לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th דצמ 2020 | by: Shimrit Pinto

בואו נדבר רגע על השקעות. רבים מאיתנו משקיעים במשהו. יש כאלה המשקיעים בנדל”ן, בביטקוין, במניות, באומנות, בניירות ערך או כל דבר אחר שנראה להם יקר ערך, בו התשואה ממכירתו / השכרתו תניב רווחים יפים. מאז פריצתו של האינטרנט לחיינו, התפתחה תעשיה משגשגת, של דומיינים למכירה ע"י בעליהם או באי כוחם, לחברות או אנשים פרטיים, תמורת סכומי כסף לא מבוטלים. זוהי השקעה שמניבה רווחים, וכל אחד יכול להציע דומיין למכירה ולהרוויח כסף, בעבור המכירה.

העיסוק סביב הקניה והמכירה של דומיינים בתחום נקרא Domaining והוא כולל איתור דומיינים רלוונטים, הערכות שווי הדומיין, טיפול במכירה והקניה והעברת הדומיין לבעליו החדשים, לאחר רכישתו.

איך זה עובד?

כאשר צד אחד מציע דומיין למכירה וצד אחר מעונין ברכישת הדומיין, התהליך יכול להתנהל בשלושה מישורים עיקריים:

האחת, בדיקה ב- Aftermarket,שזו הזירה האינטרנטית, בה נפגשים המעוניינים למכור והמעוניינים לרכוש  דומיינים.

השנייה, היא ניהול משא ומתן ישיר, במסגרתו המעוניין לרכוש את הדומיין, מנהל משא ומתן באמצעות הגופים המתמחים בכך, עם מחזיק הדומיין הנוכחי.

השלישית, היא שימוש בשירות Backorder, המאפשר מעקב אוטמתי אחרי הדומיין וניסיון לתפוס אותו במקרה של אי חידוש. כמו כן, את שוק ה- Aftermarket מלוות מכירות פומביות המאפשרות איטראקציה בין המוכר לקונה עד לסגירת העסקה.

על מנת להבין את היקף האפשרויות במסחר בדומיינים, קבלו הצצה קטנה לסכומים ששולמו עבור דומיין בלבד בשנים האחרונות:

Voice.com – נקנה במאי 2019 ב 30 מיליון דולר

Sex.com – נקנה ב נובמבר 2010 ב 13 מיליון דולר

Tesla.com – נרכשה ב דצמבר 2018 ב11 מיליון דולר

כפי שניתן להבחין, מדובר בלא מעט כסף…

נקודה נוספת בהקשר זה, הוא הבנת ההבדל בין מכירה של דומיין בלבד, (כשהשווי שלו עומד בפני עצמו ומורכב מוותק, כמות האותיות בדומיין, או עצם היותו מילה גנרית). לבין מכירה של דומיין, שצבר תחתיו נכסים דיגטליים כגון: אתר, הפניות, קישורים וכו'. לכל אחד מהשניים, ערך ותשואה אחרים.

אז אחרי שפתחנו לכם התיאבון ואולי חלקם כבר מדמיינים את הוילה הגדולה שתרכשו ממתח הרווחים שתייצרו רצינו להבהיר, שרק חלק קטן מהדומיינים, נמכרים בסכומים האלה וזאת אחרי עבודה מאומצת והשקעה של שעות רבות. יחד עם זאת,עדין ניתן לייצר הכנסה נאותה בעבודה נכונה והבנה כיצד השוק הזה מתנהל. רוצים לדעת אם מתאים לכם? אתם מוזמנים להמשיך לקרוא, כיצד הופכים להיות Domainer:

הצעד הראשון: מיקוד קהל היעד

קימות כמה אסכולות בנושא, אנחנו מציעים את אחת מהן, שהיא לרכוש דומיינים בהתאם לקהל היעד אליו תרצו להגיע, לדוגמא: אם תרצו למכור דומיין למי שרוצה למכור מזון לחתולים סיאמיים, כדאי שתקנו דומיין שיהיה רלוונטי, ומתייחס לנושא פופולרי או לטרנד חדש, שסביר להניח קהל היעד הזה יחפש. ככל שתצליחו לדייק את הקהל והנושא, כך יהיה לכם קל יותר ללמוד את התחום ולדעת אילו דומיינים הם עשויים לחפש.

הצעד השני: חיפוש דומיין לקניה

על מנת להצליח בתחום המכירה ולהעלות את מס' הדומיינים שיקנו מכם, צריך לרכוש דומיינים שיהיה להם ביקוש. חשוב לזכור, כי אנשים קונים דומיינים בעלי ערך עבורם. עצם העובדה שרכשתם דומיין שנראה לכם מגניב, לא בהכרח אומר, שתצליחו למכור אותו.

ממה מורכב דירוג דומיין: (פרמטרים עיקריים)

  • מהוותק שלו
  • ממספר האותיות ממנו הוא מורכב (רצוי כמה שפחות)
  • הערך הקידומי SEO (על כך נדבר בהזדמנות אחרת)
  • ממשמעות המילה עצמה: האם הדומיין מורכב ממילה גנרית, או מילה שימושית מאוד

    כיצד משיגים לעצמכם דומיינים כאלה? (רשימה חלקית ל Domainer המתחיל):
  • התחברו לקהילות דומיינרים ברשת: לרוב, במקומות מפגש אלה, ישתפו החברים מידע שימושי עבורכם.
  • הכירו כלים שיסייעו לכם בהערכת דומיינים: מערכת "כליום" Google AdWords ו- Google Analytics יכולים לסייע לכם לבדוק מילות חיפוש, מיקומי האתרים וכו'
  • הכירו את היקף השוק, בו אתם רוכשים: חשוב להציב מטרות ריאליות וברות השגה, בהתחשב בשוק בו אתם מתנהלים ובדומיינים אותם אתם מחפשים. לדוגמא, הסיכוי שלכם לתפוס את הדומיין sex.com לא גבוה, כי יש יותר דומיינרים שיחפשו אותו בעולם. אך אם תתמקדו בשוק המקומי, הסיכוי לתפוס את sex.co.il יעלה, בשל העובדה כי אתם מתחרים מול קהילה יחסית קטנה של דומיינירים מישראל ולא מול דומיינרים מכל העולם.

    הצעד השלישי: הערכת שווי הדומיין 

    לפני שאתם קונים שם דומיין ממוכר פרטי, חשוב לקבל הערכת מחיר מסודרת מאתרים למכירת דומיינים, זה יתן לכם אינדיקציה לגבי המחיר הרלוונטי וכלים לנהל משא ומתן על המחיר בצורה טובה יותר. ככל שתקבלו יותר אינפורמציה, כך תוכלו ליצר לעצמכם עסקה טובה יותר. כמו כן, חשוב גם להיות מציאותיים לגבי הסכום אותו תוכלו לקבל עבור הדומיין, שאתם מציעים למכירה. ברור לכם, כי רוב הדומיינים לא נמכרים במיליון דולר. חלקם הגדול, אפילו לא ימכרו כלל.

    הצעד הרביעי: חישוב הרווח שלכם

    לאחר שהבנתם מה העלות שתוכלו לגבות עבור הדומיין, על מנת להרוויח, חשוב שסעיף ההוצאות יהיה קטן מסעיף ההכנסות.
    בסעיף ההוצאות, צריך לקחת בחשבון את עלות הדומיין ואת עלות החידוש. ככל שיהיה לכם דומיינים רבים יותר כך תגדל המכפלה על החידוש ויש לקחת בחשבון את הנתון הזה, כדי לא לצבור דומיינים רבים מידי ולשלם עליהם חידוש, מבלי למכור לפחות אחד מהם, שיכנסה את ההוצאות.

    לסיכום: מכירה וקניה של דומיינים תפוסים, או בפי העם "דומיינים מיד שניה", היא אחת מהאפשרויות לייצר לעצמכם הכנסה צדדית נוספת, יחד עם זאת, זהו מקצוע, אותו צריך ללמוד לעומק, על מנת להצליח לאורך זמן.

*האמור אינו מהווה תחליף להתיעצות עם איש מקצוע בתחום.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.