לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
22nd נוב 2015 | by: דויד פרידמן

העולם עובר למובייל, בוודאי כבר חשת בכך בעצמך. אמנם, המספרים המדויקים על היקף המגמה שנויים במחלוקת. לדוגמא, גוגל הודיעה רק בחודש מאי 2015 כי נפח החיפושים מהמובייל עולה על נפח החיפושים מהמחשב הנייח, בעוד שעל פי דו"ח comScore, נכון ליולי 2014, כ-60%(!) מהתעבורה ברשת הגיעה ממכשירים ניידים (עליה של כ-50% יחסית לשנת 2013), אולם אין ספק שגם אם מדובר בסטייה של מספר אחוזים לכאן או לכאן, מדובר במגמה אמיתית ההולכת וצוברת תאוצה, ולכן, אם בבעלותך אתר עסקי, עליך להתייחס אליה ברצינות גמורה.

שיטת המקל והגזר

במידה והנתונים היבשים עדיין לא הצליחו שכנעו אותך בנחיצות המעבר, הגיע באפריל השנה ה-Mobilegeddon (אחד העדכונים האחרונים, נכון לעתה, באלוגריתמים של מנוע החיפוש מבית גוגל) ודחק את בעלי האתרים עם הגב לקיר. הוא כבר איננו מותיר בידיהם של בעלי האתרים את ההחלטה האם להתאים את אתרם למובייל, אלא מודיע להם בפשטות – אתרים מותאמים לגלישה ממכשירים ניידים יזכו ליחס מועדף, בעוד שאתרים שאינם כאלה – יידחקו מטה בדירוג התוצאות במנוע החיפוש. מסתבר שהאיום היה ממשי, מאחר ומחקרים מורים כי במהלך החודש הראשון מאז עודכן האלוגריתם, קרוב למחצית מהאתרים שלא היו מותאמים למובייל ירדו בדירוג התוצאות.

גרסת מובייל או אתר רספונסיבי – מה האתר שלי צריך?

אם כן, ההתייחסות למובייל כעובדה קיימת ולגולשים המגיעים דרכו היא כורח המציאות, מסיבות שונות ומגוונות. על מנת להבין מהו סוג האתר לו זקוק העסק שלך, יש להכיר את שתי האפשרויות העומדות בפניך, על יתרונותיהן וחסרונותיהן, האחת יחסית לשנייה. אלו הן שתי האפשרויות:
בניית אתר המותאם למובייל – אתר כזה מהווה, לרוב, אתר נוסף על אתר העסק הרגיל (המיועד לגלישה מהנייח), המחובר למערכת הניהול של האתר המיועד למחשבים נייחים, אולם מתוכנן, מעוצב ומבוסס קוד נפרד. אתר כזה מהווה פתרון מוצלח זמני לבעלי אתר קיים, אשר אינם יכולים (או רוצים) להשקיע כרגע משאבים בבניית אתר חדש ורספונסיבי, מאחר ופלח השוק הייעודי שלהם מגיע כיום מהמחשב הנייח ולא דרך מנוע חיפוש (למשל, אנשים מבוגרים מאד, לקוחות קבועים הגולשים מ-PC ועוד). כאמור, אתר כזה מהווה פתרון זמני וככזה, יש לפעול כדי להחליפו בהקדם.
בניית אתר רספונסיבי – אתר רספונסיבי הוא אתר המזהה את הפלטפורמה דרכה הגיעה הגולש (מחשב נייח, טאבלט או מכשיר טלפון חכם) ומציג את התכנים שבו בצורת התצוגה המתאימה לכל אחת מהפלטפורמות. בניית אתר כזה נחשב ליקרה, יחסית לבניית אתר מותאם לגלישה מהמובייל, אולם היא מהווה השקעה נבונה ומוצדקת מבחינה שיווקית (זמינה לכלל הגולשים, ללא תלות בפלטפורמה) ואף מבחינת קידום במנוע החיפוש (ה-Mobilegeddon).

לסיכום:

לאור התגברות מגמת המוביליות, אתרים רספונסיביים הם האתרים האולטימטיביים והיעד שיש לשאוף אליו. הם מאפשרים לך להגיע אל כל הגולשים, ללא קשר לפלטפורמה זו או אחרת, בדרך הקלה והנכונה ביותר, לכן, בקידום הנכון, בניית אתר כזה עתידה להחזיר את ההשקעה בה תוך פרק זמן קצר.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.