לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
3rd דצמ 2021 | by: Shimrit Pinto

מהירות האתר = הזמן שלוקח לדף באתר שלכם להיטען ולהיות זמין לפעילות של משתמש הקצה שלכם. אחד הדברים שהלקוחות שלכם אינם אוהבים הוא לחכות. ככל שהדפים באתר שלכם עולים לאט יותר כך הלקוחות שלכם ממתינים יותר וקיים סיכוי יותר מסביר שיינטשו את האתר. לכן, שיפור מהירות האתר הוא חשוב מאוד, כדי למנוע נטישת לקוחות רלוונטיים.

איך בודקים מהירות אתר?

רוב האנשים משתמשים בכלי בדיקת המהירות של גוגל. הכלי אפקטיבי אם אתם מעוניינים בעצות ותובנות לשיפור מהירות האתר שלכם, אך אינו מספק תשובה לשאלה כמה זמן לוקח לדף באתר שלכם לעלות. כלי מומלץ יותר לבדיקת המהירות הוא GTMETRIX .

כלי זה מאפשר אינדיקציה רחבה לגבי שלושה פרמטרים עיקריים:

  1. הזמן שלוקח לדף באתר שלכם לעלות
  2. גודל ומשקל הדף (ככל שתקטינו את גודל הדף, כך הוא יטען מהר יותר)
  3. כמות הקריאות לשרת: כל תוספת שאתם מוסיפים לאתר שלכם מייצרת קריאות לשרת. ככל שהדף יקרא פחות לשרת, כך הוא יעלה מהר יותר ולכן, המטרה שלכם היא לצמצם את כמות הקריאות לשרת.

בנוסף, ל GTMETRIX יתרון משמעותי היות והוא מאפשר שמירה של בדיקות דפים שונים באתר שלכם וכן אתרים מתחרים (אם בדקתם). הדבר חשוב, היות ולא כל הלקוחות שלכם יגיעו לדף הבית ישירות, חלקם יופנו לדפים ספציפיים במסגרת קמפיינים בגוגל או בפייסבוק ולכן, חשוב לבדוק לא רק את דף הבית אלא את כל הדפים באתר.

אחסנו את האתר בשרת בעל פס תעבורה רחב

אחד הדברים שמשפיעים לא מעט על נושא מהירות האתר הוא נושא האחסון. ככל שרוחב הפס גדול יותר כך מהירות האתר תעלה. כשהאתר שלכם מאוחסן עם מאות אתרים אחרים השרת יהיה איטי וכך גם האתר שלכם ולכן יש לבחור חבילת אחסון עם רוחב פס מירבי, הרלוונטי לאתר שלכם.

דאגו לאבטח את האתר

אתר לא מאובטח, מוגדר כאתר שלא מותקנת בו תעודת SSL. תעודת SSL היא שכבה הגנה, המאפשרת לנתונים שהלקוחות שלכם מזינים באתר, להיות מוגנים ומאובטחים. אתר לא מאובטח, נגרע מתוצאות החיפוש בגוגל היות וזה מפנה משתמשים בעיקר לאתרים מאובטחים.

כיצד הדבר קשור למהירות האתר? אתרים מאובטחים עובדים אוטומטית באמצעות פרוטוקול SPDY שפותח על ידי גוגל, פרוטוקול זה, מריץ אתר מאובטח במהירות גבוהה פי 2 ממהירות אתר ללא אבטחה.

הקטינו את התמונות שלכם

כאשר התמונות אינן מותאמות, הן יכולות להשתמש במשאבי שרת רבים ולכן ייקח זמן עד שיטענו. כמו כן, העלאת קבצים גדולים לאתר יכולה להאט את קצב הטעינה.

כיצד מתאימים תמונות?

השתמשו בתוכנות כמו Squoosh של Google שיכולות לסייע לכם לצמצם את גודל הקבצים.

ניתן גם להשתמש ב OPTIMIZILLA שמאפשר להוריד עשרות אחוזים מגודל התמונה ללא פגיעה באיכות ובנראות שלה.

הקפידו על בדיקת הקישורים באתר

  1. הסירו קישורים שבורים: קישור שבור הוא קישור שאינו מתפקד ואינו מוביל לעמוד שאליו היה אמור להוביל. קישור שבור יכול לנבוע מכמה סיבות בהן, שגיאת הקלדה בכתובת ה-URL, הקישור הוסר מהרשת או עבר לכתובת אחרת, שינוי במערכת ניהול האתר של הקישור ועוד. קישור שבור, עלול לגרום להאטת זמן הטעינה של האתר שלכם. ריבוי קישורים שבורים, לרוב מעיד על אתר לא מעודכן ויכול להשפיע לרעה הן על דירוג האתר והן על חוויית המשתמש. הקפידו לוודא שכל הקישורים באתר שלכם עובדים ואם לא, פעלו לתיקונם.
  2. הימנעו מקישור תמונות חם: קישור חם לתמונה (המכונה גם קישור מוטבע) הוא קישור לתמונה באתר, במקום לטעון אותה בשרת שלכם. עליכם גם למנוע מאחרים לקשר קישורים לתמונות משלכם. שניהם יכולים להאט את האתר שלכם.

מחקו תוספים מיותרים

מספר גבוה של תוספים, יכול להפחית את מהירות האתר שלכם באופן דרסטי. עליכם להשתמש בתוסף, רק אם יש בכך צורך ולהימנע מתוספים שטוענים סקריפטים או סגנונות רבים.

אפשרו שמירה בדפדפן (קאשינג)

הדפדפנים שומרים מידע במטמון כדי להבטיח את חוויית המשתמש הטובה ביותר. כאשר מבקר חוזר, הדפדפן לא צריך לטעון מחדש את כל הדף. הפעלת מטמון, מאפשרת להגביר את המהירות באופן משמעותי ולהפחית את זמן טעינת האתר שלכם.

אנו מקוים שהטיפים שלנו לשיפור מהירות אתר יעזרו לכם לייצר אתר מהיר ואפקטיבי יותר, עבור לקוחותיכם.

הנאמר במאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד. מומלץ להיוועץ גם עם איש מקצוע מומחה בתחום.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.