לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
12th נוב 2021 | by: דויד פרידמן

לבחירת שרת אחסון (ולחברה המספקת את שירותי אחסון האתר) ישנה חשיבות רבה בהצלחת האתר שלך וביכולתו להיות מקודם במנועי החיפוש. אתר, מדהים ככל שיהיה, המאוחסן על גבי שרת מקרטע ובעייתי, הקורס לעיתים קרובות, יהפוך מהר מאד לשומם, ובכך יחמיץ את מטרתו העסקית.

ריכזנו עבורך 5 דילמות בפניהן אתה צפוי לעמוד במהלך ההחלטה על בחירת שרת אחסון:

  1. שרת אחסון חינמי או בתשלום?

    לרוב, זו היא הדילמה הראשונה שעולה בבחירת שרת אחסון, כאשר האינסטינקט ה"חסכני" האנושי, מייד יענה עליה ב"חינמי". אולם, לשרותי אחסון בחינם ישנן, לעיתים, חסרונות, אשר אינם קיימים בשרות בתשלום (מערכת תמיכה, התחייבות לזמינות ורציפות וכד').

  2. בארץ או בחו"ל? מי הם ה"שכנים" הנוספים המתארחים על השרת?

    מיקום פיזי של השרת, על פי קהל היעד שממנו תגיע התעבורה העיקרית – כדי להחליט על המיקום המתאים עבור שרת האחסון (בארץ או בחו"ל) יש לאפיין ולנסות לצפות מה מיקומם הגיאוגרפי של רוב המבקרים בו. לשרתים ישראלים הממוקמים פיזית בישראל, יש יתרון במקרה ומדובר באתר המכוון לקהל יעד ישראלי, מכיוון שהקבצים צריכים לעבור "מרחק" קטן יותר אל גולשים ישראלים, ובכך מתקצרים משמעותית זמני התגובה של האתר (אספקט נדרש בדירוג מנוע החיפוש של גוגל). אלמנט נוסף, הנובע אף הוא מהתחשבות בפרמטרים של דירוג במנועי חיפוש, הם ה"שכנים" שלך בשרת. אמנם, לרוב, מידע כזה אינו נגיש לציבור הרחב, אולם ישנם אמצעים המאפשרים לגלות אותו.

  3. מהי מערכת ההפעלה של השרת והאם היא תואמת ל"שפת" האתר שלך?

    מערכות ההפעלה העיקריות כיום בשוק הן Windows ו-Linux. מאחר ומערכת ההפעלה של Window דורשת רכישת רישיון (בעוד ה-Linux הינה חינמית), ההבדל ביניהן מתבטא במחיר. נגזרת נוספת ממערכת ההפעלה, הינה שפת האתר: במידה ומדובר באתר קיים, יש לוודא ש"שפה" בה נכתב האתר מתאימה למערכת ההפעלה של השרת.

  4. מהו ה"היצע" של שרת האחסון (מבחינת נפח, יכולות, ממשק)?

    נפח האחסון המוצע צריך לתאום את דרישות האתר שלך. נקודות נוספות חשובות לבדיקה בעת בחירת שרת אחסון: תיבות הדואר – כמות, מגבלת נפח, והיכולת לפתוח אותן עצמאית (מתוך ממשק הניהול), ותכונות ממשק הניהול. ממשק ניהול של שרתים מאפשר ניהול מרחוק של תכני האתר המאוחסנים בשרת, שינויי הגדרות, פעילות שונות על השרת ועוד. ממשק הניהול של שרת מיועד בד"כ למפתחים ותוכניתנים, אולם ממשק ניהול נוח ואינטואיטיבי, יאפשר לך לבצע בעצמך פעולות מתקדמות, ללא צורך להיעזר בשירותים מקצועיים בתשלום.

  5. מה הם אמצעי גיבוי והאבטחה בהם מוגן השרת?

    מיותר לציין את חשיבותו של גיבוי אתר בשרת האחסון. עם זאת, ישנן מספר נקודות חשובות הנוגעות לגיבוי שיש לוודא, כתדירות הגיבוי, לכמה ימים אחורה מתייחס כל גיבוי ומה היא עלות השחזור במקרה של כשל. אחריות נוספת של של החברה המספקת לך שירותי אחסון אתר היא האבטחה: מומלץ לברר מול חברת האחסון כיצד היא מגינה על השרת שלה (ועל אתרך) מפני וירוסים ומתקפות שונות.

בשורה התחתונה:

מן הראוי לשקול בכובד ראש את ההחלטה על בחירת שרת אחסון והחברה המספקת את שרותי האחסון, מכיוון שהאתר שלך מהווה את כרטיס הביקור הווירטואלי של העסק שלך כלפי לקוחות קיימים ולקוחות עתידיים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.