לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
18th אוק 2020 | by: Shimrit Pinto

קידום אורגני וקידום ממומן, הם מונחים המוכרים לכמעט כל בעלי העסקים בעולם. הכלי הזה הופך עם השנים למשמעותי והכרחי בכל הנוגע למכירות ברשת. הבעיה מתחילה כאשר התקציב נמוך ובעלי עסקים קטנים ובינוניים מתלבטים באיזה ערוץ שיווק לבחור, זה האורגני (SEO) או זה הממומן (PPC).
אז כדי שיהיה מעט יותר קל, לפניכם היתרונות והחסרונות של כל ערוץ וכיצד כדאי להשתמש בו.

מה זה קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני או באנגלית Search Engine Optimization – הוא למעשה סך כל הפעולות הנדרשות, על מנת למקסם את פוטנציאל החשיפה של האתר שלכם במנועי החיפוש.

מהי תוצאה אורגנית? תוצאה אורגנית היא למעשה תוצאה, שאינה מתויגת, דהיינו לא צבועה בשום צבע או מסומנת כ"מודעה" ובד"כ תופיע במרכז המסך מתחת לתיבת החיפוש.

האתרים שמופעים בתוצאות הללו, מסודרים לפי רמת הרלוונטיות שלהם, בהמשך למה שחיפש הגולש ובהתאם לסדר אותו קבע האלגוריתם של גוגל. משמעות הדבר היא, שעל מנת להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות, יש צורך להשקיע משאבים בהגדלת הרלוונטיות של האתר, לדוגמא: כתיבת תכנים, יצירת קישורים ועוד.
נכון להיום, דירוג האתר (במנוע החיפוש של גוגל) מורכב מלמעלה מ-200 פרמטרים, שאת חלקם הגדול איננו יודעים. ובכל זאת, על סמך ניסיון של מקדמי אתרים תמצתנו עבורכם 3 פרמטרים חשובים המשפיעים על קידומו האורגני של אתר:
• תוכן: כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך לגולש, המשלב את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם
• דיוק מילות מפתח: התאמת הכותרות והתיאורים של כל עמוד למילות מפתח אלו
• קישורים: יצירת קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. פעולה זו, מעלה את אמינותו של האתר בעיני האלגוריתם של גוגל

היתרונות והחסרונות בקידום אורגני

יתרונות הקידום האורגני:

• חשיפה: החשיפה אינה מוגבלת והקליקים אינם עולים כסף
• השבחה של האתר: פיתוח ושיפור האתר באופן תמידי, דבר היכול להניב הכנסות לאורך זמן
• טראפיק איכותי (ברוב המקרים)

חסרונות הקידום האורגני:

• זמן התגובה: נדרש זמן רב עד שרואים תוצאות
• העדר יציבות: דירוג התוצאות תלוי בשינויים התכופים באלגוריתם של גוגל
• תיעדוף התוצאות: התוצאות האורגניות תמיד יהיו מתחת לחלק של המודעות בתשלום, בתוצאות החיפוש של גוגל
• מציאת מקדם טוב ומנוסה: נדרש מקדם בעל ידע רחב היקף, על מנת להימנע מטעויות. לרוב בעלי העסקים אין את הידע והניסיון לבחון האם המקדם מספיק מיומן או לא

מה זה קידום ממומן: PPC (Pay Per Click)?

קידום ממומן הוא בעצם שימוש במודעות על מנת לקדם את האתר שלכם. התוצאות הממומנות הן המודעות שצבועות בד"כ בצהוב, או אלו שמסומנות ע"י הסימן "מודעה". סדר הופעתן, נקבע לפי המחיר המקסימאלי אותו מוכנים המפרסמים לשלם לגוגל, עבור קליק.
עקרונית, פרסום בגוגל מתנהל כמעין מכרז, שבו המפרסמים מתחרים על שטח פרסום מצומצם (4 תוצאות בראש תוצאות החיפוש ועוד 3 מודעות בחלק התחתון). אך להבדיל ממכרז רגיל, קיימים גם שיקולים נוספים להצגת סדר המודעות, כגון: ביצועי המודעה, הרלוונטיות שלה לחיפוש הספציפי של הגולש ועוד.

אם ברצונכם לשלם פחות עבור כל קליק, יהא עליכם להעלות את ציון האיכות של המודעה שלכם. כיצד עושים זאת? הנה 3 כללי אצבע:

• רלוונטיות: יש לייצר קשר הדוק בין תוכן המודעה למילות המפתח שהגדרתם
• התאמת המסרים בדף: יש לבצע התאמה, בין תוכן המודעה, לדף הנחיתה אליו היא מובילה
• הוספת פרטים רלוונטים: יש להשתמש בתוספות והרחבות למודעה, כגון הצגת מספר טלפון במודעות המוצגות בסלולר.

היתרונות והחסרונות בקידום ממומן:

יתרונות הקידום הממומן:

• זמן התגובה: הפידבק על ביצועי המודעה הוא מיידי
• מיקוד קהל היעד: ניתן לפנות לקהלי יעד ממוקדים, הרלוונטיים לתחום העיסוק
• שיפור האתר: לא נדרשת השקעה גדולה באתר, היות וניתן להוביל את הגולש לדף נחיתה ייעודי

חסרונות הקידום הממומן:

• הקלקה "מיותרת": המודעה חשופה לקליקים של מתחרים, או גולשים שלוחצים בטעות, דבר היכול להוריד את מדד ה-ctr שהוא יחס ההמרה בין כמות הקליקים לכמות החשיפות
• מחיר: המחיר להקלקה עלול להאמיר

קידום ממומן או קידום אורגני, פרמטרים חשובים להחלטה:

אז אחרי שסקרנו את את שני אפיקי הפרסום הללו הגיע הזמן לעסוק בשאלה מה נכון יותר לעסק שלכם, קידום ממומן או קידום אורגני. על מנת לקבל החלטה מושכלת, יש לקחת בחשבון מס' פרמטרים:

1. מחיר:
סוגיה חשובה, שיש להבינה לעומק. באופן כללי, המחיר הוא נגזרת של תחרות. אם התחום בו אתם עוסקים תחרותי בזירת החיפוש, המחיר שיידרש מכם על מנת שתראו תוצאות – יהיה בהכרח גבוה יותר. בקידום האורגני, הדבר ישתקף בסכום שתדרשו לשלם למקדם האתר ובזירה הממומנת יהא זה המחיר פר קליק.

כמה עולה קידום אורגני:
ניתן לומר בהערכה גסה, כי עלות ממוצעת של קידום אורגני עבור עסק קטן/ בינוני, תעמוד על 1,400- 3,500 ש"ח בחודש, ובין 4,000 – 10,000 ש"ח בחודש, לעסקים גדולים יותר.

כמה עולה קידום ממומן:
המחיר לקמפיין ממומן מתחלק ל 2:
א. עלות המדיה / שטח הפרסום: הכסף שאתם משלמים לגוגל ישירות
ב. עלות ניהול הקמפיין: הכסף שתשלמו לאיש PPC, עבור ניהול הקמפיין שלכם (בהנחה שהחלטתם לא לבצע זאת בעצמכם) כאן תשלמו בעבור הקמת קמפיין, אנליזות, דו”חות והתייעצויות כאלה ואחרות כיצד למקסם את המודעה עד תום. ברוב המקרים, מדובר ב- 10% עד 20% מסך התקציב הכולל.
מעבר לעלויות אלה קיימות עלויות הקמת קמפיין המשתנות לפי צורך (עיצוב והקמת דפי נחיתה, מחקר מילים, עריכה, עיצוב ועוד).

2. הזמן הדרוש עד לקבלת תוצאות:
אחד הדברים החשובים ביותר לבעל עסק שרוצה להגדיל את החשיפה שלו באינטרנט, הוא להעריך את הזמן הנדרש שצריך לעבור, עד שהמהלכים השיווקיים יניבו תוצאות, דהיינו מכירות.
באספקט הזמן, שני הערוצים שונים בתכלית:
הקידום הממומן הוא מידי (ניתן לייצר מודעה, לפרסם ולקבל פנייה תוך שעות). לעומתו קידום אורגני הוא תהליך ממושך שיש לתחזקו כל הזמן, והזמן שעובר עד שרואים תוצאות עבור אתר חדש, או כזה שלא קודם בעבר, יכול לקחת חודשים ארוכים.

3. חשיפה ורלוונטיות:
חשיפה מוגדרת כמס' האנשים שראו את הפרסום שלכם, כאשר הקלידו מילת חיפוש מסוימת שתאמה את מילת החיפוש שהגדרתם. פוטנציאל החשיפה, משתנה בין הקידום האורגני והקידום הממומן, בהמשך לכמה פרמטרים:

בקידום הממומן: החשיפה תלויה בבחירת המילים והביטויים המדויקים לחיפוש העסק שלכם.
במודעות ממומנות, יש מושג שנקרא "מחקר מילים" והוא מתייחס למילים שהמודעה צריכה להכיל על מנת שתהא רלוונטית בתוצאות החיפוש. לדוגמא, אם אתם בעלי עסק לחיות מחמד בתל אביב, תרצו להופיע בתוצאות החיפוש של גולש שחיפש "חנות לחיות מחמד בתל אביב" ולא זה שחיפש חנות כזו בעפולה.

בקידום האורגני: החשיפה תלויה בתוכן שקיים באתר, או בדף הנחיתה והגדרת מילות החיפוש נכונות.
בקידום אורגני קליק אינו עולה לכם כסף, ולכן, גם אם הגולש הגיע לדף שאינו רלוונטי עבורו, לא תשלמו על כך בכסף, אך כן "תשלמו", בזמן שהייה נמוך באתר ובפספוס מכירה פוטנציאלית. החשיפה האורגנית יכולה להתקבל ממאות מונחי חיפוש שונים, הדבר תלוי בכמות התוכן האיכותי והרלוונטי שהעלתם לאתר שלכם.

לסיכום, מה עדיף?
ובכן, זה תלוי בראיה העסקית שלכם, האם היא קצרה או ארוכת טווח.

פרסום ממומן, מאפשר להגיע לתוצאות אפקטיביות במהירות גדולה יחסית ומתאים לדחיפה של מוצרים או שירותים שאתם רוצים לקדם, אבל הופך אתכם למעין "שבויים" של הפרסום בתשלום מכיוון שנדרש מעקב הדוק אחר המודעה וביצועיה, יתרה מכך, ברגע שאתם מפסיקים לפרסם, הכניסות והמכירות שהגיעו כתוצאה מהקלקה על המודעה, יעצרו לחלוטין.

לעומתו הערוץ האורגני, איטי יותר, נדרש איש מקצוע מעולה לקידומו, אך הוא יציב לאורך זמן ואין תלות בהשקעה בקמפיינים ממומנים. כמו כן, אינכם נדרשים לעקוב אחר מספר גדול של מילות מפתח, כיוון שההתאמה מתבצעת ברמת העמוד הבודד ולא לפי מודעה כזו או אחרת, שיכולה להפוך בין לילה ללא רלוונטית. ממחקרים מהשנים האחרונות עולה, כי רוב הגולשים מקליקים על תוצאות אורגניות, יותר מאשר על אלה הממומנות.

למרות כל האמור, אין תשובה חד משמעית. כל עסק צריך להחליט מה יותר מתאים לפעילות שלו בהמשך ליתרונות והחסרונות. רבים מהעסקים משקיעים במקביל בשתי השיטות, ובוחנים את התוצאות כל הזמן. שימוש בטקטיקה המשולבת, מאפשרת הפחתת סיכונים ותלות בערוץ שיווקי אחד וכן את גמישות התגובה, לפי התוצאות בפועל בכל ערוץ.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.