לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
1st מאי 2018 | by: Shimrit Pinto

באוגוסט 2017 התפרסמה בחדשות ידיעה על גניבת דומיין של יואב אליאסי הידוע בכינויו "הצל". הסיפור עורר בהלה בקרב בעלי אתרים רבים בשל החשש לגניבות הדומיין שלהם. על מנת להבין מהי גניבת דומיין חשוב לדעת כי שם דומיין אינו חפץ פיזי אלא רשומה במאגר נתונים המנוהל על ידי מנהל מרשם האחראי על הסיומת – כמו למשל ארגון האינטרנט העולמי (ICANN). את הדומיין רוכשים לתקופה מוגבלת ויש לחדש ובזמן אחרת מסתכנים באיבודו וגרוע מכך, בגניבתו.

קנייה ורישום דומיין

אחד השלבים החשובים לפני הקמת והעלאת אתר חדש הוא רכישת דומיין, אותו נבצע לאחר בחירת שם מתחם קליט ובהתאמה למאפייני העסק וצרכי המותג. ההחלטה על שם הדומיין האופטימלי תיעשה לאחר בחינה של מספר שמות דומיין היכולים להתאים לעסק וביצוע בדיקת זמינות שם המתחם באמצעות מערכת Whois.
אם הדומיין פנוי חשוב לרכוש אותו במהירות לפני שייתפס על ידי גורמים אחרים. הליך הרישום דומיין אורך דקות ספורות בלבד אולם ההמלצה שלנו היא לבצע את רכישת שם המתחם באמצעות רשם וותיק, מקצועי ואמין. ההמלצה של אנשי המקצוע היא לרשום את הדומיין רק דרך חברת דומיין דה נט – הרשם הישראלי המורשה של ארגון האינטרנט העולמי, המספק פתרונות מתקדמים לניהול ורישום שם דומיין, אחסון אתרים, ריכשת תעודות אבטחה, פתרונות להגנת המותג ועוד.

מה זה גניבת דומיין?

דומיין (שם מתחם או שם תחום) הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, אשר לרוב משויך לגוף מסחרי או פרטי. הדומיין משמש בעיקר לצרכי גישה לאתר האינטרנט שהגוף מקים, דואר אלקטרוני ייצוגי, מיתוג, בידול ועוד. את הדומיין רושמים לרוב למשך שנה אחת ולאחר מכן יש לחדשו. דומיין ישראלי ניתן לחידוש לתקופה של שנתיים ודומיין בינלאומי לתקופה של עד עשר שנים, כל עוד שם המתחם עדיין בתוקף.
פיספוס מועד פקיעת התוקף והבעלות של הדומיין עלולים לייצר בעיה קשה, במיוחד אם בוחרים שם מתחם קליט ופופולרי. בשוק קיימות חברות העוסקות במכירת שמות דומיין נפוצים, אשר אורבות בכל עת לפקיעת תוקפם של דומיינים פופולריים כדי לבצע מחטף ולרכוש אותו במהירות. כך הן יכולות למכור בחזרה את הדומיין לבעליו המקוריים ולהרוויח סכום כסף רב. גניבת דומיין היא פעולה שכיחה באינטרנט, לכן חשוב לעקוב אחר תוקף הדומיין ולא לפספס את חידושו בזמן. הפתרון המומלץ הוא לבצע רישום דומיין אצל חברת דומיין דה נט, אשר דואגת לתזכר את לקוחותיה לחדש את הדומיין לפני פקיעת תוקפו ובכך להימנע מגניבתו.

מה לעשות לאחר גניבת דומיין?

במידה ושוכחים לחדש את הדומיין בזמן, ולאחר שחלפו מעל 30 יום והתגלה כי הדומיין נתפס על ידי משהו אחר, מומלץ לפנות לנציגי השירות של דומיין דה נט או לאיגוד האינטרנט הישראלי. ישנם פתרונות שונים לרישום הדומיין מחדש והחזרתו לבעליו המקוריים, החל מפניה באמצעות עורך דין בגין הפרת זכויות יוצרים וכלה בתשלום לאדם שקנה את הדומיין לשם העברתו לבעליו המקוריים. לאחר קבלת הבעלות המחודשת על הדומיין, חשוב להעבירו לדומיין דה נט, החברה ששומרת לך על הדומיין,שולחת התרעות על חידוש שם המתחם כשלושה חודשים מראש, ומציעה פתרונות מתקדמים למניעת מקרי גניבת דומיין.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.