לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th מרץ 2018 | by: Shimrit Pinto

קידום אתר באופן אורגני, תוך כדי התמקדות באזור מסוים, חייב להיות חלק מאסטרטגיית ה SEO של פרויקטים רבים. יש כאלה שיבססו את העבודה בעיקר על קידום המכוון לעיר, מדינה או אפילו שכונה כלשהי, ויש כאלה שנפח העבודה הקשור ל SEO מקומי יהיה קטן יותר, אבל בעל ערך בכל זאת.
כאשר מדובר בקידום אתרים במדינה כל גדולה כמו ארה"ב, מרבית הפרויקטים יהיו מבוססים על קידום מקומי בלבד. זה לא נובע מגודל המדינה בלבד, אלא גם מגודלן של הערים עצמן שמובילות לכך שהקידום יכול לבוא לידי ביטוי ברמת אזור ושכונה ולא רק ברמת עיר. הרי לשרברב שגר בקצה אחד של ניו יורק לא ישתלם להגיע לקצה השני בגלל המרחק, ולכן הוא יעדיף לספק שירות באזור שלו בלבד. אז רגע לפני שאתם בונים אסטרטגיית קידום מקומית לאתר שנמצא בשלבי בנייה, להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים דומיין.

שיוך עירוני בעזרת סיומת

אם בעבר רציתם לשייך את האתר שלכם לאזור כלשהו בעזרת הסיומת, הייתם יכולים לבצע שיוך אך ורק לרמת מדינה. למשל בעזרת סיומת כמו co.il, לישראל, fr לצרפת או us לארצות הברית. בעזרת הסיומות החדשות, ניתן לבצע שיוך לעיר ואפילו לאזור ספציפי לבחירתכם. למשל, אם אתם מעוניינים לפנות לקהל הקטלוני בספרד, יש באפשרותכם לבחור בסיומת .Cataloniaאפשרות נוספת מתייחסת לפנייה לקהל יעד באותו אזור אבל עם מיקוד בעיר ספציפית יותר באמצעות הסיומת Barcelona.

אל תצפו לעקוף את כולם בסיבוב בגוגל רק בזכות הסיומת

אם תקימו אתר חדש ותעשו שימוש בסיומת חדשה כלשהי, אל תצפו לעקוף את כל המתחרים שלכם בסיבוב. תוצאות הקידום האורגני, מבוססות על מעל ל-200 גורמי השפעה. חלקם, כמובן, קשורים לדומיין. בכל הנוגע לקידום מקומי, שימוש בדומיין עם סיומת גאולוקלית, שקולה לקבלת פול פוזישן במרוץ פורמולה 1. אבל אין זה עירבון לזכייה במרוץ. כידוע המיקום בנקודת הזינוק הוא ממש לא הבטחה לניצחון אלא יתרון בלבד. בעזרת בחירה בסיומת חדשה הקשורה לאזור, תוכלו לשדר לגוגל בצורה ברורה יותר את אזור האתר הרלוונטי עבורכם.

מתי לא כדאי לעשות שימוש בסיומת גאולוקאלית

מתחילים בקטן עם עסק פיזי וחנות וירטואלית שעושה משלוחים מקומיים אבל חושבים להתרחב לעוד ערים ועוד אזורים בעתיד הקרוב? אל תגבילו את עצמכם מראש דרך סיומת הדומיין. בעתיד תוכלו לרכוש דומיין ולעשות הפניית 301 מהדומיין הישן לחדש, אולם חשוב גם לזכור שמדובר בטרחה לא קטנה.

למי כדאי לבחור בסיומות החדשות?

עסקים שמספקים שירות אך ורק לתושבי אזור מסוים– כאמור, בעל מקצוע שמספק שירות ברדיוס מוגבל בתוך שכונה או עיר מסוימת וחושב על בניית אתר חדש, מוטב שיבחר בסיומת עירונית או אזורית. חשוב כמובן לחזק את השייכות שלכם לאזור בעזרת פתיחת Google My business עם כתובת של אותה העיר, גם אם אין לכם משרד או מפעל, אתם יכולים לפתוח את הכרטיס על כתובת הדירה בה אתם מתגוררים באזור.
חברות תיירות שמתמקדות בעיר– כאן כבר לא מדובר במתן שירות לקהל יעד שנמצא בעיר עצמה, אלא לקהל יעד שרוצה להגיע לעיר המדוברת. אז אם למשל החלטתם לפתוח אתר שמתמקד בתיירות לברצלונה, אתם בהחלט יכולים לעשות שימוש בדומיין עם סיומת .Barcelona גם אם העסק שלכם נמצא בישראל. כאן כבר לא ממש מדובר בשיוך לאזור בעזרת דומיין אלא שיוך לנושא, במקרה הזה – העיר ברצלונה.

אז מה אם השימוש לא נפוץ?

כל הסיבות שנכתבו למעלה, נועדו להסיר את החשש בלבכם בעשיית שימוש בסיומות החדשות. הוא נובע, ככל הנראה, מכן שיחסית נדיר לראות אתרים עם סיומות כאלה. נכון, חלק חוששים לעשות צעד מבלי שהם רואים אחרים עושים אותו, אבל קחו בחשבון שמשום שישנם המון עסקים המבוססים עם סיומות גנריות, אין זה אומר שאין בכלל בעלי עסקים שרוכשים את הסיומות החדשות. מדוע אתם לא רואים אותם? כי זה כבר ידוע שלא לא מגיעים לדף הראשון בגוגל מהיום למחר.
אז הגיע הזמן להפסיק לפחד! עשו שימוש בסיומות חדשות כדי להפוך לרלוונטיים נושאית ואזורית. כך תוכלו לבדל את עצמכם ע"י מיתוג ונראות טובים יותר בגוגל ולשדר למי שמחפש אתכם במנועי החיפוש את שיוך העסק שלכם לאזור דרך הדומיין ואף להגדיר את אחוז ההקלקות הרלוונטיות על תוצאת האתר שלכם בגוגל.
>>>כאן תוכלו לבצע רישום לסיומת דומיין חדשה לפי עיר או אזור.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.