לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
22nd ספט 2018 | by: דויד פרידמן

אתה יודע בדיוק איך אתה רוצה שיראה האתר שלך, אז השקעת במעצב גרפי, שכרת בונה אתרים ו… אף אחד לא בא, האתר מדשדש במקומו ולא מצליח להתרומם? יכול להיות שהסיבה נעוצה בשרת האחסון שבחרת. תתכונן להיות מופתע, כי (עד כמה שזה ישמע הזוי) בחירת החברה המספקת שרת אחסון לאתר שלך, עלולה להיות אחד הגורמים הקריטיים בהצלחה או בכישלון האתר שלך. אז הקשר בין אחסון אתרים לקידום אתרים?

למרות שגוגל נוטים להיות חשאיים בנוגע לאלגוריתמים לפיהם מתנהלים זחלני החיפוש, העיקרון לפיהם הם מתנהלים בבדיקת אתר הוא "דמוי אנושי" (הזחלן מתיימר לדמות גולש אנושי), לכן, ניתן לומר לגמרי בוודאות כי לגורמים הבאים ישנה חשיבות גדולה בקידום האתר שלך:

  1. אמינות וזמינות הגישה  (Uptime)- כאשר רובוט החיפוש של גוגל מגיע לאתר שלך (על מנת להכניס אותו לתוצאות החיפוש האורגני בגוגל) ונתקל באתר שאיננו זמין, הוא ידלג עליו עד לסבב הגישה הבא ולא משנה כמה תוכן האתר איכותי והגרפיקה שלו מרהיבה.
  2. המהירות שבה השרת "מגיב" – משפיעה ישירות על כמות דפים באינדקס החיפוש. האתר יכול להיות זמין אבל איטי ולכן ידחק בדירוג מול אתרים מהירי תגובה ממנו.
  3. שפת צד השרת – שפת php קלה ופשוטה יותר למתכנת, אך דפי האינטרנט הכתובים ב-html, לרוב, נטענים מהר יותר מעמודים זהים שפותחו בשפת php.
  4. מיקום פיזי של השרת – כאשר מנוע החיפוש גוגל קובע את סדר תוצאות החיפוש, הוא מתייחס למדינה בה מאוחסן האתר. לכן, אם החיפוש נעשה במסגרת  google.co.il ניתן לשער כי אתרים המאוחסנים בארץ יועדפו על פני אתרים המאוחסנים בחו"ל.

מאחר וממחקר של NTT Europe Online  עולה כי למיקום הגיאוגרפי של שרת האחסון, יש השפעה של עד 30% (!) מהתנועה הפוטנציאלית של קהל היעד לאתר מסוים, נרחיב מעט בנקודה האחרונה ונפרט את יתרונות האחסון בחברת אחסון ישראלית על פני חברת אחסון בחו"ל (מבחינת אחסון וקידום אתרים ואף מבחינתך, כלקוח):

  1. גישה מהירה יותר – הגיוני כי שרתים אמינים ואיכותיים הנמצאים בארץ מספקים מהירות גישה מהירה יותר עבור גולשים ישראלים מאשר מתחריהם בחו"ל. לכן, אם קהל היעד שלך הוא ישראלי, כדאיות אחסון אתרים בארץ עולה עבורך בצורה משמעותית.
  2. תמיכה הטכנית – אחסון בחו"ל דורש שליטה בשפת המדינה (או לפחות באנגלית). העבודה מול צוות תמיכה טכנית בחו"ל תדרוש התכתבות במייל/צ'אט עם צוות התמיכה. לעומת זאת, אחסון אתרים בארץ מאפשר לקבל תמיכה בעברית.
  3. שעות עבודה – גם אם "התגברת" על מכשול השפה בקבלת התמיכה, לא נעים לגלות שהאתר שאחסנת על שרת באוסטרליה קרס, עכשיו אמצע הלילה אצלם, וכרגע, היחיד שער, הוא קנגורו שלא יכול לעזור לך (למרות שבאמת היה רוצה).

לסיכום: אחסון האתר שלך בחברה ישראלית מקצועית ואמינה המאחסנת על שרתים בישראל, זה  לא רק פטריוטי, אלא גם מועיל עבורך.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.