לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
12th אפר 2018 | by: Shimrit Pinto

סאב דומיין הוא דומיין משני בתוך שם המתחם הקיים. יופיע תמיד לפני שם הדומיין הראשי ומופרד בנקודה. זהו למעשה תת דומיין שצורתו נראית לרוב כך: subdomain.yoursite.co.il. סאב דומיין הוא אתר נפרד לחלוטין לעומת סאב דירקטורי (תיקיית משנה) הנמצא מתחת לספרייה של השרת הראשי.
כדאי לדעת כי אחת השאלות הנפוצות המופנות לבוני ולמקדמי אתרים היא האם להשתמש בסאב דומיין או להעדיף את השימוש בתיקיית משנה. לכן, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, ובהתאם לכך לקבל החלטה נכונה עבור העסק ומאפייניו הייחודיים.

שימוש נכון בסאב דומיין

ישנם מקרים בהם כדאי להעדיף את השימוש בסאב דומיין על פני חלופות כמו תיקיית משנה, למשל כאשר מתכננים להעלות תכנים או קמפיינים שאינם בהכרח קשורים לאתר הראשי של העסק או הארגון, או כאשר מבצעים פעילות שאינה קשורה לקידום האורגני של האתר. כמו כן, אנשי המקצוע טוענים כי כדאי להשתמש בסאב דומיין במקרים כגון:

  •  הקמת אתר נפרד שאינו קשור בהכרח לאתר הראשי
  •  פתיחת בלוג חדש לאתר
  •  קידום אתר בכמה שפות
  •  יצירת קישורים בין האתר בסאב דומיין לאתר הראשי לצרכי קידום אתרים אורגני
  •  הרחבת שם הדומיין למחלקות נוספות. לדוגמה מוסד לימודים יכול להקצות סאב דומיין לכל מחלקה ומסלול לימודים
  •  הפרדת נושאים מרכזיים באתר לתתי אתרים – למשל tech.yoursite.com, games.yoursite.com
  •  צורך בעיצוב שונה לדפים מסוימים באתר

לעתים כדאי לפצל אתרים גדולים ועמוסים בתוכן ממגוון תחומים באמצעות רכישת דומיין נפרד לכל תחום, אך זו הוצאה גבוהה יותרויש צורך במעקב אחר חידוש דומיין לכל אתר נפרד, לכן אופציה זו מתאימה בעיקר לאתרים עם תוכן מגוון או רב, לפורטלים ולארגונים גדולים או חברות עם מספר מוצרים נפרדים. השימוש בסאב דומיין מאפשר לפצל את התוכן לתתי נושאים ללא צורך ברכישת דומיין נפרד. במקרים מסוימים עדיף לפתוח תיקיות משנה, בעיקר אם יש קשר בין התכנים בכל קטגוריהלנושא העיקרי של האתר.

תיקיית משנה או סאב דומיין

השאלה האם להשתמש בסאב דומיין או בתיקיית משנה מעסיקה את אנשי המקצוע שנים רבות. בעיקרון, שתי האפשרויות נועדו ליצור אתר נפרד בתוך האתר הקיים. עם זאת, ישנם הבדלים משמעותיים בין שתי האפשרויות ובניגוד לעבר (בו מנוע החיפוש גוגל נתן עדיפות לאתרים שעשו שימוש בסאב דומיין), כיום מתייחסת גוגל לשתי האפשרויות כחלק אינטגרלי מהאתר הראשי.
הבחירה בין סאב דומיין או תיקיית משנה תלויה בעיקר בצרכים המקצועיים של מנהלי האתרים והמקדמים שלהם. מומלץ לבחור בפתרון האלגנטי והנוח ביותר עבור הגולש. חשוב לזכור כי מבחינת קידום אתרים,שימוש בסאב דומיין מחייב קידום של שני אתרים נפרדים, לעומת קידום אתר ראשי עם תיקיות משנה שאינו מצריך זאת.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.