לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th אוק 2021 | by: דויד פרידמן

אחד מהצרכים החשובים ביותר, בהם יתקל כל בעל אתר, הוא הצורך לקבל פידבקים (משובים) כמותיים על נתוני התעבורה באתר שלו. כאשר מדובר באתר עסקי – צורך זה הופך לחיוני במיוחד (מתוך ההנחה כי כל גולש באתר הינו לקוח פוטנציאלי). אבל, מאחר ולא ניתן להגיע לכל גולש ולשאול אותו על העדפותיו, גוגל אנליטיקס מבצע עבורך את העבודה ומספק לך את הנתונים.

הבה ונראה כמה דוגמאות למידע שגוגל אנליטיקס מספק, וכיצד ניתן לעשות שימוש במידע הזה, במטרה למנף את הפעילות העסקית שלך:

  • מילות מפתח "מבוקשות" – בדיקה של המילים וביטויים דרכם אנשים מגיעים לאתר, מה הם דפי הנחיתה אליהם הם מגיעים ומה הם דפי היציאה העיקריים באתר (או, במילים אחרות היכן הגולשים "מאבדים עניין").
  • מבקר חד- פעמי או גולש חוזר – רמת העניין אותה מעורר האתר שלך (בכללותו) ודפים מסוימים בו, תקבע כמה גולשים ישובו אל האתר.
  • כמה גולשים נכנסו לאתר ומהי דרך הגעתם – בנוסף לכמות הגולשים, האלמנט מאפשר לך לדעת מאלו מקורות מגיעים רוב הגולשים (גלישה ישירה, מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, דרך קישורים באתרים, מודעות ממומנות), מיקום גיאוגרפי (בארץ ובעולם), להגביר פרסום באמצעים ה"חלשים" ולהתאים תכנים לגולשים
  • הדפים הנצפים ביותר באתר – האלמנט הזה מספק לך נתונים באלו דפים צריך לשים את התוכן ה"חשוב" וגם את אלו דפים יש צורך "לחזק" מבחינת תוכן, אטרקטיביות וכן הלאה. בנוסף, הערכת הזמן שבו שוהים הגולשים בעמודים השונים, יכולה לתת לך מושג על אובייקטים בדף "מצליח" שלכדו את תשומת ליבם (מאמר, סרטון) ומאפשרת לך "העתקת" הנוסחא לדפים החלשים יותר.
  • "פרופיל" הגולש הממוצע – גיל, מין, תחומי עניין ונתונים נוספים, המאפשרים לך להתאים את התכנים בצורה המקסימלית לגולשים, או, לחילופין, לשנות את מרכז הכובד, על מנת להתאימו ל"פרופיל" אחר של גולש.
  • אחוז הגולשים ממכשירי מובייל / טאבלט והדפדפנים הנפוצים בשימוש – הנתון יכול לתת לך מושג על הנסיבות בהן משתמשים אנשים באתר (האם בבית, בנוחות, או במהלך צורך, ב"שטח"), להתאים את התכנים ולחזק את נקודות החולשה עבור קהלי היעד השונים.
  • נתוני המרה – נתונים על פרק הזמן העובר מהרגע בו הגולש נכנס לאתרך, ועד לרגע בו ביצע את הפעולה המצופה ממנו (קניה, לחיצה על לייק, הצטרפות לרשימת דיוור וכד'). כמו כן, גוגל אנליטיקס מספק נתונים על אחוז הגולשים המבצעים את ההמרה ומקורות ההגעה שלהם, אלמנט חשוב מאד, היכול לתת לך תמונה שלמה על אפקטיביות עתידית של קמפיין בערוצים שונים.

לאחרונה, הודיעה גוגל שהיא תעבור לשימוש בגרסא המשופרת, אנליטיקס 4, באופן מלא ביולי 2023

לסיכום, לגוגל אנליטיקס יש משקל רציני בקידום אתר העסק שלך, החל במילות המפתח ה"נכונות" (אשר יביאו לאתר את הגולש ה"רצוי" לך) וכלה בכלי ניתוח ופילוח, אשר יעזרו לך בכוונון העדין של התכנים באתר. כל מה שנותר לך, הוא פשוט ליהנות מהפירות, כשמישהו אחר עושה את העבודה השחורה של איסוף המידע.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.