לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
19th נוב 2021 | by: דויד פרידמן

בעלי עסקים קטנים, אשר, מן הסתם, אין באפשרותם להקים אתרים גדולים ומבוססים, נוטים לעגל פינות: הם מקצצים עד כמה שניתן בעלויות בניית האתר, חוסכים בגרפיקאי, משתמשים בתבניות מוכנות וחינמיות, כותבים, מעלים ומנהלים את התכנים ואת האתר בעצמם, ובאופן כללי – משתדלים לעשות כל מה שניתן, על מנת שלא לנגוס בתקציב שלהם, אשר הינו זעום ממילא. בין שאר הקיצוצים האפשריים, מנסים בעלי האתרים הקטנים גם לחסוך בעלויות של אחסון אתר, מה שבמידה רבה, עלול לשוב אליהם כבומרנג.

אחסון אתר חינמי – כל הסיבות נגד

באופן טבעי, "חינם" נתפש במוחנו כ"משתלם", ולכן, אנחנו לא נוטים לבדוק בציציותיו של אחסון אתר המוצע לנו חינם, וכאן, מתחילה הבעיה: בעוד שלעסקים גדולים יש מי שיכול לנתח בעין בוחנת ומקצועית, לאמוד את הבעד והנגד, את מה שבפועל מוצע מבחינת האחסון, בעלי העסקים הקטנים, שעושים את מרבית העבודה בעצמם ונאלצים לקבל את מרבית ההחלטות לבדם, נאלצים לדחוק גם את משימת ההחלטה על אחסון אתר לתוך הלו"ז מרובה המשימות שלהם. ההחלטה במקרה כזה תיעשה בלחץ, לעיתים קרובות ללא המידע הנדרש, ותוך התייחסות אך ורק למישור אחד – היותו של אחסון אתר חינמי. זה אמנם עצוב, אבל אנחנו ריאליים בנוגע לכך – אנשים אוהבים לקבל דברים בחינם, ולא ממשיכים לחשוב ולו צעד אחד מעבר לתחושה זו.

למה דווקא בעלי אתר קטן זקוקים לאחסון מצוין?

חלק מהקריטריונים להצלחת קידום אתר במנועי החיפוש מתייחסים לתכונות ש"מכתיב" שרת האחסון לאתר, למשל, זמינותו של האתר. אתר שאיננו זמין בעת שזחלני החיפוש מבקרים בו (או, לחילופין, בעת שגולשים מבקרים בו), לא ידורג במקום אפקטיבי מבחינת תוצאות החיפוש, וגולשים שהגיעו לאתר וגילו שהוא איננו פועל, לא ישובו לבקר בו. תכונה נוספת, אף היא קשורה לשרת אחסון אתר, היא מהירות עלייתם של דפי האתר. נכון, כאן יש חלק גם למשקל של האלמנטים המצויים בכל דף (גרפיקה, סרטונים, גודל התמונות וכיו"ב), אבל המפתח האמיתי, טמון בתכונות וביכולות שרת אחסון אתר.

מדוע גולשים סלחניים הרבה פחות לגבי אתרים קטנים?

אתרים גדולים וממותגים כבר רכשו את המוניטין שלהם, הם מיתגו את עצמם תדמיתית בזיכרונו של הגולש/הלקוח, ולכן, הם יכולים להרשות לעצמם מעידה פה ושם. אין זאת אומרת כי מותר להם לזלזל באופן קבוע ומתמשך, אבל מעידה חד-פעמית עדיין נסלחת להם. לעומתם, אתרים קטנים חייבים להיות 24 שעות ביממה על המשמר, הם אינם יכולים להרשות לעצמם לפגוע בתדמיתם בעיני הגולשים, במיוחד כשהתדמית והמוניטין עדיין נמצאים בשלבי גיבושם. אין ספק שמדובר בחוסר צדק, שאותם בעלי עסקים קטנים, שצריכים לדאוג להכול בעצמם, צריכים גם לדאוג להיותו של האתר באוויר כל הזמן, אבל, כמות שהזכרנו קודם, שרת אחסון אתרים וחברה מקצועית שמלווה אותו, יכולים להקל מאד על הבעייתיות שבסיטואציה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.