לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
22nd אפר 2018 | by: Shimrit Pinto

כפילות תוכן או תוכן דומה באתר היא בעיה שכיחה באתרים רבים ברשת. הבעיה עלולה לפגוע במאמצי הקידום של האתר ולגרום לדירוג נמוך יותר בגוגל. באתרים מסוימים משתמשים בכתובות URLשונות להצגת תוכן מסוים. לכן, למרות שמדובר באותו תוכן, מנועי החיפוש עשויים לזהות את המקרה כתוכן משוכפל ולהעניש את האתר בדירוג נמוך בתוצאות החיפוש.

 
כדי למנוע את התופעה הוחלט על תג מטא בשם קנוניקל (Canonical), המסייע לבעל האתר לאותת למנוע החיפוש ולהכריז מהי הכתובת המועדפת מבין מספר כתובות URL המפנות לתוכן דומה או זהה לחלוטין. התג רלוונטי רק למנועי החיפוש, אולם חשוב להשתמש בו באופן מושכל במהלך בניית אתרים לעסקים או בעת ביצוע אופטימיזציה לאתר לצרכי קידומו.

המלצה למנועי החיפוש

תג קנוניקל מהווה המלצה בלבד למנועי החיפוש ואינו מחייב אותם לבחור בכתובתURL מסוימת כדי להציג את התוכן שהגולש מחפש. לכן, חשוב לדעת כי ישנה אפשרות נוספת למניעת בעיית הכפילות בתוכן מסוים באתר באמצעות הפניית 301, ההפנייה מחייבת את מנוע החיפוש לעקוב אחריה. חשוב להבין: שימוש ב 301 מבטל למעשה את אחד הדפים. לכן לא בכל מצב הוא מתאים.
השימוש בתג מומלץ במקרים בהם ישנם שני דפים (או יותר) בעלי תוכן זהה או כמעט זהה לחלוטין. לדוגמה דף מוצר מסוים פעם בגוון לבן ופעם בגוון אדום, במקרה זה נדרשת זמינות להצגת שני הדפים בפני הגולשים. בנוסף, כדאי להשתמש בתגית Canonical במקרים הבאים:
• אתרים מסחריים, לרבות חנויות מקוונות ואתרי אי קומרס, בהם יש עמודים שונים לאותו מוצר בהבדלים קטנים למשל צבע, מידות וכדומה.
• טיפול יעיל בתוכן דומה בדומיינים שונים השייכים לאותה חברה, מתאים בעיקר למאמרים זהים המפורסמים באתרים השונים של הארגון.
• גרסת הדפסה – כאשר רוצים להימנע מאינדקס דף ייעודי של גרסת הדפסה לעמוד תוכן מסוים, ולמניעת אינדקס של דף תוכן ממקור חיצוני עם כתובת URL של האתר המארח, כדי למנוע אשמה של תוכן משוכפל.

איך להשתמש נכון בתג?

תג קנוניקל מופיע כשורת קוד HTML, באזור ה-Head של העמוד. יש לכלול את שורת הקוד בכל עמוד בנפרד בהתאם לצורך. תג Canonical נראה כך:
</link rel="canonical" href="http://www.yoursite.co.il/page1.html>
בעת בניית אתרים לעסקים חשוב להשתמש נכון בתגית המטא כדי למנוע ממנועי החיפוש לחשוב כי דפים בעלי תוכן דומה או זהה הם משוכפלים, מה שעלול לגרום לפגיעה בקידום האתר ובדירוג שלו בתוצאות החיפוש. לכן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים כדי להחליט האם לכלול את התגית ולהגדיר כתובתURL מועדפת או להשתמש בהפניית 301.
חשוב לדעת כי ערך הקישור בתגית יכול להופיע בצורה יחסית או אבסולוטית, בגוגל ממליצים לכתוב כתובת URL מלאה כדי להימנע מבעיות או התעלמות של מנוע החיפוש מההנחיה.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.