לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
8th מרץ 2018 | by: Shimrit Pinto

עדיין מתלבטים אם להשתמש בסיומות החדשות מכיוון שסיומת com או co.il מוכרות יותר? הגיע הזמן להיפרד מהחשש ולהפסיק לפחד מכך שתהיה השפעה שלילית על קידום האתר, או שהלקוחות לא ידעו איך להגיע לאתר דרך תוצאות החיפוש בגוגל. למעשה, אם נצפה מנקודת מבטו של הלקוח הפוטנציאלי, השימוש בסיומות החדשות יכול לעזור לכם למתג את העסק שלכם בצורה הרבה יותר טובה מאשר שימוש בסיומות הקונבנציונליות. כל עוד תעשו זאת נכון ובהתאמה לתחום שלכם, תוכלו לשפר את נראות האתר בגוגל ולחזק את המיתוג שלו. אז בין אם אתם פותחים אתר חדש לעסק טרי או מרחיבים את פעילות העסק לאתר נוסף, הכנו למענכם מדריך המסביר כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה.

בחירת סיומת בהתאם לתחום העסק שלכם

שפע הסיומות החדשות יוצרת לעיתים בלבול אצל בעלי האתרים, ולכן הם לא תמיד טורחים לבדוק אם ישנה התאמה בין שם הדומיין לבין נושא האתר. כאשר ישנה אי התאמה – ניתן להתחיל לחשוש מהשפעה שלילית.כדי לא להתבלבל בין התחומים השונים, עליכם קודם כל לבחון את כל הסיומות החדשות בחלוקה לקטגוריות לפיהן מחולקות הסיומות. ולאחר מכן לבדוק האם העסק שלכם משתייך לאחת (או יותר) מהקטגוריות. את רשימת הקטגוריות המלאה של הסיומות החדשות תמצאו כאן.

הימנעו מגנריות

אף על פי ששילוב מילות מפתח הקשורות לקטגוריית האתר שלכם בדומיין ובסיומת החדשה יכול לסייע במידה מסוימת בקידום, לא מדובר במשהו שיקפיץ אתכם מיידית לדף הראשון בגוגל. ישנם מעל 200 פקטורים שמשפיעים על הקידום והדומיין הוא רק אחד מהם.
במקום לעשות שימוש במילים גנריות ולבחור בדומיין כמו Internet.blog, שההשפעה המיתוגית שלו שואפת לאפס, עדיף לבחור בדומיין עם סיומת שתעזור לכם לבלוט ולא להיבלע.
יחד עם זאת, חשוב להבין שלא מדובר בעניין של שחור ולבן. לפעמים אפשר ליצור סמכותיות בעזרת מיתוג שיש בו גנריות. אפשר למשל לרכוש דומיין כמו candy.shop. מדובר בדומיין פרימיום שיעלה לכם 1000$ ואם תקדמו אותו כראוי, תבנו חנות אינטרנטית עם חווית משתמש מעולה תוכלו לחזק את המיתוג שלו בתור החנות המרכזית והמוסמכת בארץ לרכישת משלוחי ממתקים באינטרנט.
מה ההבדל בין internet.blog ל- candy.shop מבחינת גנריות אתם שואלים? הדומיין הראשון הוא מאוד כללי ואינו מעביר תחושה של התמקצעות בנושא מסויים ואילו השני – ספציפי וממוקד הרבה יותר.

להלן 3 דוגמאות לבחירה מוצלחת של סיומות חדשות שיחזקו לכם את המיתוג:

יצירת השלמה – יש ברשותכם חנות תכשיטים הנקראתDikla Diamonds? במקום לרכוש שם דומיין ארוך כמו Dikla-dimonds.co.il תוכלו לבלוט הרבה יותר בעזרת דומיין קצר וממותג יותר בשם Dikla.dimonds. זוהי דרך מצוינת להשלים את שם העסק שלכם ואת מיתוגו באמצעות סיומת. אין ספק שהדומיין הקצר יותר הוא קליט, זכיר ובולט יותר מאשר הדומיין הארוך.

סיומת המתמקדת בסוג האתר – קחו בחשבון שגולשים רבים לא נוהגים לבצע חיפושים ממושכים באינטרנט. גם אם אתם נמצאים במרכז הדף הראשון ולא בחלק העליון, בעזרת מיתוג טוב שבא לידי ביטוי בכותרות ותיאורים נכונים תוכלו לבדל את האתר שלכם. אם יש לכם אפשרות לעשות זאת גם בעזרת סיומת חדשה, איך כל סיבה לוותר על כך. היא מחזקת לגולש את תחושת המקצועיות של האתר ומעבירה ברגע את תוכן האתר והליבה שלו. אי לכן, שימוש בסיומת shop. (כמו בדוגמא של חנות הממתקים) היא האופטימלית והטובה ביותר.

פילוח קהל יעד – לקוחות רבים מקבלים אינספור פניות מעסקים שונים. לכאורה, זה דבר חיובי כאשר מדובר במוצרים או שירותים שהם מעוניינים בהם. אולם כשמדובר ב50 פניות ביום, ומתוכם רק 5 פניות רלוונטיות, זהו בזבוז זמן יקר של בעל העסק שמשלם עבור קידום אולם לא מקבל את התמורה עבור התשלום. אפשר ואפילו רצוי להימנע מפניות שאינן רלוונטיות המגיעות מקהל יעד לא רצוי בעזרת סיומת חדשה. איך עושים זאת? משתמשים בסיומות כמו boutique. החלטתם לפתוח חנות בגדים ברשת אבל מחירי המוצרים שלהם גבוהים? תוכלו מראש לשדר ללקוחות שלכם שמדובר בחנות של מותגי יוקרה ולא חנות של בגדים זולים דרך הסיומת החדשה ולחסוך את הוצאות הפרסום על לקוחות שסיכויי הקנייה שלהם גבוה הרבה יותר.
אז אם הגעתם להחלטה שהגיע הזמן לעשות שימוש בסיומות החדשות, יש לדאוג לעשות זאת בהתאמה לתחום ולבחור את הסיומות שיבליטו ויבדלו אתכם מהמתחרים שלהם. על כך ההחלטה שלכם צריכה להתבסס כאשר אתם בוחרים סיומת חדשה מתוך תחום שיש בו כמה סיומות רלונטיות לעסק שלכם.

 

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.