לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
12th יול 2017 | by: יואב קרן

לעיתים, נדמה, כי הדומיין, שנחשב לרכיב הבסיסי ביותר בבניית אתר, הוא גם המסובך ביותר לטיפול, ואולי דווקא בשל חשיבותו. ההתלבטות המקדימה את בחירת שם הדומיין, בדיקת דומיין פנוי בשם שרצינו (או חיפוש חלופות רלוונטיות), רישום הדומיין, כל אחת מהפעולות הללו מתבצעות ברצינות ובכובד ראש, בשל ההשפעה העשויה להיות להן על הצלחתו של האתר שלנו. היה ניתן לחשוב, כי לאחר שביצענו את כל זאת בהצלחה, אנחנו יכולים לנוח על זרי הדפנה. רק שכאן, עלולה להתגלות הטעות, כי תפיסת הדומיין שלכם היא דבר אחד, אבל השמירה עליו ברשותכם, היא דבר שונה לגמרי. אם כך, כיצד שומרים על שם הדומיין שלכם ברשותכם?

כלל ראשון – זוכרים כי המינוח "רכישת דומיין" מטעה למדי

למעשה, אנחנו איננו קונים שם דומיין, אלא שוכרים (או חוכרים) אותו לפרק זמן מסוים קבוע מראש. פרקי הזמן המקובלים הם שנה או שנתיים (תלוי ברשם או בשם הדומיין עצמו), אם כי, ישנם דומיינים המוצעים לתקופות ארוכות יותר. לכן, חקקו בזיכרונכם כי יש לחדש את שכירות הדומיין לאחר אותו פרק זמן נקוב. היו מודעים לתאריך הפקיעה – ציינו בקלנדר שלכם או שימו לעצמכם תזכורת בטלפון הסלולארי שלכם למספר ימים לפני מועד החידוש.

כלל שני – מחדשים שם דומיין עם התרעה ראשונה

זמן מה לפני המועד הסופי, אמורה להתקבל הודעה במייל מהחברה דרכה נרשם הדומיין, המודיעה לכם כי בתאריך ספציפי יפוג תוקף ההסכם ביניכם. בכוונה השתמשתי במושג "אמורה", מכיוון שישנן סיבות רבות לכך שהודעה כזו עלולה שלא להגיע: שינוי בכתובת המייל דרכה נרשמתם אצל ספקית השירות, סיווג המייל של ספקית השירות כ"ספאם" אפשרי, ולכן, סינונו לתיקיית הספאם (זו שאנחנו מרוקנים באופן קבוע בהיסח הדעת 🙂 ), טעות של ספקית השירות וגורמים נוספים. עם זאת, מומלץ לחדש את התוקף מיד עם הגעת ההודעה הראשונה, על מנת שהדבר לא יפרח מזיכרונכם.

כלל שלישי – מצאתם שם דומיין טוב? רכשו את שמות הדומיינים הדומים לו

אם, ברשותכם למנוע מאתרים מתחרים "להתחזות" לאתר שלכם (בזדון או בטעות), תוכלו לבסס בעלות ומיתוג על ידי רכישת וריאציות על שם הדומיין שלכם וגם את השם הזהה בסיומות שונות. למשל, אם שם הדומיין המקורי שלכם הוא domainthenet.com, תוכלו לרכוש גם את domainthenet.co.il או את domain-the-net.com ומהם, להפנות בחזרה את הגולשים לאתר הראשי שלכם. תוכלו לרכוש אותם בעת רכישת הדומיין העיקרי שלכם, או, במידה והם תפוסים, להמתין עד שיתפנו ולרכוש אותם. עדיף שלא להמתין עם רכישת דומיינים כאלה כדי "להצמיד" את עיתוי רכישתם לרכישת הדומיין המקורי, אלא לרכוש ברגע שאתם מגלים כי שם הדומיין התפנה. כן, מובן שזה עלול לסבך אתכם בהקפדה על תאריך חידוש נוסף, אבל אם הדומיין באמת נחוץ לכם כדי למנוע ממתחרים להשתמש בו, זהו "מחיר" נמוך למדי.

לסיכום
האתר העסקי שלכם הוא השתקפות של פעילותכם ברשת, ולכן, לשם הדומיין ישנה חשיבות רבה, בדיוק כמו לכתובתו הפיזית של העסק. את אותה תשומת הלב שהשקעתם בבחירה הראשונית שלו, תצטרכו להשקיע גם בשלב המאוחר יותר, על מנת שתוכלו להמשיך ולספק ללקוחותיכם הגולשים, את אותה ה"כתובת" בה הם רגילים למצוא אתכם.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.