לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
5th נוב 2020 | by: Shimrit Pinto

רואה חשבון. ללא ספק אחת הפונקציות החשובות והמשמעותיות שכל עסק צריך, על מנת לנהל את תזרים ההוצאות וההכנסות. מדובר בגורם קריטי לפעילות העסק, שחייב להיות מקצועי וקשוב, כזה שיכול לתת מענה ועצה נכונה, לשאלות, המתעוררות במהלך הפעילות השוטפת. אז לפני שניגש למלאכה, שהיא לתמצת את השיקולים לבחירת רואה חשבון, עליכם קודם לבדוק מה רלוונטי עבורכם לעסק: יועץ מס או רואה חשבון. והנה אנו מסבירים את ההבדלים:

יועץ מס או רואה חשבון? ובכן, זה תלוי בצורך העסקי שלכם. בעיקרון, הרקע המקצועי של רואה חשבון רחב יותר מזה של יועץ המס. יועץ המס אינו מוסמך להתעסק עם חברות. לכן, אם מדובר בחברה גדולה הבחירה ברורה. לעומת זאת, אם בבעלותכם עסק הפטור ממס ואין לכם כרגע שאיפות להתרחב ולהגדיל את היקף הפעילות, יועץ מס יכול להספיק.

מה הם השירותים שרואה החשבון מעניק לעסק?

השירותים הנתנים על ידי רואה החשבון הם מגוונים: החל מייעוץ, תכנון והתנהלות מול רשויות המס, וכלה בהכנת דו"חות שנתיים ותקופתיים, ניתוח דו"חות כספיים ליווי וייעוץ שוטפים. בשונה ממנהל חשבונות, שאחראי רק על ניהול החשבונות בשוטף, תפקידו של רואה החשבון הוא לדאוג לתכנון פיננסי נכון של העסק. תכנון שיעזור לכם למקסם רווחים.

כמה דברים שכדאי לבדוק לפני ההתקשרות: 

במידה ובחרתם לשכור את שירותיו של רואה חשבון, הנה כמה דברים שחשוב לעשות לפני שאתם חותמים על חוזה התקשרות מולו:

סקר שוק והמלצות:

מומלץ לשוחח עם לקוחות קיימים, לברר פרטים באינטרנט, לבדוק האם קיימות חוות – דעת ולא למהר לסגור עם ההמלצה הראשונה שהופניתם. המדד הטוב ביותר, הוא לערוך סקר שוק מול 3-5 רואי חשבון שונים ואז להחליט.

לבקש פגישה פרונטלית:

היות וזוהי פונקציה חשובה, שתעבדו עימה בצמוד חשוב להפגש ולבדוק האם יש ביניכם כימיה ואתם יכולים לסמוך עליו שינהל את ענייניכם כראוי. בפוגשכם אותו, כדאי לבדוק האם הוא בעל ניסיון ומתאים לצרכי העסק שלכם, האם המשרד נראה מאורגן והאם הוא אדיב וסבלני לכל השאלות שלכם.

להימנע מהתחייבות לטווח ארוך:

לפני ההתקשרות, כדאי לבדוק את החוזה היטב, לברר מהם בדיוק השירותים שניתנים לכם עבור שכר הטרחה החודשי ומה מחייב תוספת נפרדת במחיר. כדאי להימנע מהתחייבות ארוכת טווח. רואה חשבון טוב ומקצועי לא יכבול אתכם באמצעות חוזה, אלא ירצה שתהיו מרוצים מהשירות שלו, ובהמשך לכך, תישארו.

על מה חשוב להקפיד, בהתנהלות מול רואה החשבון:

לאחר שביצעתם את הבדיקות הראשוניות, יש לוודא שהפונקציה של רואה החשבון תעזור לכם בנושאים הבאים:

להדריך אתכם פיננסית:

בחירת רואה החשבון יכולה לעשות את ההבדל בין עסק מרוויח לעסק כושל. רואה חשבון טוב, מופקד לא רק על ניהול החשבונות שלכם בשוטף, אלא גם ובעיקר על תכנון פיננסי נכון של העסק. חשוב שיהיה בידיו מספיק ידע, על מנת להנחות אתכם כלכלית, לדוגמא: אילו הוצאות עומדות בחוקים ומוכרות לצורכי מס, אילו פעולות נדרשות מכם על מנת למקסם את הרווחים שלכם ועוד עצות רבות להתנהלות נכונות שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף.

כמו כן, יש צורך בשימת דגש מיוחד לנושא תכנון המס, החייב להיעשות בהתאם לחוק, ובצורה הוגנת. רואה חשבון מקצועי, יוכל להנחות אתכם לגבי שירותים / מוצרים שיכולים להחשב כהוצאות מוכרות ואיך לקבל את הכסף בעבורן בחכמה.

לעזור לכם לתכנן קדימה:

רואה חשבון טוב, אמור לעזור לכם לתכנון לטווח רחוק. רוב העסקים, במיוחד הקטנים שבהם "מתגלגלים" מחודש לחודש ואינם נותנים את הדעת לתכנון ארוך טווח. במציאות של היום, ברור בהחלט מדוע עסקים רבים בוחרים להתעסק בהכנסה החודשית בלבד, אך חשוב להבין שעל מנת להצליח, חייבים לתכנן לטווח ארוך. כל עסק חווה חודשים טובים בהם ההכנסה היא בהתאם לתחזיות וחודשים פחות טובים. חשוב לזכור כי חודשים "טובים" אינם מעידים בהכרח על צמיחה וחודשים "רעים", אינם בהכרח סימן לכישלון. רק בחינה של נתוני העסק לטווח הארוך, והשוואתם לנתונים בשנים קודמות ובמידת האפשר, השוואה לעסקים אחרים בתחום, תעזור לכם לאמוד את מצבו של העסק בצורה טובה ותסייע לבצע תשקיף, של מה הולך לקרות בתקופה הקרובה.

לסיכום: רואה החשבון שלכם היא פונקציה קריטית להצלחת העסק. הגורם הזה מתעסק בכסף שלכם ולכן, חשוב לגייס לשורותיכם איש מהימן ומקצועי.

*האמור במאמר, אינו מהווה יעוץ או תחליף להתיעצות עם איש מקצוע.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.