לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th אפר 2018 | by: Shimrit Pinto

url היא כתובת אתר או עמוד מסוים באינטרנט, המורכבת מרצף תווים במבנה אחיד ומייצג את מיקומם ברשת האינטרנט. במערכות ניהול אתרים ניתן להגדיר כתובת url באנגלית או בעברית, כאשר ישנה אפשרות ליצור מבנה היררכי על מנת להקל את הניווט באתר עבור הגולשים המבקרים בו.
אחד האמצעים החשובים בקידום אתרים אורגני הוא יצירת כתובת אתר ידידותית למשתמש, כלומר Friendly url. הכתובת הידידותית מורכבת על פי רוב משם הדומיין, סלאש ולאחריו שם הדף באנגלית או בעברית. לשם המחשה לפניכם דוגמה לכתובת url ידידותית למשתמש:
http://domain/page_name.
מה הופך את הכתובת הזו לידידותית? במקום שהיא תהיה מורכבת מתאריך, מספרים או סתם צירוף אותיות, היא כוללת תיאור מדויק במה עוסק אותו העמוד. אם למשל יש לכם קטגוריה באתר של נעלי ריצה. כתובת ידידותית תראה כך
www.sport-site.co.il/running-shoes
אפשר גם להשתמש בעברית.
לשם יצירת כתובת ידידותית ניתן להשתמש במקף תחתון או אמצעי בין מילות המפתח, אולם אין להותיר רווח בין המילים, אחרת הכתובת כבר לא תהיה ידידותית.

כתובות של אתרים ידידותיים לגולשים

כתובת אתר ידידותית חשובה לשיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש ומנועי החיפוש השונים ובראשם, כמובן, גוגל. כתובת Friendly url כוללת לרוב מילות מפתח המתארות את התוכן הקיים בדף אינטרנט מסוים ולכן, מומלץ לכלול בה את מילות המפתח אשר מופיעות בכותרות הדף, כלומר בטייטל (Title)ובכותרת 1H, כמו גם בכפתור הניווט. אפשר לבחור בכתובת url ידידותית לפי ההיררכיה של האתר וסדר חשיבות העמודים המופיעים בו.

האם כדאי להשתמש בכתובת אתר ידידותית?

הסיבה המרכזית לבחירת כתובת אתר ידידותית היא שיפור דירוג האתר המסייע לקידום בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. סיבות נוספות לשימוש המומלץ בכתובת אתר ידידותית הן:
• כתובת אתר ידידותית מסייעת לגולשים המבקרים באתר מסוים לזכור בקלות את כתובת האינטרנט של האתר או עמוד מסוים בו.
• כתובת ידידותית מתארת את העמוד בצורה טובה וברורה יותר עבור מנועי החיפוש השונים והגולשים ברשת האינטרנט.

כתובת אתר ידידותית היא לרוב קצרה וקליטה, ומקלה על הגולשים לזכור את כתובת האינטרנט ואינה מצריכה חיפוש לאיתור הדף. מאחר והגולש יכול להקליד את כתובת האתר מהזיכרון, הוא מגיע ישירות אליכם מבלי להיחשף למתחרים שלכם. לדוגמה, ניתן לבחור כתובת ידידותית מאין זו: www.yoursite.com/glossary שתתאים לעמוד מילון המונחים באתר שלכם.

שימוש היררכי של כתובות url

באתרים רבים באינטרנט ניתן לראות שימוש היררכי בכתובות url המאפשרים לגולשים המבקרים באתר לחזור אחורה בדפדפן באמצעות הסרת חלק מכתובת ה-url. השימוש ההיררכי של כתובות ה-url חשוב בעיקר לנראות הכתובת, ומסייע בשיוך תת קטגוריה מסוימת באתר לקטגוריה הראשית, או מאמר לבלוג באתר.

למשל:
www.sport-site.co.il/shoes/running-shoes

כדאי לדעת כי כיום, בעת רכישת דומיין לאתר, ניתן לבחור כתובת בעברית מלאה ובכך להקל על גולשים שאינם שולטים בשפה האנגלית לזכור את האתר שלכם בקלות וליצור שם קליט ואינטואיטיבי לגולשים בשפה שלהם.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.