותאמים אישית ומבחר עצום של תוספים.

המערכת אהובה במיוחד על קהילת בוני האתרים בארץ משתי סיבות עיקריות :

  1. היא כוללת תמיכה מלאה בעברית ושדרוגים בעברית יוצאים יום או יומיים לאחר השדרוג באנגלית
  2. היא מתאימה מאוד לקידום אתרים בשל היכולת ליצור היררכיה ברורה לאתר וכוללת את אחד התוספים הטובים ביותר שבנמצא בתחום זה, Yoast.

Joomla

Joomla נחשבה עד לפני כמה שנים למערכת ניהול תוכן קשה לשימוש ומסורבלת, אבל עברה שינוי מקיף של 180 מעלות בגרסאות האחרונות שלה. כך שכיום הממשק שלה נוח מאוד ואינו נופל מזה של וורדפרס.

היא מתאימה במיוחד לחנויות מסחר אלקטרוני עצמאיות שאינן מתבססות על פלטפורמה סגורה וקלילה יותר ממערכות ניהול תוכן ייעודיות למטרה זו כמו למשל מג'נטו.

עם זאת, חשוב לציין שבניגוד לוורדפרס, כדאי מאוד להיעזר בחברת בניית אתרים לשם הקמת אתר בג'ומלה וזאת על מנת שהאתר יותאם לעברית ותוכלו להיות בטוחים כי הגרסה שבה אתם משתמשים היא הגרסה המעודכנת ביותר.

Wix

Wix מסמלת אולי יותר מכל את הכוח העצום שיש לגולשים כיום, והיא מאפשרת לכל אחד ללא שום ידע טכני לעצב אתר לפי ראות עיניו באמצעות ממשק משתמש גרפי לחלוטין. במילים אחרות, מה שאתם רואים על המסך, זה בדיוק מה שאתם מקבלים בסופו של דבר, אין כאן בערך ואין כאן כמעט.

כמו כן, מבחינה טכנולוגית, Wix מתקדמת מאוד ועושה שימוש ב – HTML 5 שלאט לאט מחליפה את טכנולוגיית הפלאש המעט מיושנת (ושאינה נתמכת היטב במכשירי אפל).

החיסרון העיקרי של Wix הוא שמדובר במערכת לניהול תוכן מסחרית שבה חייבים לשלם כסף אם רוצים לקבל אתר נטול פרסומות וגישה לתכונות מתקדמות אחרות כמו למשל האפשרות להשתמש בכתובת משלכם.

העובדה ש- Wix היא מערכת מסחרית אומרת גם שאם בעתיד תרצו לעבור לפלטפורמה אחרת, תצטרכו להשתמש בתוסף צד ג' במערכת ניהול התוכן האחרת או להעביר את כל תכני האתר באופן ידני.

לסיום – מילה על דרופל ומג'נטו

שתי מערכות ניהול תוכן נוספות שאולי שמעתם את השם שלהן הן מג'נטו ודרופל. מדובר בשתי מערכות מתקדמות, הראשונה גמישה מאוד ומאפשרת לשלוט על הרבה מאוד אתרים במקביל, בתנאי שאתם יודעים לפתח, והשנייה תעזור לכם לבנות חנות וירטואלית מעוצבת למשעי בהנחה שאתם יודעים לעצב מצוין אתרי אינטרנט…

מכיוון שרוב הסיכויים הם שלא תוכלו להשתמש בהן בלי ידע טכני נרחב וניסיון בבניית אתרים, הן פחות מומלצות . לעומת זאת, אם חברת בניית האתרים שלכם מציעה לכם להקים באמצעותן אתר במחיר מניח את הדעת ועם ממשק נוח לשימוש (עוד נקודת תורפה שלהן), אלו בהחלט אופציות שכדאי לכם לשקול.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.