לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
13th אוג 2014 | by: דויד פרידמן

המגוון הגדול של הסיומות החדשות בהן ניתן להשתמש על מנת לרשום כתובת אינטרנט ייחודיות פתחה בפני בעלי אתרים פוטנציאל למיתוג ושיווק של האתר שלהם בדרכים שלא היו קיימות קודם לכן. עם זאת, עדיין לא ברור האם הגולשים יקבלו אותן סיומות חדשות בזרועות פתוחות או בסקרנות מהולה בחשדנות, ומכאן עולה השאלה מהי האסטרטגיה הטובה ביותר להשתמש בה.

גישת – "אם זה לא שבור – אין מה לתקן"

לפי הגישה הזו, הגולשים כבר רגילים שרוב האתרים ברשת מסתיימים בסיומת .com או הסיומת הנפרדת של כל מדינה כמו למשל .co.il עבור ישראל, ולכן עדיף להשתמש בסיומות החדשות רק עבור אתרים שאינם אתרים רשמיים. למשל, אפשר להשתמש בהם למען פתיחה של בלוג או קמפיין במהלכו מכריזים על מוצר חדש. רק דוגמה קטנה: ממש בסוף מאי אושרה הסיומת .press שמתאימה מאוד להכרזות על מוצרים חדשים או הודעות מיוחדות לעיתונות. באופן דומה, הסיומת .vote יכולה מאוד להתאים לקמפיינים פוליטיים והרצת מועמדים.

גישת "ללכת על כל הקופה"

לפי גישה זו, אין צורך להחביא את השימוש בסיומות החדשות ולמעשה יכול להיות להן יתרון שיווקי ותדמיתי מובהק עבור חברות שיעשו בהן שימוש נבון. לדוגמה, תארו לעצמכם שחברה כמו Avis או הרץ' תשתמש בכתובת rentacar.today (דוגמה היפותטית לחלוטין). למרות שהכתובת לא כוללת את שם החברה, ברור לגולש איזה שירות מציע האתר עוד לפני שהוא נכנס אליו והכתובת יכולה להשתלב בקלות בקמפיין פרסומי על שלטי חוצות או בטלוויזיה.

עם זאת, החיסרון העיקרי של בחירה בדרך זו הוא שמעבר של האתר מכתובת אחת לכתובת אחרת עשויה להיות מלווה באתגרים טכניים, במיוחד לכל הקשור בקידום במנועי חיפוש, ויש לדאוג לכך שלכל עמוד בכתובת הישנה יהיה עמוד מקביל בכתובת החדשה עם הפניה מתאימה.

זו ההזדמנות לבדל את האתר שלך!

מעל 1,000 סיומות חדשות נפתחות
ואתה יכול לתפוס דומיין רלוונטי, קצר וזכיר

שיקולים נוספים אותם יש לקחת בחשבון

יש עוד מספר שיקולים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים באיזו גישה לבחור :

האם יש אפשרות לסיומת באלף בית אלטרנטיבי? ישנן סיומות חדשות מסוימות בכתב קירילי, סיני, ערבי וכו'. אם הרשם המקומי מאפשר להשתמש בכתב זה גם בשם הפרטי של הכתובת, הרי שאפשר ליצור כתובת שכולה באותו הכתב, ולכן קל יותר להקליד אותה בחלון הדפדפן לעומת כתובות מעורבות בהן החלק הפרטי היא בכתב אחד והסיומת בכתב אחר (למשל, .comהאתר-שלי).

מהי עלות הרישום? – מכיוון שלכל סיומת חדשה יש רשם מרכזי מוסמך אחר ששילם עליה כסף רב, וכל זאת בלי לקחת בחשבון "דמי תיווך" לרשמים המקומיים, המחירים עלולים להיות שונים מאוד בין סיומת לסיומת. לכן, רצוי לבחור מראש כמה סיומות אפשרויות ולא להינעל רק על סיומת אחת ספציפית.

האם המותג שלכם הוא סימן רשום? מי שהמותג שלו הוא סימן רשום מקבל עדיפות בזמן שסיומת חדשה נכנסת לשוק, כשהוא יכול להגיש בקשה מוגנת במשך שישים יום ולקבל יתרון על פני גורמים אחרים שירצו להשתמש באותה כתובת, אך לא יהיה להם סימן רשום על המותג.

לסיכום, הסיומות החדשות טומנות בחובן פוטנציאל רב, אך על מנת לדעת מהו אופן השימוש הטוב ביותר בהן, יש לבחון כל מקרה לגופו ולקחת בחשבון מספר רב של פרמטרים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.