לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
21st ינו 2021 | by: Shimrit Pinto

שיווק אינטרנטי, אחת הפעולות החשובות לכל עסק שרוצה להגדיל את המכירות שלו. במאמר זה נדבר על הנושא של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.

רבים מבעלי העסקים הקטנים נרתעים מהמילה שיווק ולא כ"כ יודעים מהיכן להתחיל, ואילו פלטפורמות מהמגוון הקיים, יכול להתאים לאופי העסק שלהם. אז לכבוד אותם מבולבלים, כתבתנו עבורכם את המדריך הבסיסי לשיווק העסק שלכם באינטרנט. כמובן שקיימים כלים רבים, במאמר זה נתמקד בעיקריים.

לפני שמתחילים, צריך לדייק!

לפני שניגש לסקור את ערוצי השיווק הפופולאריים, חשוב להתעכב על כמה פעולות מקדימות לפני שניגשים לשווק את העסק. על מנת שתוכלו לשווק את עצמכם כיאות, חשוב להבין, מי אתם כעסק ומה הן המטרות שתרצו להשיג ולכן צריך:

  1. להגדיר את העסק – מי אתם ומהם המוצרים או השירותים אותם אתם מוכרים
  2. למצוא את נקודת הבידול – מה היא הנקודה, או הנושא המבליט אתכם על פני המתחרים, ואיזה ערך מוסף אתם נותנים ללקוחות שלכם
  3. למפות את קהל היעד אליו פונה העסק שלכם – גיל, מין, סטטוס, אזור מגורים וכו'
  4. למפות את הצרכים של קהל היעד – מהם הצרכים של הלקוחות, להם השירותים או המוצרים שלכם נותנים מענה

לאחר שביצעתם את הפעולות הנ"ל, אפשר להתחיל לבחון את האפיקים, בהם תוכלו לשווק את העסק, שיווק אינטרנטי באופן המיטבי:

הקמת אתר:

האתר, מהווה את כרטיס הביקור שלכם אל מול הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים והוא לב ליבו של העסק ואחד הנכסים החשובים, לכל נוכחות אינטרנטית. לכן, זו אחת הפעולות הראשוניות שיש לבצע.

חשוב לתחזק את האתר ולהעלות לשם תכנים רלוונטים לסוג העסק ופועלו.

אתר שבנוי נכון אמור להכיל:

  • מי אתם ומה החזון שלכם כעסק
  • השירותים או המוצרים, המוצעים ללקוחות
  • פירוט הניסיון הרלוונטי, בתחום בו אתם פועלים
  • סירטונים /תמונות/ תוכן רלוונטי המקדם או מסביר על הפעילות שלכם
  • הקמת אתר יכולה להתבצע באופן עצמאי, ע"י שימוש בפלטפורמות הקיימות בשוק המאפשרות בניית אתר תוך כמה שעות. בד"כ יעשה שימוש בטמפלטים מוכנים. (כמו אצלנו, בדומיין דה נט) וקיימת אופציית שכירת מעצב באופן פרטי.

שיווק ברשתות החברתיות:

לאחר שבניתם אתר – מקום אליו ניתן להפנות לקוחות פוטנציאלים, ניתן להתחיל שיווק ברשתות החברתיות. קידום עסקים בדיגיטל ובפרט שיווק ברשתות חברתיות, היא אחת הדרכים היעילות ביותר, היות וניתן להגיע לקהל היעד שלכם, באופן מדויק.

כיום, קיימות מספר רשתות חברתיות פופולאריות בשוק והן: Facebook ,Instagram ,YouTube ,Pinterest ו-Tik Tok. על מנת להתחיל ולשווק את העסק באופן עצמאי, דרך הפלטפורמות הללו, יש  לפתוח חשבון, הכולל פרופיל  עסקי בכל אחת מהן.

איך עושים זאת?

יש לפתוח דף עסקי מקצועי ומעוצב, בו תעלו תוכן או פוסטים על בסיס קבוע. הפוסטים יכולים להכיל מידע על אחד המוצרים שלכם, מבצעים, תוכן מעשיר על העסק, או התחום שבו אתם עוסקים. השתדלו להעלות תוכן באופן קבוע מידי שבוע, על מנת ליצר נוכחות בדף. כמו כן, חשוב להגדיל את המצטרפים לדף, תוך הפצתו בדפים של חברים ובקבוצות.

לגבי YouTube, חשוב להעלות סירטונים רלוונטיים לעסק, אם מדובר במוצר, סרטוני הסבר, הדגמות, טיפים או כל דבר שיכול לשרת את קהל היעד שלכם ויגרום לו לקנות אצלכם.

שיווק העסק שלכם בגוגל:

אפיק שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים נוסף העומד לרשותכם, הוא קידום האתר שלכם בגוגל.

כאן ניתן להתיחס לשתי אופציות קידומיות פופולאריות, קידום ממומן וקידום אורגני:

קידום ממומן: קידום העסק בעזרת מודעות המתקשרות מוצר, שירות, מבצע שאתם רוצים להציע. לחיצה על המודעה, תוביל ישירות לדף באתר בו תופיע ההצעת המכר, או הצעה העיסקת שלכם . זו שיטה מצויינת, עבור מי שרוצה תוצאות מיידיות. ע"י סטטיסטיקות תוכלו לדעת את אפקטיביות הקמפיין, תנועת הגולשים אותה הוא הזרים לאתר ועוד נתונים נוספים. החיסרון של קידום זה, הוא שלא כל המשתמשים לוחצים על מודעות פרסומיות.

קידום אורגני: קידום העסק ע"י מגוון של פעולות ותהליכים, שתכליתן לגרום לאתר שלכם להיות במקום גבוה בתוצאות החיפוש. זהו תהליך ארוך ונדרשת בו השקעה, ולרוב כדאי להוועץ במקדם אתרים. לגבי החלק שלכם בתהליך, תוכלו לקדם את האתר שלכם בכך שתזינו בו תוכן איכותי , תייצרו קישורים פנימיים וחיצוניים, תקשרו לרשתות חברתיות, תבצעו אופטימיצזיה לדפי האתר ועוד.

ניוזלטר:

דרך תקשורת נוספת ודיי ותיקה, היא משלוח ניוזלטר לרשימת תפוצה. ניוזלטר מהווה כלי מצוין לשימור הקשר עם הלקוחות הקיימים ולגיוס לקוחות חדשים.

גיבוש רשימת התפוצה: את המיילים לרשימה הזו תוכלו לאסוף באמצעות פופ אפ באתר, שיציע הנחה על מוצר מסויים תמורת הזנת כתובת המייל, או פרסום מדריך, רשימת טיפים, או כל דבר בעל ערך, שבתמורה לקבלתו, הלקוחות יזינו את כתובת המייל שלהם. כמובן שתוכלו גם לרכוש מאגרי מידע, עפ"י פילוח הלקוחות הרלוונטי לעסק שלכם.

בכל האמצעים הללו, חשובה מאוד הסכמתו של הלקוח לקבל מכם חומר פרסומי.

לאחר שהרכבתם את רשימת התפוצה, תוכלו לשלוח ניוזלטר שיספר את מה שתרצו לתקשר ללקוחות. זה יכול להיות מידע כללי, מבצע, שירות, או כל דבר שתרצו. חשוב לייצר הנעה לפעולה ולהיות ממוקדים, היות ורוב האנשים לא באמת קוראים הכל.

מועדון לקוחות:

דרך נוספת וחשובה, על מנת  לקדם את העסק ולשמר לקוחות, היא יצירת מועדון לקוחות.

הסיבה שמועדון לקוחות חשוב לצמיחת העסק שלכם היא, שהוא אחד הכלים לייצר לקוחות חוזרים ושימור הקשר הרציף שלכם עם הלקוחות שלכם. ולכן, כדאי להציע בכל נקודת ממשק שלכם עם לקוחותיכם  (באתר, בניוזלטר וכו') הצטרפות למועדון ללא תשלום. חשוב לייצר הטבות מיוחדות לאותם לקוחות שהצטרפו, על מנת ליצר רכישה.

לסיכום: האפשרויות לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הן רבות, יש להשקיע זמן ומאמץ על מנת למצב ולקדם אותו בעיני הלקוחות שלכם. הפירות מגיעים לאלו שמתמידים בכך.

*המידע אינו מהווה תחליף, להתייעצות עם איש מקצוע.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.