לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
22nd אוק 2017 | by: אלון גילת

חלפו הימים בהם האמירה "תמונה שווה אלף מילים" היוותה נר לרגלי המקדמים, המפרסמים והמשווקים, והתמונות, שדחקו את התכנים הטקסטואליים, כעת, נדחקות ומפנות את מקומן לסרטוני הווידאו, אשר באופן טבעי, הפכו לאמצעי השיווק הלוהט החדש. כיום, השימוש בסרטוני וידיאו (בשידור חי, מאוירים, מלווים בכתוביות, בהטמעת ווטרמארק ובורסיות נוספות רבות) פותח בפני כולנו אפשרויות שיווקיות חדשות ומאפשר לרתום את הטכנולוגיה העדכנית לצרכים השיווקיים של העסק או הארגון. אין ספק, כי כאשר מדובר בפנייה לקהל הרחב הנמצא ברשת, מגילאי 15 ועד 60, לסרטוני הווידיאו יש אפקט מיוחד.

על מנת לחדד ולדייק את השימוש בסרטון הווידיאו לצורך העסקי הספציפי שלכם, ישנן מספר שאלות אותן תצטרכו לשאול את עצמכם, לפני שאתם נכנסים לאתגר הזה:

מהו היעד השיווקי אותו אנחנו מנסים להשיג באמצעות שיווק בוידיאו?

לפרסומים ישנם יעדים שיווקיים שונים ומגוונים, על פי סוג המוצר או השירות אותו מציע העסק, וגם על פי סוג התגובה שמטרתו של הסרטון להשיג מקהל היעד שלו. יעדים שיווקיים כאלה יכולים להיות היכרות עם מוצר או שירות ספציפי, מיתוג העסק במודעותו ובזיכרונו של קהל היעד, קבלת לידים עסקיים, התחלת בניית התהליך המכירתי, וגם, במקרים אחרים – מתן הדרכה על שימוש במוצר, טיפים לשימוש, הסבר על דרכי בחירה בין מוצרים שונים וכן הלאה. אמנם, האחרונים, אינם נראים תהליכי שיווק אופייניים, אבל יש להם חשיבות לא מבוטלת ביצירת הקשר בין הלקוח הקיים או הפוטנציאלי לעסק, מכיוון שהם ממתגים אותו בתודעתם כבר-סמכא ויוצרים קשר בלתי אמצעי בין העסק לביניהם. כאמור, מדובר בהחלטה ספציפית לכל עסק, והיא זו שתקבע את אופיו של סרטון הווידיאו ומרכיבים נוספים.

באיזו פלטפורמה נבחר לאחסון וניהול סרטוני הווידיאו השיווקיים של העסק?

בין אם אתם מתכוונים להפיץ את הסרטון ברשתות החברתיות ובין אם אתם מתכוונים לשבץ אותו באתרכם, תצטרכו להחליט על הפלטפורמה שתאחסן אותו. יוטיוב ופייסבוק נחשבות לפלטפורמות הנפוצות, אולם הפיכתו של סרטון הווידיאו לכלי שיווק לגיטימי ונפוץ מציפה עוד ועוד פלטפורמות לאחסון ולניהול סרטוני וידיאו. חלק מהפלטפורמות הללו מתייחסות לאספת השיווקי במיוחד ומכילות אופציות שיווקיות שונות כמו אפשרות הנעה לפעולה ע"י קישור בווידיאו המוביל לעמוד נחיתה, שדות יצירת קשר באמצעות מייל וכד'.

כיצד נמדוד את רמת האפקטיביות של סרטון וידיאו שיווקי?

אנליטיקס הם המפתח מאחורי כל חשיפה ושיווק, לכן, מדידת התוצאות מהווה כלי חשוב ביותר על מנת לאמוד את התוצאות של סרטון וידיאו שיווקי בודד או של קמפיין סרטונים שלם. האנליטיקס מאפשרים לנו לדעת איזה סרטון היה אפקטיבי יותר מבחינת השגת היעד השיווקי שלו, איזה סרטון קיבל את החשיפה הגדולה ביותר והפך לויראלי וכן הלאה. הם מאפשרים לנו לאתר את החולשות בסרטון מסוים ולתקן אותן, ולאתר את החוזקות בסרטון אחר ולשכפל אותם בסרטון הבא שיפנה לקהל יעד זהה.

לסיכום:
שיווק בווידיאו מהווה את הכלי השיווקי האפקטיבי ביותר העומד לרשותנו כיום, הוא מאפשר לנו משיכת תשומת ליבם של לקוחות עתידיים ומחזק את הנאמנות והקשר עם לקוחות קיימים. כאשר שיווק כזה מבוצע ומנוטר נכון, הוא יכול להשיג יעדים שיווקיים טובים יותר מכל כלי שיווקי אחר.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.