לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
10th פבר 2021 | by: Shimrit Pinto

עסקים רבים משתמשים במגוון רחב של פלטפורמות לשיווק העסק שלהם, ביניהן רשתות חברתיות מובילות כמו פייסבוק ואינסטגרם. היום נדבר, או יותר נכון נכתוב, על Twitter (ועל הפרסום בטוויטר) הרשת החברתית הפופולארית מאוד בקרב אנשים פרטיים ופחות בקרב עסקים קטנים.

על יתרונותיה של הרשת וכיצד ניתן באמצעותה לקדם את העסק שלכם, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

נעים להכיר Twitter:

Twitter, היא רשת חברתית תוססת ושנונה המבוססת תוכן, משמשת כפלטפורמה לפרסום תוכן קצר וקולע ומתפקדת כצינור להעברת מסרים לכל שכבות האוכלוסיה החל מהעסק המקומי ועד נשיא ארה"ב.  

החוק הראשון בשימוש בה, הוא שהתוכן המפורסם מוגבל ל- 280 תווים ואורך תכני הוידאו שניתן להעלות לא יעלה על 140 שניות לסרטון. קצר ? בהחלט. אך אם נסתכל על הדברים מבחינה שיווקית – קוצר היריעה מכריח את המצייץ להיות ממוקד במסר אותו ירצה להעביר.

למרות ההגבלה על אורך התכנים ואולי הרבה בזכותה, Twitter הפכה עם השנים לרשת דינמית ומעודכנת שהצליחה לחולל מהפכות תודעתיות ופיזיות ברחבי העולם ולזכות לתהודה תקשורתית רחבה, בהמשך לציוצים שפרסמו מנהיגים ומעצבי דעת קהל.

פרסום בטוויטר: מושגי יסוד

אז לפני שניגש לשיווק, חשוב שנכיר מושגים בסיסים בפלטפורמה הזו:

ציוץ: התוכן אותו אנחנו כבעלי עסק, או כאנשים פרטיים מעלים לרשת. הוא המקבילה לפוסט בפייס שכולנו מכירים, אך כאמור, מוגבל בתווים

ציוץ מחדש: Retweet, מאפשר לגולש לשתף ציוץ שאהב.

האשטאג: מהווה את הכלי לתיוג ולקטלוג הנושאים השונים בטוויטר. השימוש בהאשטאג מתבצע באמצעות הוספת התו “#” לפני מילה אחת, המתארת את הנושא שבו עוסק הציוץ

אזכורים או תגובות: מהווים התייחסויות ספיציפיות של המצייץ אל פרופיל אחר ב- Twitter, (זה יכול להיות  אדם פרטי, או פרופיל של חברה). באמצעות השימוש ב “@” לפני שם המצייץ ניתן לפנות אליו באופן פרטי והוא יקבל על כך נוטיפיקציה מתאימה.

לייק: חוץ מזה שכאן הוא בתצורת לב ורוד, על זה אנחנו לא צריכים להרחיב. נכון?

הדרכים לשיווק ב – Twitter:

בניגוד לרשתות אחרות, כיוון שהפיד מתחלף לעתים קרובות, אופי הפרסום יהיה בד"כ לטווח קצר וישמש ליצירת חשיפה למותג ולהגדלת מספר העוקבים. הפרסומים מתחלקים לציוצים / טרנדים וחשבונות ממומנים וקמפיין לטווח קצר. המודעות של Twitter משולבות בפיד הכללי ומתאימות לקהל היעד לפי תחומי עניין.

ציוצים ממומנים

ציוצים ממומנים הם ציוצים שבדיוק כמו בפייסבוק נדרש עליהם תשלום. גם כאן, יש אפשרות לבחור את קהל היעד, או לייצר קהל דומה, למקד את הפניה במיקום, אופי מערכת ההפעלה, לבחור את מטרת הקמפיין ואת התקציב. ציוצים אלו, יכולים להופיע בראש תוצאות החיפוש/ בראש הדף או לידו, בכל פעם שהמשתמש נכנס לעמוד ה- Twitter שלו או מבצע רענון לדף. 

טרנדים ממומנים

בגלל אופיה של הרשת, השמה לה למטרה לקדם נושאי שיחה פופולריים, (למשל נושא אקטואלי או כל נושא חשוב אחר) ניתן לייצר תוכן ולצייץ בהמשך לנושאים אלו. כיצד תדעו שאלה הנושאים החמים ? ובכן ,לרוב אלו הנושאים או הטרנדים המופיעים פעמים רבות בתיוגים של משתמשים אחרים.  טרנדים ממומנים מופיעים לצד ציר הזמן של הגולש ונכתב עליהם שהם ממומנים.

חשבונות ממומנים
בעזרת אופצית ה FOLLOWERS CAMPAIGN, אפשר לקדם את החשבון העסקי שלכם בקרב קהל רלוונטי. במקרה של טוויטר הפרסום יופיע ב Time Line של משתמשים בעלי תחומי עניין קרובים לחשבון שלכם ובאזור Who to follow.

PROMOTED MODE אופציה נוספת לשיווק ממוקד, בה עשרת הפוסטים הראשונים יקודמו לקהל שבחרתם.

כיצד לשווק את העסק שלכם ב – Twitter? פרסום בטוויטר הלכה למעשה

1.כתבו תכנים בהמשך לנושאי דיון פופלארים:

Twitter היתה הראשונה לבנות את תשתית ההאשטגים. (תשתית שיעשה בה שימוש נרחב מאוחר יותר, גם באינסטגרם) תשתית זו מאפשרת לבעלי עסקים לתייג את הפוסטים שלהם באמצעות האשטגים פופולריים וייעודיים. תיוג כזה, מאפשר לכל מי שעוקב אחר נושא מסויים, להחשף לתוכן של כל מי שפרסם ציוץ תחת ההאשטג הזה. באמצעות זיהוי ההאשטגים הפופלארים, ניתן למנף את העסק שלכם ולכתוב תכנים הכוללים את אותם האשטגים ובכך לייצר חשיפה גבוהה למותג שלכם.

2. נטרו לקוחות שהתעניינו במותג:

Twitter מאפשרת לבעלי עסק לאתר לקוחות שאזכרו את המותג ולהשיב להם באופן פומבי או פרטי. ע"י  חיפוש קצר של שם המותג ברשת, ניתן לסנן מתוך כלל הציוצים, רק את אלו הרלוונטיים לעסק ולהשיב פרטנית לכל פונה. הקשר הישיר עם הלקוחות, הוא כלי שיווקי מצויין עבורכם, לזיהוי מגמות, התאמת פתרונות, הצפת בעיות או כל דבר שתבחרו לבדוק מול הקהל שלכם, על מנת לשפר את העסק ואת חווית הלקוח מהמותג.

3 .תקשרו הודעות לכל העוקבים של המותג:

אם יצאתם במבצע מסויים, או תרצו להודיע כי כרגע ישנה תקלה ואתם עומלים על תיקונה, תוכלו לבצע זאת במרוכז לכל העוקבים אחר הפרופיל שלכם ב- Twitter. היתרון המרכזי בבחירה בהודעה ב- Twitter, על פני הודעה ברשתות אחרות הוא, שברגע שיבוצע חיפוש אחר שם המותג, או המושגים שעלו בציוץ, יופיע הציוץ באופן מיידי בתוצאות החיפוש. מדובר בדרך אפקטיבית ביותר, שאינה דורשת כל מאמץ מבחינת בית העסק, ואינה כרוכה בעלויות ומשאבים נוספים.

4  עקבו אחר המתחרים:

אחת הפעולות החשובות בשיווק היא בחינת המתחרים והפעילות שלהם. אם המתחרים שלכם פעילים בTwitter, תוכלו לעקוב אחריהם ובכך ללמוד את דרכי השיווק שלהם, להתחקות אחר תגובות הלקוחות למוצרים או שירותים חדשים שהעלו. אם תשתמשו בחוכמה בידע הזה, תוכלו לבצע פניה לכל אותם לקוחות מלינים ולהציע את השירות שלכם על פני השירות שלהם. בניגוד לרשתות האחרות, בהן יש צורך בהקמת קמפיין, Twitter מאפשרת יצירת קשר עם לקוחות מאוכזבים של המתחרה שלכם באופן פרטי ודיסקרטי, עם הצעה מפתה משלכם.

5. ביחנו חוות דעת על מוצרים חדשים:

Twitter הוא מקום מצויין ללמוד ולנתח את שביעות הרצון של הלקוחות מהשקה של מוצרים או שירותים חדשים.

הסיבה נעוצה דווקא בהגבלה העיקרית של של הפלטפורמה, שהיא כתיבה קצרה וממוקדת. אם תבחרו לבחון את המוצר שלכם ב- Twitter, תקבלו תגובות ענייניות וממוקדות ביתרונות וחסרונות של המוצר או השירות, שיאפשרו ניתוח אפקטיבי והסקת מסקנות להמשך הדרך.

6. חיבור ישיר ללידים "חמים":

אחד האתגרים העיקריים בכל קמפיין שיווק, הוא מציאת הלקוחות עם רמת הבשלות הגבוהה ביותר לרכישה, כאלה שתספיק שיחה קצרה, עד שכרטיס האשראי ישלף. במקרה הזה, Twitter יכולה לעזור לכם במימוש הפוטנציאל הזה, היות והיא מאפשרת איתור לקוחות שמחפשים (באמצעות ציוץ) מוצר, שירות, או חוות דעת. בניגוד לגוגל, שם תצטרכו להשקיע משאבים רבים בקידום האתר שלכם על מנת להופיע בתוצאות החיפוש, הרי שברשת הTwitter תוכלו לקבל את אותם לידים חמים, לגמרי בחינם.

כמובן שיש לקחת בחשבון שהיקפי השימוש ב- Twitter ואופי השימוש, אינם דומים להיקפים ברשתות האחרות ולכן ענין מציאת הלידים החמים, תדרוש עבודה על בסיס יומיומי.

7. התממשקות לפייסבוק:

אחד היתרונות שמציעה רשת ה- Twitter הוא חיבור לחשבון הפייסבוק של המשתמש. בפועל, החיבור הזה מאפשר שכפול אוטומטי של פוסט בפייס ישירות ל- Twitter וחשיפה לקהלי יעד שונים. נצלו את החיבור הזה על מנת לייצר תכנים בשתי הרשתות.

לסיכום

הדרך של Twitter להיות זהה בהיקפה לחברותיה עדין ארוכה, יחד עם זאת, בשנים האחרונות היא תופסת תאוצה ותהודה רבה ברחבי העולם. אם תדעו להשתמש בפרסום בטוויטר בחוכמה, תוכלו ליהנות מהיתרונות שלהם ולקדם את העסק שלכם גם באמצעותה.

*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ של מומחה בתחום

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.