לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th פבר 2018 | by: Shimrit Pinto

דומיין מהווה את אחד מהאלמנטים החשובים והמרכזיים ביותר באתר האינטרנט שלכם. על כן, חשוב להתייחס לבחירתו בכובד ראשו לשים דגש על כל הפרמטרים אשר יבטיחו בחירה בדומיין מתאים ואיכותי.
שלב בחירת הדומיין הינו שלב מקדים וקריטי ומכיוון שלא ניתן לשנות שם דומיין לאחר מכן. הקושי נגרם, בין השאר, עקב המצב בו מספר האפשרויות לשמות דומיין זכירים וקצרים הולך ויורד.

להלן פירוט הטעויות הנפוצות בבחירת דומיין:

1. דילוג על שלב התכנון
בחירת דומיין איכותי הינו תהליך מורכב., בשלב הראשון, מומלץ להכין רשימה הכוללת את כל המילים המקושרות לתחום בו עוסק האתר. דילוג על השלב הזה, עלול להוביל לבחירת דומיין שמהווה פשרה, אותה תעשו רק בעקבות חוסר מודעות לכל האפשרויות הרלוונטיות בעבורכם.

2. בחירת דומיין ארוך
החשיבות לבחירת שם דומיין קצר וקליט הינה משמעותית. דומיין איכותי אמור להכיל בין 3 עד 9 תווים. דומיין ארוך, גם אם הוא מתקשר באופן ישיר לתחום בו עוסק האתר, נחשב כפחות איכותי משום שהסיכויים שהגולשים יקלידו אותו באופן שגוי גבוה יותר.

3. בחירת סיומת דומיין משיקולים לא נכונים
השימוש בסיומות החדשות מאפשר ליצור שיוך חזק יותר לתחום בוא עוסק האתר. למשל שיוך גאולוקלי נקודתי יותר מאשר מדיני. למשל ע"י שיוך עירוני בעזרת הסיומת הניו יורקית nyc.  כמו כן ניתן גם לרכוש דומיינים שאינם באנגלית ולחזק כך  עוד יותר את השייכות של הדומיין למדינה. למשל ברוסיה ניתן לראות שימוש הולך וגדל בדומיינים ברוסית. גם בארץ ניתן לראות לא מעט אתרים הכוללים דומיין בעברית. יחד עם זאת חשוב לבדוק בעת בחירת הסיומת שאתם מבצעים התאמה בין התחום ממנו היא באה לסוג האתר שלכם. למשל שימוש בסיומת med. – רלוונטית אך ורק לאתרים הקשורים לרפואה.  עוד טעות שממש לא כדאי לעשות, לבחור סיומת ac לאתר לימודי. סיומת זו לא הופכת אותו לדומיין אקדמי. סיומת זו משייכת את האתר לסיינט הלנה.

4. תחכום מוגזם
זה אומנם נכון שבחירת דומיין מקורי וייחודי, תאפשר לכם לבלוט על פני אתרים מתחרים. אך יחד עם זאת, אם תתחכמו, או תגזימו עם המקוריות, אתם עלולים לגרום למצב ההפוך. לדוגמא, גם אם יש לכם רעיון מאוד מקורי ומגניב של דומיין עם שגיאות כתיב, קחו בחשבון, שלא כל קהל היעד הפונטנציאלי שלכם עתיד להבין את התחכום, וכחלק מכך, רבים מהם גם יטעו בכתיבת הדומיין. הדבר יגרום להם להתייאש בשלב מסוים, ולכם, לאבד אותם. מקוריות וייחודיות היא מצוינת, כל עוד היא לא מבלבלת או מוגזמת.

5. אל תאבדו את הדומיין שלכם
קל מאוד לשכוח את מועד חידוש הדומיין. למעשה לא מעט אנשים עוסקים בצייד דומיינים. הם מחפשים דומיינים שאנשים שכחו לחדש במטרה לרכוש אותם ולבנות עליהם אתרים שמקבלים בעזרת הוותק והקישורים לדומיין כח גדול יותר לקידום אורגני בגוגל.

א. רשמו לפניכם את מועד חידוש הדומיין. עם קבלת ההתרעה הראשונה על כך שתוקף הדומיין עמוד לפוג, הזדרזו וחדשו את הרישום, על מנת לזכות בשקט נפשי, בידיעה שהדומיין יישאר שלכם למשך שנה נוספת (שימו לב כי בסיומות גנריות ניתן לבצע חידוש דומיין עד 10 שנים מראש!).

ב. ודאו כי כתובת הדואר האלקטרוני שאותה רשמתם בפרטי הדומיין הינה כתבות פעילה ויש לכם נגישות יום יומית להודעות הנשלחות לשם. ההודעות שישלחו אליכם יהיו הודעות טכניות הקשורות לחידוש הדומיין. ניתן גם לקבל שירות תזכורת ב-SMS לחידוש הדומיין.

ג. רישום תקין של פרטי הדומיין עבור חברה – במידה ודומיין רשום על שם חברה מסחרית יש לוודא כי שם החברה רשום בפרטי הבעלות של הדומיין, ולא על שם אדם פרטי – גם אם הוא עובד בחברה.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.